BF maj 2011
Jag har också, precis som flera andra, börjat känna ilande känslor neråt och även haft känslan av att bäckenet öppnar sig.... Är nu vecka 32+2. Intressant att många ofta har liknande upplevelser vid samma tidpunkt!
Jag har också, precis som flera andra, börjat känna ilande känslor neråt och även haft känslan av att bäckenet öppnar sig.... Är nu vecka 32+2. Intressant att många ofta har liknande upplevelser vid samma tidpunkt!
Jag har läst en bok av Gudrun Abascal " Att föda"... Den var bra tyckte jag! Gav stor förståelse av hela förlopppet... Rekommenderas :)

Fick tipset att ta en rullväska eftersom man får en del saker på förlossningen, och det är skönt att pappan ska slippa bära så mycket eftersom mamman kanske inte orkar bära något alls... Förmodligen åker man ju bil/taxi och då spelar det ju ingen roll om man har en rullväska...
Åh, stort grattis frökenhanna!!! Mysigt att äntligen få sin bebis :) lycka till med allt nu och uppdatera oss gärna med en bild och så...
Plutten i min mage låg med huvudet uppåt för ett par veckor sedan, så för att vara helt säker på att han vänt sig neråt ska jag få gå på ultraljud... Känns verkligen spännande!
Angående järnvärde så är det väldigt olika och individuellt som jag förstår det. Det man bör gå efter är hur du brukar ligga... Själv ligger jag på 117 och jag behöver bara ta tillskott varannan dag nu. Jag tycker iofs att 123 är ett helt okej värde, men om ditt normalvärde är tex 135 så ligger du lågt. Hoppas jag inte förvirrar dig nu :)
Nu har jag just jobbat sista dagen innan BF!!! Kan inte riktigt fatta... Men nu kanske jag kommer hänga här lite mer :) BF är 7/5 så lite drygt två veckor kvar! Har börjat få förvärkar ibland, så man börjar få ana lite hur det kommer kännas... Pirrigt!