• Kottemor

BF maj 2011

morotsland skrev 2011-01-03 22:22:15 följande:
    kottemor: Jag väntar mitt tredje och ser ut som att jag ska föda när som helst och allt växer bara framåt. Kommer förmodligen att tippa framåt i april...
    Som jag då, kanske dax att införskaffa en rollator som man kan stödja sig på

VAr på kalas hos en släkting igår och då kommer hennes vännina fram och frågar, Men du har väl inte så långt kvar?
  • Kottemor
    Itzumo skrev 2011-01-03 22:21:50 följande:
    Jag tycker att jag har väldigt liten mage jämfört med förra graviditeten.. Men enligt mina bilder så är det ganska lika magar...
    Ja, jag kanske ska ta och plocka fram mina bilder med och jämnföra. Kan bli intressant!
  • Kottemor

Grattis MammasGos till flickan!

ladylovelylocks
    Vilken gosig dress, en sån vill jag också ha, ja till bebisen alltså, hihi!

Jo, det är som du säger Madeleinelouise, det har bott några i magen så det är klart att den blir lite större

Idag händer inte mycket här hemma, pojkarna är trötta och slitna idag och vi ska nog mest slappa. Skönt ska det bli Får väl iofs ta ett varv med dammsugaren men det ska jag väl orka mig på
    Har ni andra några roliga planer för dagen?

• Kottemor
    jakeline skrev 2011-01-04 18:32:24 följande:
    BM-besök två avklarat! Har gått upp 3 hekto sen inskrivningen! Hur sjutton har jag lyckats med det?! Bebisens hjärtljud låg på 151/min och blodtrycket var bra. Sonen skulle prompt upp på britsen med mig efter vi lyssnat på hjärtljudet... Sötisen. 
    Vad skönt att bara gått upp tre hekto. Vet inte hur mkt jag gått upp. Jag började med att gå ner 3 kilo, men innan jul hade jag gått upp 1 utav dessa kilo.... och nu efter julen har jag inte vågat väga mig Tror att jag levde lite för gott om man säger som så...

Vad gulligt med sonen som skulle lyssna, hur gammal är han?
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-01-04 20:35:19 följande:
    han har precis fyllt två.  

Jag kollade igenom hur viktökningen var förra gången och jag hade gått upp ett kilo i v 25 förra gången så... Jag trodde helt klart att jag gått upp två tre kilo nu, med tanke på julen och så... Men sist kom det mesta på slutet så det kanske slutar på samma uppgång som då. 10 kg blev det till slut.  
    Ja, julen har nog satt ett kilo eller två på mig, måste väga mig imorgonbitti.

Första graviditeten gick jag upp 10 kilo och andra 12 kilo, och denna gången vill jag inte gå upp mer. Är klädsamt fyllig sedan innan, så jag vill inte rulla fram i maj
  • Kottemor

Jag är också täppt i näsan hela tiden och har varit det sen jag blev gravid typ. Använder inget nässpray då jag "missbrukat" det förut och får jätteont i näsan när jag använder det.. svider som om man sprutade upp klorin typ

Idag ställde jag mig på vågen och fick en glad överraskning, jag hade gått upp 400 gram sedan jag vägde mig innan jul. Så det känns skönt faktiskt, har fortfarande inte gått upp det jag gick ner i början av graviditeten.

Har gått över halva tiden nu och det känns skönt, nu börjar nedräkningen

Någon av er andra som fött förtidigt tidigare? Jag fick min äldsta i v.36 och min yngsta i v.37, nu undrar jag såklart hur det kommer att bli denna gången. Kommer jag föda förtidigt denna gången med eller kommer jag gå tiden ut tro? Min BM trodde att det blir tidigare denna gången med, men vi lär väl få vänta och se helt enkelt.

• Kottemor
    Down uder, fina bilder!

