Inlägg från: Åsasåsa |Visa alla inlägg
  • Åsasåsa

BF maj 2011

Hej, Har en fråga, någon som fått rand på magen? Min dök upp helt plötsligt från en dag till en annan men den går över HELA magen. Har läst i gravidböcker om hormonränder men enligt dem ska de bara gå upp till naveln. Blir lite nojig...

• Åsasåsa
    Hiavatha skrev 2011-03-06 10:08:50 följande:
    Min går ändå uppifrån och ända ner =) Den kom nog för ganska många veckor sen... Väntar en pojke, om det nu har nåt med saken att göra Drömmer

Ja så ser min också ut, förutom att naveln står ut som en knapp och jag väntar en flicka ;)
  • Åsasåsa
    Lovelyness skrev 2011-03-06 15:45:38 följande:
    Vad skönt att det är flera som vill ha sen avnavling så man slipper känna sig som ett ufo på förlossningen!

Vi har köpt ganska mycket kläder dom senaste veckorna så nu har vi nog det mest vi behöver för första tiden iallafall. Här är lite bilder på inköpen tilldig.webblogg.se/2011/march/kladshopping.h...

Igår låg jag och funderade på hur vi skulle göra sovrummet mysigare och få till det så att spjälsängen passar in i inledningen, resultatet blev en beställning från ellos på överkast, lampor och lite kuddar Glad
    Vilken fin blogg du har!
  • Åsasåsa

Jag väntar en liten tjej till 99.9% men man vet ju aldrig ;)

• Åsasåsa

Hej alla!

Någon mer som har ont i bröstkorg/revben? Man riktigt känner hur det trycker på där inne. Måste fått nån nerv i kläm för det gör nåt jävulskt ont, funderar nästan på att åka till akuten för jag kan inte stå upprätt ens och det känns som om jag 300 knivar i sidan. Fast å andra sidan, vad kan de göra?

• Åsasåsa
    isolande skrev 2011-03-16 09:55:55 följande:
    här har du en till. Numera sitter all smärta däruppe. Blåmärken på insidan, tryckkänsla och obehag. Min BM sa att det inte är farligt, bara obehagligt...
    Tråkigt att höra men samtidigt "skönt" att det är fler som är drabbade så att det inte är nåt allvarligt. Har haft ont ett tag men idag kom jag knappt ur sängen. Typiskt för mäklaren kommer ikväll och jag måste storstäda samt min sambo kommer hem sent så måste ta långpromenad med hunden också... men det kommer inte gå, det är som det är, bara gilla läget.

Har iaf "bara" 8 veckor kvar till Lill-fisen kommer :)

Drömde att vi skulle ha tvillingar men att min sambo hade det ena barnet i sin mage. När det var dags för honom att föda fick han 2 strykjärn på magen som gav elektriska stötar, för att barnet skulle mer eller mindre flyga ut. Och jag gick flera månader över tiden, det var väldigt orättvist minns jag att jag tänkte haha.
  • Åsasåsa
    barbabelle skrev 2011-03-18 19:26:17 följande:
    Idag går jag in i vecka 34! GravidSolig

Inatt eller imorse vid 03.30 tiden blev jag skraj så fort jag inte kände bebisens rörelser, då h*n oftast brukar röra på sig när jag ska gå på toaletten eller lägga mig igen. Så buffade jag x antal gånger, drack vatten, inget av dem hjälpte så efter ca 5 minuter så vaknade h*n till och buffade tillbaka. Huuaaa, gissa om att jag blev skraj. Jag som annars är så van vid att h*n rör på sig eller buffar eller ja någonting iallafall som får mig att känna mig lugn. Men nu måste jag också inse att det faktiskt kan gå upp och ner, vissa dagar kan h*n vara piggare eller tröttare. Och så blir det ju mindre plats för varje vecka som går för bebisen. Glad

Ska till MVC nu på måndag och det ser jag såå fram emot! Får väl se hur det blir med SF måttet, om jag ska behöva gå på TUL igen eller inte. Hoppas allt är som det ska och att jag ligger emellan 30-31 cm (sf måttet).

