• Jean

BF maj 2011

Sitter har och tycker synd om mig sjalv... Har precis vaknat och mar saa illa. Atit frukost och de verkar inte hjalpa. Kan inte direkt vila heller. Ska flyga idag sa jag haller pa och packar mina vaskor och ska snart aka och gora en tidig check in sa ja far sitta bredvid min man forhoppningsvis.

Planen var ocksa att aka hellikopter idag med men de kanns inte som nan toppen idee om man mar sa har.

Froken Loken:
    Angaende tuggummi sa har jag tuggat massor och nu laste vi igar i en av vara bocker att de ar inte sa jatte bra for barnet med sant som innehaller artificiella sotningsmedel. Sa jag ska sluta med de.

Har aven slutat dricka kaffe nu i over en vecka sen jag plussa, druckit nagra koppar te men ska sluta helt med caffein dricka. Hur gor ni andra???

Far folja familjeliv pa telefonen tills jag kommer hem pa torsdag kvall, hoppas saaa de funkar bra!!

• Jean

Kul med sa manga nya plus pa dom dagarna jag inte haft internet. =) Grattis!!!

Sjalv sa ar jag super trott hela tiden nu i vecka 6, dom senaste 10 dagarna har jag vaknat 04.00 varje morgon utan att lyckats somna om. Ingen aning om att de beror pa gradivitet eller pa att jag varit borta. Sitter nu och slumrar pa flygplatsen i vantan pa sista planet hem.
    Har varit hos vanner och halsat pa dom tva sista dagarna och vi kunde inte halla oss sa vi har berattat for dom att vi vantar, de var sa kul och langtar sa tills vecka 12 nar man kan borja beratta for fler. Vara vanner har tvillingar och visade oss deras forsta scan bilder i vecka 6, sa nu langtar jag saa tills nasta onsdag. Vill se hjartat sla. Hjärta
    Det finns faktiskt en liten chans att de blir tvillingar sa vi far se....

Mar fortfarande illa till och fran men har klarat mig bra med alla flyg och min lilla bonas forsta hellikopter tur var underbar! Har hort att vatten med ingefara i ska vara bra, dry ginger brukar hjalpa mig i vanliga fall sa jag ska testa nar jag kommer hem.

• Jean

Misswiren och We wish for a baby, tanker pa er och kan inte forsta hur ont de maste gora att inte veta...

• Jean

Kanner mig lite dum att skriva detta just nu men jag fick precis mina resultat fran IVF och mitt blodprov jag tog igar och dom var helt fantastiska min hcg har gatt upp till 10 000. Sa jag ar over lycklig nu!!! Mina grav kanningar kommer och gar, visa dagar har jag inte kant natt sa tappa inte hoppet nar de hander....

• Jean

Natt roligt som ni andra kanske inte tankt pa ar att i maj nasta ar sa kommer vi inte bara att bli mammor vi kommer aven att fira var forsta morsdag!!!! =) Har i Australien sa ar morsdag den 8 Maj nasta ar och min man var fodd pa morsdag och fick vara med i tidningen (dock den 15 de aret) sa jag kommer att hoppas pa att jag gar over och far pa den 8:e, hur cool vore inte de??!!! =)

• Jean
    we wish for a baby skrev 2010-09-05 11:34:08 följande:

Hej tjejer!
    Har idag börjat blöda & har sån fruktansvärda mens smärtor & de blir bara värre Gråter
    De bara att inse att de blir ingen maj bebis för mig. Började med molande värk & brun flytning på pappret igår kväll!
    Skönt ändå att kroppen stöter bort de själv & att jag förmodligen slipper skrapning!

Hoppas de bara är en tillfällig blödning för dig, men bruna flytnongar är ju inte ett så bra tecken Rynkar på näsan
    Du finns i mina tankar skickar dig en massa styrka!
    Kram

Va trakigt! Tanker pa er! Hoppas ni far ett plus snart igen och att lillen stannar den gangen. Kramar
  • Jean

Jag har ocksa raknat med att fa andra mitt BF datum nar jag varit pa min scan i morgon Skrattande

Har anvant familjelivs utraknare fran forsta dagen pa senaste mens 26 juli, men de star att
    min graviditet startade den 27 juli. Sa raknar val inte BM?

