-
Jag känner likadant, också första barnet och jag sitter och v'ntar på 29 sep då vi ska på vårt första ultraljud.. räknar ner dagarna!!sarasessi skrev 2010-09-10 13:21:17 följande:Nu har jag ringt och bokat tid hos barnmorskan :) Tre veckor kvar dock..Tiden går långsamt och jag kan nästan inte tänka eller fokusera på annat än min graviditet. Känner mig helt uppspelt. Första barnet, så kanske inte så konstigt. Andra som känner likadant? -
jag har också nära kontakt med min mamma så jag kunde inte hålla det ifrån henne.. men jag litar på att hon inte säger det till någon.. men vad svårt om du känner att hon kanske kommer sprida det.. men jag har tyckt att det varit skönt att ha någon mer att prata o graviditeten med! vi har också tänkt berätta för alla runt v 12.Jean skrev 2010-09-11 08:35:39 följande:Fraga till er alla tjejer! Hur manga av er har inte berattat for era mammor???
Har san nara kontakt med min mamma och de kanns sa jobbigt att inte ha berattat annu. Har fem veckor kvar tills mitt nasta ultraljud i v12 da vi har tankt beratta for alla.
Tyvarr kan vi inte beratta for min mans mamma for hon kommer ringa runt och beratta for alla aven om vi ber henne att inte gora de. Min mans pappa vet pga att han ar lakare och rekomenderarde forlossningslakare till oss. Litar pa honom! Men jag vill ju sa garna beratta for min mamma... Aven om de blir MF sa kanns de som att jag kommer beratta... Kluven. -
En av mina bästa vänner är höggravid... ååhh hur ska jag kunna hålla mig i 5 veckor till innan jag kan berätta!!
-
Tråkigt för er alla som fått så mycket illamående.. jag har hittills bara haft det en dag.. har mest ömma bröst o är trött..
jag tycker att jag kännt ilningar/stick på vänster sida så jag har ju förstått att ägget måste fäst där nånstans men sedan en tid har jag även känt ilningar och stick på höger också!?
Hur känner ni?? känner ni på en eller båda sidor??
-
nu är forumet sådär konstigt här igen hos mig,,,
-
Jag har inte heller så mycket känningar vissa dagar mest ömma bröst som består och mer trött.. ibland ilar det till i magen men jag mår väldigt bra för att vara gravid! så jag hoppas med att allt står rätt till därinne, nu bara två veckor kvar ungefär till första ultraljudet.. lääängtar!
Gällande skötbord så funderar vi med på att ha det i barnkammaren och inte på toan fast toan ligger rätt nära.. också pga av att vi har en liten toa. Är de konstigt att ha skötbordet där tro??
-
haha.. ja inatt fick jag gå upp 2-3 ggr på toa.. gör aldrig de annars...LilaFjäril skrev 2010-09-13 21:37:40 följande:Vad många som är med i denna tråden. Svårt att hålla sig uppdaterad med alla.
Jag har en vecka kvar till VUL. Känns som jättelänge. Jag vill få reda på mitt BF. Vet inte om jag är i vecka 5,7 eller något annat. Lite jobbigt.
Angående skötbord: Det kan vara mer praktiskt att ha det i badrummet om man behöver rinnande vatten. Men vi hade skötbord i sonens rum förra gången och planerar att göra likadant nu. Vi har inte heller plats för skötbord i badrummet och jag vill inte borra hål i kaklet för att hänga något på väggen.
Skönt att höra att fler har olika känningar precis som jag. Och jag fattar inte hur jag ska kunna ha en större baby i magen än vad jag har nu för jag springer på toaletten hela tiden. Om detta fortsätter så får jag väl flytta in i badrummet under de sista månaderna.
Lycka till och berätta hur de gick!!Misswiren skrev 2010-09-13 22:58:49 följande:Gokväll tjejer.
Ska på mitt nervösa VUL återbesök imorgon bitti för att se om dom kan se ett foster denna gången. Extreeemt nervös. Kommer skaka ihjäl när jag ligger där o spänna mig så de kommer göra ont. Usch.
Magen är upponer av oro!
Snälla....
(jag ska på mitt om 2 veckor, också nervös) -
den här tråden ser knas ut hos mig med, vet inte varför, andra trådar ser ok ut.
kul för er som fått se den lilla på ultraljud!! längtar till mitt...
Fröken Löken enligt den kalendern ska jag få en tjej men min sambo tror att det är en kille..hihi
någon som redan känner på sig vilket kön?
-
Enligt testet blev det ju tjej på mig men eftersom min sambo är så säker på att de blir en kille börjar jag med tro de men man kanske får mer känningar ju mer tiden går. Vissa sägs ju drömma vad de får för kön medan de är gravida ;)
Vi ska nog inte ta reda på könet men sen kan man ju råka se väl när man går på ultraljud senare i graviditeten?
-
Ni som har barn tidigare, stämde kinesiska kalendern på era tidigare barn om ni räknar ut?