Har beställt barnvagn i söndags! Det blev en Jumper X 3 in 1, svartfärg, och hoppas jag blir nöjd med den, då den enbart säljs på affärer i Umeå och i Lund. Beställde den via internet  pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-bar.../

Ville ju ha lufthjul på alla fyra och då svängbara framhjul... Så hoppas vi innerligt att vi blir nöjda med vagnen! Drömmer
    Har också den vagnen, den känns jättebra. Men de tog ganska lång tid på sig att skicka alla saker.
  • Åsasåsa
    SannaSanna skrev 2011-03-24 10:17:39 följande:
    hej. nu har jag fått hostan från helvetet. super jobbigt. vet någon här nåt man kan ta emot hosta?
    Noskapin är helt ok att ta även om jag inte tycker att den hjälper så mycket. Hoppas du kryar på dig snart!
  • Åsasåsa

Hej alla preggon!

Ang. kudde och täcke så diskuterade vi det med barnmorskan i föräldragruppen förra veckan. En platt kudde ska man ha så inte barnet kvävs om det vänder på sig. Men det gick lika bra med en frottéhandduk i ett örngott, kanske till och med smidigare så för då är det bara att slänga allt i tvätten om barnet kräks på det.

Täcke ska man inte ha i början enligt denna BM utan det räcker med filt, det kommer ju ändå i vara så kallt ute.

Och så påminde hon alla att köpa en febertermometer och flytande alvedon, don´t forget1

• Åsasåsa

Wow, grattis frökenHanna!

Jag är i v.36 nu och är så fruktansvärt svullen, det sticker i händer, armar, ben och fötter från första stund när jag vaknar. Finns det nåt man kan göra?

• Åsasåsa

Ja fy f** nu är det inte roligt att vänta och längta längre... v.37+3 idag. Tycker det är sjukt jobbigt att inte veta exakt när den kommer, kan lika gärna dröja mer än en månad.. då blir jag galen!

Fyller 30 år idag dessutom :) men det blir lugnt på firande fronten.

Ha en bra dag alla soon 2 B - mammor och de som redan har haft lyckan att bli det förstås! {#emotions_dlg.flower}

• Åsasåsa
    Friida11 skrev 2011-05-02 10:19:33 följande:
    Grattis till alla bebisar {#emotions_dlg.flower} 

Idag har jag en dålig dag en sån där orkar inte vänta mer dag :P Även fast jag har 16 dagar kvar till BF så orkar jag inte vänta längere.. Det börjar bli jobbigt nu, händerna domnar bort på nätterna så jag vaknar flera ggr om jag får restless legs och det är så obehagligt!!! För nån dag sen hade jag jätte mkt förvärkar å ont och nu känner man inte ett smack!! Så typiskt!!!

Nej fy.. vill så gärna ha bebis hos mig nu :( Men jag lär få vänta MINST  3 veckor till känns det som..
    Samma här, mina händer domnar också och jag har restless legs - skitjobbigt verkligen man kan ju aldrig sova särskilt bra. Och så denna längtan och väntan.. och oro och nervositet! Har 13 dagar kvar till BF idag och skulle göra vad som helst för att lilla Pärlan vill titta ut lite tidigare!

Grattis till alla fina bebbar!! Solig
  • Åsasåsa

Ja vilka underbara små knytten!! Hjärta

Åh vad jag längtar.. 13 dagar till BF och jag håller på att bli tokig här hemma. Vill ha, vill ha, vill ha - NU!

• Åsasåsa
    sarasessi skrev 2011-05-08 10:45:11 följande:
    Grattis Kottemor! :)

Saso87: Jag känner igen mig. Har bf nästa söndag den 15 maj och har senaste veckan blivit något helt galet otålig. Detta har varit min första lediga vecka och den har känts som minst tre veckor. Har hört att det är ärftligt hurvida man går över tiden eller inte. Så en fråga till er som redan fått era barn: Kan ni se att det är genetiskt när bebis valde att komma ut? Min mamma gick över 5 dagar med mig (första barnet), 6 dagar med min syster och maximala 3 veckor med min bror. Min bm tror på att det kanske gör att jag går över en vecka iaf.
    Jag har också BF 15 maj :) inga större känningar av att nånting är på gång men det behöver man ju inte känns heller, tycker det är läskigt att det kan starta när som helst...