Angaende utslag pa AL stickorna sa tror jag att jag blev gravid dagen efter jag fick utslag,
    eftersom pa mina stickor star de att fran forsta utslag sa har man AL inom 24 till 36 timmar.

• Jean
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-06 12:22:38 följande:
    Vi gjorde en IVF (F.E.T) och då får man komma på återbesök (enl.sjukhusets rutin) runt v.8 för att kolla att det finns hjärtljud. Håller andan fram tills dess...Sen ska jag på nybesök hos mvc samma vecka, så det blir en del den veckan

Sedan jag plussade den 29/8 har jag inte kännt någon molvärk alls. Innan dess hade jag ju värk av och till. Antar att det beror på att livmodern tänjdes mer då och bildandet av moderkaka / äggets tid i utvecklingen?
    Har för mig att det var samma sak under min förra graviditet, att det var lugnt ett tag gällande molvärk - men kan inte rå för att jag VILL känna något.

Min mage syns redan denna gång, men det beror ju på att jag redan genomgått en graviditet. Är mer uppblåst och har redan gått up från 56,5 till 59, dvs. 2,5 kg. Nu måste jag nog snart lägga mig ner o vila , dottern sover -så det gäller att passa på!Skrattande
    Jag har ocksa gatt hos IVF och hade precis bokat tid for F.E.T nar jag plussade! Sa jag hann bara med pergotime behandling. I morgon ska jag tillbaks pa min forsta scan och hoppas pa att fa se den lilla eller om de kanske ar tva. Har ni ocksa storre chans for tvillingar??
  • Jean
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-07 07:39:30 följande:
    Jag skulle också gå vidare i en ny behandling men hann inte heller för jag också blev gravid så det blev också bara pergotime för mig med så jag ska gå redan vecka 8 för att se om det är en eller två med.. men att få tvilling är ju inte så stor chans som jag förstått.. men det ska bli spännande!! Hade du tagit enkel eller dubbelkur?

När ska du på ultraljud??
    Jag har bara atit en 1/2 tablett om dagen, sa minsta dos. Antar att serophene ar samma som pergotime, jag bor i Australien sa namnen maste bara vara olika. Hur stor dos at du?
    Gick aven pa ultraljud precis innan AL i dom tre forsta manaderna pa serophene och da fanns de alltid en liten chans till tvillingar pga av tva agg. Sa vi far se....
    Gick in i vecka 7 idag sa i morgon blir de ultraljud for mig. Kanner mig lite nervig men kan inte vanta, hoppas allt ser ut som de ska. Hoppas pa att fa se de lilla hjartat sla me...
    Hur langt har du kvar till ditt ultraljud? Har du redan valt BM eller gor IVF de at er? Hoppas sjalv att dom skickar mig till nagon bra i morgon.
  • Jean
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-07 19:50:47 följande:
    Ska bli intressant att se om du går över, som jag eller ej! Man tycker att det borde vara mer exakt vid IVF, men å andra sidan så kommer barnet som regel ut när det är redo

Vi/ jag fick tillbaks 1 ägg, så chansen till tvillingar är inte större än normalt. De tinade upp 2 ägg, men det ena höll inte måttet.

Var inte uppsvälld i magen under min första FET, men nu är magen som en ballong.  Väldigt konstigt, eller kanske inte?
    Ok, ja da kanske de inte ar san stor chans pa tvillingar....

Min mage har varit uppsvalld sedan jag blev gravid, kanns som den ar storre an vad den ar.

Tre timmar kvar till mitt forsta ultraljud, ar super nervos.... Vill vill vill sa garna att allt ska vara toppen dar inne!!
Svar på tråden BF maj 2011