Fröken löken: Vad skönt att allt gick bra, ibland går det snabbt :o)

Jag är rädd för att denna förlossningen kommer gå snabbt, har fött mina andra två i ett rasande tempo nämligen.
    När den äldsta föddes sattes jag igång pga blödning, efter 1tim 15 minuter är sonen född. Allt gick för snabbt och varken jag eller sonen hann med, fick förlösas med sugklocka då sonens andning gick ner ordentligt. Hela rummet var fyllt med BM och läkare som hjälpte sonen ut.

Andra gången startade det spontant men vattenavgång hemma, 2 timmar senare är sonen född. Kan berätta att det var tajt att hinna få hit barnvakt och sen färdas till BB, när jag kom fram till BB kunde jag knappt stå på benen pga. kraftiga värkar. Lutade mig längs väggarna när värkarna kom och tog mig sakta in på ett rum. BM som förlöste mig hann knappt säga hej och välkomna innan det var dax för liten att komma till världen

Så jag är lite rädd för hur det kommer bli denna gången, föda hemma är jag inte intresserad av
  • Kottemor
    morotsland skrev 2011-01-08 19:35:41 följande:
    Ja hualigen, jag var öppen 10 cm när jag kom in sist så jag har lite grann ställt in mig på att föda i hallen den här gången....
    som jag då!
    som tur är har vi en barnmorska till granne, så man kan såfall hoppas att hon är hemma om det händer...
  • Kottemor

Jag kan också prata om graviditeten. Glad

Jag mår bra, fast jag är väldigt trött nu igen, (v.21) borde kanske kolla upp mitt blodvärde, hade ju knappt några järndepåer så jag har inget järn på lager om jag går ner för mycket i blodvärde. Kanske är det, det som hänt?
    Annars så har jag ont i mina höfter, i höftkulorna typ. Hade det förra gången också och kunde knappt gå i slutet av förra graviditeten, men det är bara att bita ihop

Är sjukskriven sedan september, pga. problem med mina händer. Har inget med graviditeten att göra utan det är långdragna problem sedan tidigare. Så dagarna hemma känns lite långa och tråkiga ibland, har älskat julledigheten och att ha hela familjen samlad kring mig, nu när alla börjat förskola/skola/jobb igen känns det ensamt

Var bor alla i tråden, någon mer ifrån Skåne här? Kanske inte alla som vill berätta men som som vill kan ju göra det, kanske är det någon/några av oss som inte bor evigheter ifrån varann?

• Kottemor

Jag bor strax utanför Landskrona, så då är vi ju några som bor rätt nära varann
    En träff längre fram kan ju vara kul, hängde i en annan tråd när jag väntade barn nummer 2, vi var ett par mammor som träffades några gånger då och då, och någon har jag kontakt med än idag. Roligt!

Min lille kille sparkar också neråt och det känns som jag ska kissa på mig när han gör det Obestämd
    Men oftast ligger han med huvudet åt höger och sparkar åt vänster, mannen försöker tappert lyckas känna något men ännu har det inte gått. Behövs lite mer benmuskler på lilleman först tippar jag

Vi har ju det mesta kvar sedan våra andra barn, så vi behöver inte köpa så mycket. Men vi ska inhandla en byrå till barnkläder, som jag förövrigt var uppe på vinden och plockade ner i helgen. Jag kunde inte hålla mig längre, var bara tvungen och se dessa yttepyttiga urgulliga små kläderna. Konstaterade att något litet till kan jag nog köpa, Kläderna från när pojkarna var små är ju knappt använda, dom växer ju ur 50/56 så himlans snabbt!

Angi07: usch vad jobbigt med blödning, hoppas att antibiotikan hjälper snabbt och att du kan känna dig lugn igen.  Krya på dig!
    Vet hur hemskt det är att blöda, gjorde det från v. 15 till v. 36 min första graviditet. Lågt sittande mooderkaka och för mkt sammandragningar som gjorde att moderkakan lossnade i kanterna och då började det att blöda... Usch och pi!

Nej nu ska jag passa på att "vila" lite, barnen tittar på film och då kan jag mysa ner mig i soffan med dom

Svar på tråden BF maj 2011