• Jean

BF maj 2011

Emm86 skrev 2010-09-07 19:57:06 följande:
    Hej alla!

Tyvärr får någon stryka mig ur listan, hade tydligen ett missfall förra veckan som blev bekräftat med ett VUL idag. Rynkar på näsan

Håller alla tummar för att det kommer gå galant för er andra!

Kram
    Ah nej! Va trakigt. Beklagar verkligen. Jag haller tummar och tar for nasta forsok!!
  • Jean

Hej allihopa!!!!

Nu har vi varit pa vart forsta ultraljud och allt ser bra ut hittills!!! Aven ett litet tickande hjartat syntes som lag pa 119 slag per minut, vilket ar vanligt. Innan ultraljudet sa raknade min lakare ut att vi var precis 6 veckor idag men den lillas storlek sager v6 +2 sa jag tanker sta kvar pa 2 maj tills den lilla blir storre och de blir enklare att saga. (Tanker ju dock knipa ihop till 8 forhoppningsvis).

Blev ocksa ombada att bestama oss for vilken forlossningslakare vi ville ha, vilket da kan ocksa bero pa vilket sjukhus vi vill foda pa, sa vi har varit runt pa alla tre sjukhus i stan och fatt info idag. Har bestamt oss for privat sjukhus men inte for vilken forlossningslakare men fick valdigt bra info. Och de var sa spannande!!!

Lakarn sa ocksa att jag sulle byta mina vanliga folate tabletter till super duper gradivitets och breats feeding tabletter med folate och andra bra vitaminer i. Han sa aven att jag kunde fortsatta ata dom under hela gradiviteten osv inte bara i forsta trimestern som jag trodde....

• Jean
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-08 11:16:08 följande:
    Hur var det, gjorde du ett FET eller ett ET? Härligt att ul-kollen gick bra!!! Väntar med spänning på min vul som jag får vänta på i 2 veckor till.
    .................................................. .................................................. .................................................. .............................................
    Hann inte sa langt som FET eller ET. Var pa sista forsoket med pergotime....

Kanns ratt skont nu att veta att de bara ar en dar inne. Hade inte gjort natt med twins men nog lite enklare med en att borja med. =) Plus att man slipper kopa dubbelt av allt.

Era tva veckor kommer ga fort ska du se!!! Snart ar ni dar!!! Skrattande
  • Jean
    TeamX skrev 2010-09-09 16:11:23 följande:
    Hej på er...

Jag är hemma med sjuk liten pojke idag...och jag känner mig nästan lika risig jag 
    Jag har dels en del grav besvär såsom molvärk, illamående och ömma tuttar. Sen har jag urinvägsinfektion som jag dragits med länge. För en vecka sen sa läkaren att han inte skulle skriva ut antibiotika, och att jag skulle dricka surt och försöka få bort det (hade då haft uvi i ca 2 veckor redan). Nu ringde han idag att de fått svar på odlingen och nu skulle han skriva ut antibiotika (känns inte så bra att äta sånt när man är nygravid tycker jag).

Ringde MVC och de sa att jag genast bör behandla för att uvi ökar risken för missfall!!
    Blir lite arg på läkaren! Här har jag gått en vecka med uvi utan att få behandling, och han visste att jag är gravid!!

En dum fråga men...blir ju så orolig och nojjig nu...
    vid ett missfall, blöder det ALLTID då?
    Jag har ju inga blödningar öht, men blir ändå orolig med denna molvärk jag går runt med!

*skönt att skriva av sig*
    Jag skulle byta lakare. Sa att de blir ratt nasta gang du behover ga dit.
  • Jean

Usch och blaa har matt battre.... Vaknade upp igar natt vid tolv av att jag madde sa illa att
    jag trodde jag hade maginfluensa typ. Ner till toan och lag pa golvet bredvid den i 15 min.
    Sen blev jag ner baddad med en hink bredvid mig av mannen for jag var sa trott (som jag
    alltid ar). Slapp spy, somnande om ratt snabbt. Har nu vaknat atit frukost och borjar nastan
    kanna mig lite konstig igen. Fy fy fy for de har.... Hoppas saa de gar over snart. Kan man
    verkligen bli sa illamaende????

