• Mary

BF maj 2011

Misswiren skrev 2010-09-03 16:07:20 följande:
    Sitter inne på akutmottagningen på kvinnokliniken. Väntetider och magen är upponer av oro.
    Suck!
    Vill veta vad blodet och det onda innebär. Är så rädd!
    Stackare... Måste vara stressande att vänta på att få veta hur det ligger till, för man vill ju verkligen inte att något dåligt ska ha hänt, men samtidigt är det ju bättre att veta... Berätta sen hur det gick.
    Kram!
  • Mary
    we wish for a baby skrev 2010-09-03 13:35:49 följande:
    Hej tjejer! Här inte humöret på topp... kissade på en sticka från testlagret i morse & använde mig då av mprgon urin, fick då ett ytte pytte svagt streck igen, gjorde ett igår kväll oxå & då fick i pricip inget streck om jag inte vetat att jag är gravid så hade jag nog inte förmått mig hitta de ;/ Så min stora fasa är att vi nu håller på att förlora även de här barnet..... usch! Kan inte tänka mig nåt annat eftersom jag i måndags hade ett lysande blått plus, fattar ingenting! Är alldeles tom i bollen, nu när jag skulle logga in på nätet så fick jag totalt hjärnsläpp & glömde internet koden som vi har haft samma i 6års tid, fick ringa min man på de sista förösket & fråga! han skulle köpa ett cb didital idag när han slutade jobbet eller vanligt hmm vet inte vad som kan va bäst. men jag hoppas de är fel på testlagret stickorna, men funderar samtidigt på varför de skulle vara de... fel på just MINA stickor?! Dom säljer ju hur många som helst så dom bör väl vara bra pålitliga? Ja fyy vilken lång väntan de blir nu fram till i eftermiddag då jag får hem cb testet, är de oxå svagare så vet jag ju vart de är på väg.... suck!
    Oj, vilken jobbig sits. Jag vet inte alls hur jag själv skulle reagera, men eftersom man tänker mest på detta just nu. Det är lixom det som tar upp ens tankeutrymme och den mysiga känslan av att man är gravid... Så om det bara skulle försvinna skulle det inte vara så kul :(
    Än så länge vet du ju inte hur det har gått... Men det är väl så som sagts tidigare. Att händer det så händer det. Då kommer man vara ledsen, men det kommer bli bättre igen...
    Vi måste vara starka och kämpa vidare om det händer någon av oss. Och enligt statistiken så kommer det hända några av oss... Trist men sant, och då får vi stötta varandra att ta nya tag och se framåt!
  • Mary
    we wish for a baby skrev 2010-09-03 18:07:51 följande:
    sitter just nu med mitt CB test i handen & kan inte annat än konstatera att de inte kommer bli en fortsatt graviditet utan de kommer sluta i ett MA, de är de svagaste plus jag sett & hcg värdet har sjunkigt kraftigt. Jag tar fragmin sprutor som är blodförtunnande så därför släpper med all säkerhet inte fostret själv så de blir en skrapning. ska ringa akuten imorgon för ett vul så jag får de bekräftat & kan försöka se framåt igen.... men usch så tomt de känns! Har haft ont under dagen oxå otäcka sammandragningar liksom..... så statistiken börjar visst ta sig... skit för missfall de gör så ont i kropp & själ!
    Åh va tråkigt att höra :( Lider med dig... Så tråkigt att så många ska behöva vara med om missfall! Usch Rynkar på näsan.
  • Mary
    Misswiren skrev 2010-09-03 20:43:55 följande:
    Hej alla.

Jag är lika oviss som innan jag kom in på akuten, om ens lite värre.
    Dom varnade mig redan innan VUL att det inte alls va säkert dom skulle se ngt, pga av det va så tidigt.

Men ja. Mkt sant. Dom kunde se att jag va gravid och så, samt hinnsäcken eller vad hon sa (lyssande knappt, för paniken steg direkt), men hon kunde inte se ngt foster. Så som hon sa till mig så är det 50/50 på hur de kommer gå. Givetvis rann tårarna som bara den när sambon kramade mig hårt i korridorren och min pappa stod och väntade utanför. Jobbigt att behöva förklara när man egentligen knappt försod vad som va fel.

Har fått en ny tid den 14.e för att se om fostert syns då, eller om det är helt tomt.

Är så orolig och orolig i magen hela tiden.

