• TeamX

BF maj 2011

Hej på er....

Nu vill jag ha tips!!

Jag går omkring och mår ständigt lite småilla mest hela tiden. Det knasiga är att jag SAMTIDIGT är hungrig.
    Jag har märkt att om jag hela tiden äter något smått så mår jag bättre...men jösses, jag kommer ju att bli en flodhäst då!

Nån som har tips på vad man kan småäta på jobbet, som är nyttigt?

Det känns som om jag redan gått upp fem kilo, ha,ha...

Jag hoppas verkligen jag mår bättre på måndag då jag ska jobba, de senaste dagarna har jag mått pest och varit sååååå TRÖTT!!!

*sover, äter, sover, äter, sover, äter* 

• TeamX

Jag bor i Uppsala (en bit utanför) i en villa...så vi får plats trots att vi kommer att bli fem i familjen (har ju en son på snart 6 år tillsammans med min sambo, och han har en son sen ett tidigare förhållande som är 12).

Jag har gått och varit smågrön i ansiktet hela dagen idag också

• TeamX

Hej på er...
    Håller med ALVE76...jag är också inne och läser men har bara inte ORKAT skriva.
    Har mått rätt mycket illa, och går ständigt med en "konstig" lite småillamående känsla i kroppen. SAMTIDIGT som jag mår illa vill jag äta mycket mer än vanligt...hur knasigt är inte det???!

Jag undrar också hur man kan få göra ett VUL? Här i Uppsala där jag bor får man bara det "vanliga" ultraljudet i vecka 18 om inget speciellt inträffat. Kan man begära ett extra?? Vore ju kul att se att det är nåt mer därinne än bara luft

Nu börjar jag ialafall få svårt att dölja snart att jag är gravid, magen är uppsvälld trots att jag bara är i vecka 8.

• TeamX

Är lite orolig nu...var dum och tog ett grav test jag hade över och testade...strecket var svagare nu än sist (för ca 3 veckor sen) när jag testade!! Skit också...då blir jag fundersam.
    Har ingen blödning eller nåt och mår som jag gjort de senaste veckorna, dvs lite illamående, trött och molvärk.
    Är i vecka 8 (7+5) nu...

*orolig*

• TeamX

Hej på er....

Har inte varit inne här på länge...på kvällarna efter jobbet bara orkar jag inte...när allt är gjort som ska göras brakar jag ihop i soffan och slocknar runt 21 tiden eller tidigare...jag var på inskrivning igår, så nu känns det lite verkligare iallafall att bebis är där inne, även om jag ju varken fått se eller höra den....

Jag beklagar verkligen ljuslängtan3030...så jobbigt!! Många styrkekramar till dig!!!!

• TeamX

Var på ultraljud idag och fick se vår lille skrutt därinne...UNDERBART!! Den flaxade och levde runt. Enl KUB testet hade jag låg risk för kromosomrubbningar

Känns sååååå skönt att ha sett det lilla hjärtat klappa och slå därinne!!

Ändrar BF från den 9/ till denn 4/5

{#emotions_dlg.flower}BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Nojnen -  1:a barnet 
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet

4
    MiDi  andra underverket
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 

5
    therojasfamily -  3:e barnet 

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 

11
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    Barbabelle -  första barnet 
    Hiawatha - första barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    jakeline -  2:a barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lyckomia - 1:a barnet
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet 
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet

16
    sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20
    Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet

21

22
    Lakriz - 1:a barnet

23

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Maj09 - 2:a barnet
    Talare -1:a barnet

26
    Kottemor-  3:e barnet

27
    Rose - 2:a Barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet

29
    murunen - 1:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    30maj - första barnet

31 

?
    Misssindra - 3:dje barnet

• TeamX

Hej på er!

Inte ofta jag skriver här, hinner tyvärr inte ens så ofta in och läsa
    Är så sjukt, sjukt trött om kvällarna att jag inte orkar mer än det jag bara MÅSTE.
    Dels beror det kanske på graviditeten, sen beror det på att jag har en störning på sköldkörteln som jag nu medicinerar för. Fick veta det för några veckor sedan.

Jag känner mig sjukt ogravid nu! (Förutom kanske tröttheten då).
    Är det fler som känner så?
    Blir nästan lite orolig!!
    För tre veckor sedan tickade och slog ju ett litet hjärta därinne fick vi se på UL och den lill* flaxade med armar och ben
    Men nu känner jag INGENTING....
    Längtar till RUL den 9 december så man får se att allt är ok.

Går in i vecka 17 idag (16 fulla veckor) och tycker inte heller att min mage är så hiskeligt stor, vet dock inte hur mycket jag har gått upp då vi inte äger nån våg

Fler som känner sig "ogravida"??

• TeamX

Lovis79: jag har en stickad, svart omlottkofta...den är toppen om man vill dölja och den passar till allt...kanske du inte har ngn sådan, men de brukar vara rätt billiga och finns lite överallt. Annars är ju svart och omlott två tricks som funkar även om det just inte behöver vara en omlottkofta.

• TeamX

Lovelyy och Ladylovelylocks: lycka till med era uppsatser. Själv har jag en D uppsats som ligger och "blaskar" sen i mars då jag fick arbete. Hade en ambitiös tanke om att jag skulle skriva på den lite på sidan om samtidigt som jag arbetade, men det har inte blivit ett skvatt av med det, ha,ha...tiden skyller jag på. Med hus, heltidsjobb och två barn så är tiden helt enkelt den felande länken. Men nån dag kanske jag återupptar arbetet med den... 

Jag vet inte om jag ska vaccinera mig, vacklar fram och tillbaka.
    Sen mår jag inte så bra nu pga problem med sköldkörteln och medicinering pga det, så jag orkar inte riktigt ta beslut, det är så mycket ändå.

Idag ska jag gå och ta nya blodprover för att kolla mitt sköldkörtelvärde och då tänkte jag faktiskt be om att få lyssna på bebisens hjärta. Hoppas de har tid med det!! Vill ju höra att allt är bra därinne, nu när jag känner mig så "ogravid".

Skulle SÅÅÅÅÅÅ gärna velat känna bebisen röra sig eller sparka, men känner nada. Är det någon här som har känt sin bebis i magen än??

• TeamX

Kul att läsa hur ni andra känner gällande "fladder" i magen. Trodde inte jag skulle vara så nojjig nu när det är andra barnet på samma sätt som jag var vid det första, men jag är likadan denna gång. Känner mig helt "ogravid" och bara läääääängtar tills man känner den lill*

Jag var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??

Svar på tråden BF maj 2011