Ska trava upp med ginger ale hemma for de var de forsta jag ville ha nar jag vaknade inatt.

• Jean
    Jane C skrev 2010-09-10 08:22:45 följande:
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, man kan må så illa hahaha!!! Jag har sen tre dygn inte en minut som jag inte mår illa...jag klättrar på väggarna. Kan inte njuta av grav alls pga det här, det är en konstant kamp liksom...Med dottern mådde jag minimal illa men detta är helt galet......Skall på hälsosmatal nästa måndag 20/9 hoppas kunna få ngt utskivet....
    Har matt si sadar hela dan idag. Kurerat mig med socker dricka och ginger ale och forsokt ata med jamna mellanrum. Radd for att ga och lagga mig nu om de blir samma som igar natt.....=/

Hoppas du far natt utskrivet om du mar konstant sa som jag madde igar natt.
  • Jean

Svea Maria; Va trakigt! Beklagar och skickar styrkekramar!

• Jean

Fraga till er alla tjejer! Hur manga av er har inte berattat for era mammor???

Har san nara kontakt med min mamma och de kanns sa jobbigt att inte ha berattat annu. Har fem veckor kvar tills mitt nasta ultraljud i v12 da vi har tankt beratta for alla.
    Tyvarr kan vi inte beratta for min mans mamma for hon kommer ringa runt och beratta for alla aven om vi ber henne att inte gora de. Min mans pappa vet pga att han ar lakare och rekomenderarde forlossningslakare till oss. Litar pa honom! Men jag vill ju sa garna beratta for min mamma... Aven om de blir MF sa kanns de som att jag kommer beratta... Kluven.

• Jean

Kommer nog att beratta for min mamma nasta gang jag pratar med henne. Kanns nastan som jag undviker folk for att de ar sa svart att inte beratta... =) Tva av vara gemensamma vanner vantar barn vilket var skit jobbigt eftersom jag vet att vi forsokt langre men nu vill man ska klart beratta.

Men alla andra forutom min mamma da kanske kommer vi vanta till vecka 12 med, Men beratta for min mans mamma innan vanner annars blir de nog sura miner. Min mans syster berattade for alla pa en gang nar hon blev gravid och fick missfall, sen nasta gang nar hon blev gravid berattade hon de for deras mamam i fortoende som ringde oss pa en gang.... Ni forstar vad jag menar... =/

• Jean
    Therre skrev 2010-09-11 17:21:09 följande:
    Jag känner likadant, jag kör på frukt jätte bra och nyttigt, känner mig piggare och blir inte alls lika grinig/lätt retlig, samma sak på morgonen innan jag går upp ur sängen så har jag en frukt på nattduksbordet som jag trycker i mig, sen är de väl bara att röra lite på sig ta små promenader osv, Men frukt är iaf något som jag tycker är toppen... Jag har ju dessutom turen att jobba på ett ställe med en stor salladsbar så emellanåt knycker jag lite där i från nån gurka, annanas ring, mozzarellaboll eller nå liknande, bara något litet ibland när man känner sig hungrig och sugen på nått. men frukt är något som jag rekomenderar stort:D:D

Prova de och hoppas på att de fungerar lika bra för dig som för mig, dricka vatten eller juice är ju också bra för att stilla hungern lite...

Lycka till
    Mozzarellabollar de far man val inte ata???? De ar ju opastoriserat?????

Har haft min forsta symptom fria dag. Fasiken va laskigt de kanns man blir ju lite orolig. Har haft en san stressig och riktigt irriterande dag pa jobbet idag sa nu kanner jag mig radd for att de gatt snett dar inne. Ar de farligt att stressa och vara irriterad???? =/ =)
Svar på tråden BF maj 2011