Min mamma födde alla oss tre syskon ca 2 veckor före BF och min sambo föddes 10 dagar för tidigt så jag hade hoppats på att redan ha vår bebbe i famnen vid det här laget. Väntan är olidligt lång nu, känns som om man håller på att bli galen och är gråtfärdig nästintill varje dag. Kom nu pluttan, vi väntar så på dig!
  • Åsasåsa

Åh grattis till alla bebbar!!!!!!!!!

Igår var jag helt lipfärdig hela dagen, är så trött på att vänta nu (BF 15 maj). Funderade på att inte gå in på Familjeliv nåt mer men kan inte låta bli Glad

Var hos BM igår och Lillan har gått från fixerad till ruckbar till nu helt rörlig, gah! Så hon sa att jag skulle ställa in mig på att gå över tiden 2 veckor.. snyft jag vill verkligen inte det, det känns som 300 år dit...

Visst måste bebis vara fixerad för att förlossningen ska starta? Och om förlossningen skulle starta, är det någon fara då om bebis inte är fixerad? Blir nervös och orolig nu.

Kram på er alla!

• Åsasåsa
    Vix skrev 2011-05-10 09:35:42 följande:
    Jag har varit rörlig med mina tidigare två barn enda in till slutet och fått dem 1 resp. 2 veckor innan bf. De har liksom trillat ner precis när förlossningen har startat. Även denna busa som jag har i magen är rörlig men har bf på lördag så hon skiljer sig ifrån killarna. Så jag tror inte riktigt på att man måste vara fixerad.
    Tack kära du för det svaret! Nu känns inte allt så hopplöst längre {#emotions_dlg.flower}
  • Åsasåsa

Grattis Ladyline!!! Tänk att det var väntan värt ;)

Själv har jag BF om 3 dagar. Igårkväll och i natt har jag känt av kraftig mensvärk och nu har jag rätt ont mellan benen, vad tror ni, när har jag vår bebis i famnen?

He en finfin dag!

• Åsasåsa
    Therre skrev 2011-05-22 10:55:20 följande:
    Grattis!
    då kom våra två samma dag:D våran tös kom 8.28 på morgonen och var 51 lång och vägde 3786g så de var inte långt ifrån varandra där heller:D vi åkte hem samma dag vi vilket jag tyckte var väldigt skönt kunde slappna av mycket bättre hemma än där borta.

idag blir våran dotter en vecka, tiden går riktigt fort tycker jag. hon är så otroligt lugn och snäll vaknar en gång på natten vill ha mat och somnar om på en gång sen sover hon fram till kl 9 på morgonen:D så skönt...
    men fy så naveln luktar, de luktar gräsligt hoppas verkligen att den faller av snart, blöder en del runt om gör de också emellanåt men de är väl inte så konstigt så som hon ligger och sparkar och sprattlar och kommer åt den hela tiden antar jag. Ni andra som också fått era små tycker ni också att navelstumpen luktar illa? Vi tvättar och torkar rent runt om med tops varje dag som man ska göra.

har gått ner 12kg nu av 25 så de är ett par kg kvar att gå ner hehe innan jag är nöjd kommer snart i mina jenas igen, bara knappen som inte går att knäppa riktigt är ca 1 cm kvar ..:S men förhoppningsvis går de fort så jag kan börja använda mina vanliga kläder igen.

Den här veckan som kommer nu så kommer vi få hembesök från BVC och de ska väga och mäta lilltösen så de ska bli spännande och se hur de ser ut om hon har växt något sen hon föddes:D äter som en häst gör hon och jag är glad på så vis att jag ammar och att de går så lätt för springa och blanda ersättning så ofta som hon äter hade jag inte orkat hehe för hon äter verkligen hela tiden å så fort hon har käkat klart då bajsar hon sen somnar hon hehe.. var tvungen att köpa nya amnings bher för de jag hade var alldelas för små hade ökat från E-kupa till G-kupa så de va inte så konstigt att de kändes så tungt och kändes lite stort...
    Våran lilla Lovisa tittade också ut 15 maj, precis på BF, duktigt flicka! Allt gick jättebra och hon är så fin! 

Svar på tråden BF maj 2011