Inlägg från: Åsasåsa |Visa alla inlägg
  • Åsasåsa

BF maj 2011

Jag har fått problem med ryggen, har kämpat på i en vecka med strålande värk men nu orkar jag inte mer! Har känt mig nere och deppad och nära till tårar hela tiden. Kändes som jag bröt ihop idag så nu har jag sjukskrivit mig från jobbet idag och imorgon och hoppas på att det hjälper. Känns tungt att göra det för jag har så mkt på jobbet.

Ringde både BM och vårdcentralen men fick tid först på måndag, ska få remiss till sjukgymnast då också. Båda gissade på ischias. Någon annan som har problem med det? Jag är rädd att jag ska bli fortsatt sjukskriven och inte få det godkänt av Försäkringskassan, kan ju inte vara hemma utan pengar Gråter. Jaja det löser sig nog. Bara bebis mår bra!

Hoppas ni får en bra dag, ser att solen tittat fram. Kram {#emotions_dlg.flower}

• Åsasåsa

Namn ja, vi tror att det är klart men har ju ändrat mig många gånger so far.. men det blir nog en liten Moa. Kom på nu att det rimmar på Noah som jag haft som favorit på killnamn, har inte tänkt på det förut.

Men Lovisa är ju himla fint det med! Fast det tycker inte sambon, Moa är det enda namn vi varit överens om.

• Åsasåsa

Nojnen: Minna, Meja, Leo, Isak - fina namn allihopa!

• Åsasåsa
    Tips: Jollyroom.se. Jättefina bäddset m.m. Usch jag borde verkligen ta de lite lugnt med att titta på grejer, jag längtar ihjäl mig! Kyss

Köpte ett babygym på Blocket idag också, ooops!
  • Åsasåsa
    TeosMamma skrev 2011-01-24 12:20:58 följande:
    Någon som hört något om denna? Bra pris för allt tillsmammans men man måste nog kolla om det finns några tester gjorda... Någon som redan kollat upp denna; pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-circl.../
    Har beställt en Jumper X därifrån, väntar med spänning på att den ska komma, borde komma nu i vecka.
  • Åsasåsa

Åh vad gott med smothies! Blev så sugen nu men orkar inte gå och handla.. hm kanske ska skicka J...

• Åsasåsa

Hej alla!

Behöver lite kontakt med de som går hemma med foglossning, får ni pengar från FK för det?
    Jag var hos sjukgymnast igår och tyckte att jag skulle skriva mig omebelbums. Hon rekommenderade vila, undvika lyft och gå så lite som möjligt. Eftersom jag jobbar inom vården så funkar inte det riktigt. 
    Så  nu ska jag till vårdcentralen idag 11.15 och se vad läkaren säger. Men min BM har sagt att man i princip måste sitta i rullstol för att få ut några pengar från FK. Jag vill ju inte gå hemma sjukskriven några veckor för att sen inte få det godkänt av FK.

Så hur har ni gjort?

• Åsasåsa

Finfina tips! Det där reseunderlägget ska jag ta och köpa och kanske klänningen med, ska på dop nästa månad så behöver nåt fint :)

• Åsasåsa

Vi har namnen Moa och Lovisa som våra favoriter. Det har vi haft länge och häromnatten drömde jag att jag var i en leksaksaffär och skulle köpa mjuka bokstäver att hänga i vagnen, när jag stod där var jag tvungen att bestämma mig och det blev Moa. Vem vet?! :)

• Åsasåsa

Usch vilka pissdagar det har varit, jag liggen sjuk med hosta, feber och halsont. Och foglossningen gör så jäkla ont när jag hostar. Nån som vet nåt smärtstillande man kan ta?

Sen har brösten svullnat nåt enormt och det gör ont att ha bh på sig. Trycker jag så kommer det ut lite mjölk - lite läskigt!

Svar på tråden BF maj 2011