Tänk...sån lycka när jag såg mitt plus, och nu är man...långt nere igen.
    Aww... Ovissheten är ju det jobbigaste Rynkar på näsan Skönt att du har en ny tid iallafall...
  • Mary
    we wish for a baby skrev 2010-09-05 11:34:08 följande:

Hej tjejer!
    Har idag börjat blöda & har sån fruktansvärda mens smärtor & de blir bara värre Gråter
    De bara att inse att de blir ingen maj bebis för mig. Började med molande värk & brun flytning på pappret igår kväll!
    Skönt ändå att kroppen stöter bort de själv & att jag förmodligen slipper skrapning!

Hoppas de bara är en tillfällig blödning för dig, men bruna flytnongar är ju inte ett så bra tecken Rynkar på näsan
    Du finns i mina tankar skickar dig en massa styrka!
    Kram

Åh, nej... Rynkar på näsan Himla tråkigt att höra... Men det kommer att lyckas till slut, det vet du!
  • Mary
    Milli10 skrev 2010-09-07 14:15:15 följande:
    Hej. Får man hoppa in här? Jag gick in i v. 6 igår så jag antar att det är BF i Maj för mig åxå.

Jag är så glad men har åxå en gnagande oro över att det ska bli missfall. Jag hade ett missfall i juni i v 5 och nu är jag så rädd att det ska bli ett till.Rynkar på näsan Jag försöker slappna av och inte oroa mig med det är lättare sagt än gjort, katastroftankarna dyker upp så fort jag får lite molvärk lr liknande...  Iofs så känner jag mig helt annorlunda denna gång, förra gången hade jag ont hela tiden, långt innan jag fick ett plus och dessutom blödningar lite då och då så jag antar att nåt var fel redan från början.

Nu däremot känner jag knappt nåt. Vissa dagar är jag sååå trött att jag bara vill sova men sen är jag helt pigg nästa dag, Jag har lite molvärk ibland, lite spända bröst och mår lite lätt illa ibland. Men detta är ju väldigt få och dessutom "snälla" symptom. Någon annan som som inte har så starka symptom??
    Jag känner igen mig (gick också in i v6 igår). Har också milda symptom, men man kanske ska njuta av det så länge det varar, imorgon kanske man mår skit... Hehe...
  • Mary
    skalbagge skrev 2010-09-07 19:21:08 följande:
    Om du bor i sthlm kan du vända dig till Ultragyn! Jag ringde dit i december när jag var gravid första gången (som slutade i missfall) jag sa att jag inte visste vilken vecka jag var i för jag inte hade koll på min senaste mens och då bokade dom in mig.

Nu den här gången ringde jag och berättade min oro eftersom jag fick missfall sist och fick ett datum inbokat i vecka 9.
    Kan man få gå dit även om man vet vilken vecka man är i? Hur funkar det?
  • Mary
    Svea Maria skrev 2010-09-10 14:11:19 följande:
    Jag tar bort mig från listan, har tyvärr fått missfall!Rynkar på näsan

Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barne annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet.
    Beklagar verkligen... Rynkar på näsan
  • Mary
    Fröken Löken skrev 2010-09-14 17:03:46 följande:
    hittade den här roliga i en annan tråd... ni kanske redan har testat men det hade varit kul å se om det stämmer!!

man kan testa med någon uråldrig kinesisk metod om man ska få en flicka eller pojke...

www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka...
    Verkar som om alla ska få en tjej enligt det där... Jag med nämligen :P
  • Mary

Tycker så synd om er alla som mår så dåligt... Jag kan äta det mesta. Dricker iofs inte kaffe längre, och störs massor av röklukt och andra starka dofter, men jag mår inte så illa som ni verkar må. Jag är väldigt trött, men har bara ett svagt illamående som jag inte störs av så mycket om jag bara äter mellanmål med jämna mellanrum.

Samtidigt blir jag lite orolig för om det är något som inte står rätt till eftersom jag inte har så starka känningar som er andra. Men det sägs ju att alla är olika och att vissa inte alls mår dåligt, så jag får väl hoppas på att jag är en av dem. Åh, jag vill så gärna ha ett bevis för att det växer en krabat där inne. Jag kan inte förstå det än, och vågar inte tro att det är sant. Så overkligt att det ska växa en människa i magen tycker jag!

Svar på tråden BF maj 2011