Friida11 skrev 2010-11-09 15:26:35 följande:
Usch jag beklagar verkligen :(
Jag tycker du ska tala om för din chef vad det är som sker och ta ledigt några eller någon dag för att ta det lite lugnt och tänka det är ju mycket att ta in. Jag hoppas att allt löser sig för er. Är det ditt första barn ? Är du i riskgruppen ?
Kram!
Tack, för din omtanke!
Jag får nog berätta för chefen imorgon,kände mig helt väck idag efter testet. Jag kunde inte tänka klart alls, jobbigt!
Nej, det är vårt tredje barn, dom andra är friska. Riskgrupp, jag vet inte... Är 33 år fyllda precis, röker inte och dricker inte, lite lätt överviktig.
isolande skrev 2010-11-09 15:31:01 följande:
Nej, fy vad jobbigt för dig... Jag gjorde testet igår och fick visserligen låg risk sammanlagt men nackspalten var egentligen "för bred". Kändes lite jobbigt bara det, så jag kan verkligen förstå att du är ledsen nu. Prata med din chef, var hemma och försök muntra upp dig lite. Har hört folk som haft sämre värden än du som fått friska barn *muntra, muntra*
Tack för din omtanke!
Då hade du ett bra blodprov som gjorde att du fick lågrisk?
Mary skrev 2010-11-09 15:54:34 följande:
Jag lider med dig :( Ingen kul sits.
Kanske hjälper det att tänka att det är bättre att göra fvp så du verkligen får veta hur det står till där inne. Vi som fått "låg risk" kanske är falskt trygga i vårt bra resultat, medan du får veta med större säkerhet att allt verkligen är bra. Och föhoppningsvis är allt bra med den lill*. Tänk på att KUB bara ät statistik och att fostret ändå kan vara kärnfriskt!
Jag känner en tjej som fick hög risk och som gjorde fvp, allt såg bra ut och hennes son är nu snart två år och mår hur bra som helst...
Jag vet inget om vilka veckor man ska och inte ska göra KUB, men en gissning är att det är svårare att utföra en korrekt mätning av nacken ju mindre det är...
Berätta absolut för chefen, och be henne säga att du är magsjuk eller något, också går du hem och vilar några dagar. Det behöver du! Ta hand om dig och mannen din :)
Tack för din omtanke!
Jo det är sant som du säger, nu får vi verkligen veta. Jag tvekaade inte en sekund om moderkaksprovet, visst det är skitläskigt och risken för missfall ökar. Provet är ju 100% tillförlitligt och efter resultat kan vi verkligen känna att vi gör rätt i vilket beslut vi än måste fatta.
Jag kan säga redan nu att vi inte kommer gå vidare i graviditeten om barnet visar sig ha DS.
jag har en känsla om att barnet var förlitet, hon fick ta många bilder och på vissa var verkligen kanaterna oskärpa. Det finns säkerligen en ökad risk, det betvivlar jag inte, men var det verkligen så illa? Ja det får vi ju veta om två veckor.... det känns bara så väldigt länge tills dess
Finns det en massa dubbla mellanslag beror det på min knasiga dator...den är galen