BF maj 2011
Ninnalilltroll: GRATTIS!!!!!!!!!
Åååååååååååhhhhhhhhh, vill också ha min lilla pojke på andra sidan magen nu ![]()
Ninnalilltroll: GRATTIS!!!!!!!!!
Åååååååååååhhhhhhhhh, vill också ha min lilla pojke på andra sidan magen nu ![]()
7 dagar kvar till BF idag....
Skalbagge: Spännande...kanske det blir en Valborgsbebis då
Bf om en vecka, inte ett skvatt har hänt här ![]()
Grattis Miloxa!! Härligt!!
Ja, nu är det MÅNGA bebbar på gång, är så spännande att följa tråden.
Själv går jag in i vecka 40 idag (6 dagar kvar till BF). "Igår" satte förlossningen igång med min första son, men dennne lille vill stanna kvar längre i magen tydligen. Jag har varit så beredd på att den här lilla gossen ska komma minst en vecka före BF då min första son gjorde det, så det känns nästen som om jag redan är på övertid ha,ha....
TREVLIG VALBORG PÅ ER ALLA!!
GRATTIS TILL ALLA ER SOM HAR FÅTT ER LILLA BEBIS!!!!!
Själv har jag fyra dagar till BF idag....börjar misströsta på att det nånsin kommer ut en liten
Min son kom ca 7 dagar före BF och dumt nog hade jag tänkt att denne lille pojke skulle komma ungefär vid samma tid eller kanske till och med tidigare, men icke då!
Igår var jag också jätterisig i magen och (ursäkta äckeltexten) tömde ut tarmen totalt. Tänkte JIPP!! Nu händer något inatt...men nähä då...inte ett skvatt ![]()
Vad ska man GÖRA när man går hemma och väntar på att bebisen ska komma??
Jag är van vid att jobba mycket. Tog nu ledigt två veckor före beräknat datum för att hinna vila upp mig lite, trodde knappt jag skulle hinna vila och att liten skulle komma tidigare eftersom min son gjorde det...
Men näeee....nu är det fyra dagar till bf och inget verkar vara på gång.
Vad ska man hitta på om dagarna? blir så rastlös, och har liksom gjort allt jag kan göra. Städat, tvättat, fixat, vilat etc. Hur känner ni andra som väntar på era små??
Näeee...men gud vilka sötnosar ni har fått! *suck*
Så söta!! Än en gång GRATTIS!!
Min lille vägrar ju at komma ut, har säkert missuppfattat allt och magen är fylld med luft och för mycket bullar :-/
Nojnen: Vi är nästan på "samma" dag, jag är på v 39+4 ![]()
Ska till MVC på torsdag....för två veckor sedan när jag var på förra besöket på MVC kändes det nästan onödigt att boka en ny tid på MVC för jag trodde inte jag skule beöva gå dit iallafall...men jaaaaa, nu verkar det ju ändå som att det blir minst ett besök till där *suck*
Angi07: Åååååhhhhh, vilken underbar liten sötnos!!! Blir alldeles svag ![]()
Det där med att ligga ner när vattnet går visste inte jag heller.
När min son skulle födas för snart sju år sedan så vaknade jag vid 23.30 på natten av att det sa "plupp" ungefär och klickade till. Fast jag ju aldrig fått barn tidigare och trots att inget vatten hade börjat rinna låg jag kvar på sidan i sängen och väckte sambon (som var rätt trög innan han fattade att det var dax att kliva upp
).
Bad honom hämta handdukar därför att vattnet hade gått (fattar fortfarande inte hur jag bara kunde veta det då inget vatten ens rann). Han lade handdukarna bakom mig och när jag lade mig på rygg så bara forsade vattnet. Men på nåt konstigt sätt så lyckades vi "rädda" sängen, inte en blöt fläck i den, bara mängder med knallblöta handdukar. Gick sen in i badkaret och stod där medans sambon ringde förlossingen och sen fick vi direkt åka in. När vi kom hem sen när lillen var ute så låg det handdukar som en prydlig stig från sängen till badkaret
Återstår att se hur denna förlossning startar.....TVÅ ynka dagar kvar till BF nu och inte ett skit händer ![]()
VillHaLiten: Nä,,,,,fy så tråkigt! Skickar många styrkekramar till dig!!!
Hej på er....
BF imorgon...
Var hos mvc idag. Allt såg bra ut.
Var öppen 3 cm och hon gjorde en hinnsvepning.
Men....när man läser om hinnsvepning verkar det inte ha hjälpt för så många ![]()
I fredags kom vår lilla Alex efter en dramatisk förlossning. Vi kom hem från BB igår. Är helt slut men fruktansvärt trött. Vår lille prins finns att beskåda här: http://www.uas.se/upload/Webbis/51123/org.jpg
Hej på er alla!!
Här är det hektisk första bebistid med att försöka få ordning på amning och allt sånt.
Och samtidigt sååååå underbart!!
Grattis till alla som har fått sin lilla bebis!!