BF maj 2011
Tyvärr får någon stryka mig ur listan, hade tydligen ett missfall förra veckan som blev bekräftat med ett VUL idag.

Håller alla tummar för att det kommer gå galant för er andra!
Kram

Hej allihopa!!!!
Nu har vi varit pa vart forsta ultraljud och allt ser bra ut hittills!!! Aven ett litet tickande hjartat syntes som lag pa 119 slag per minut, vilket ar vanligt. Innan ultraljudet sa raknade min lakare ut att vi var precis 6 veckor idag men den lillas storlek sager v6 +2 sa jag tanker sta kvar pa 2 maj tills den lilla blir storre och de blir enklare att saga. (Tanker ju dock knipa ihop till 8 forhoppningsvis).
Blev ocksa ombada att bestama oss for vilken forlossningslakare vi ville ha, vilket da kan ocksa bero pa vilket sjukhus vi vill foda pa, sa vi har varit runt pa alla tre sjukhus i stan och fatt info idag. Har bestamt oss for privat sjukhus men inte for vilken forlossningslakare men fick valdigt bra info. Och de var sa spannande!!!
Lakarn sa ocksa att jag sulle byta mina vanliga folate tabletter till super duper gradivitets och breats feeding tabletter med folate och andra bra vitaminer i. Han sa aven att jag kunde fortsatta ata dom under hela gradiviteten osv inte bara i forsta trimestern som jag trodde....
Usch och blaa har matt battre.... Vaknade upp igar natt vid tolv av att jag madde sa illa att
jag trodde jag hade maginfluensa typ. Ner till toan och lag pa golvet bredvid den i 15 min.
Sen blev jag ner baddad med en hink bredvid mig av mannen for jag var sa trott (som jag
alltid ar). Slapp spy, somnande om ratt snabbt. Har nu vaknat atit frukost och borjar nastan
kanna mig lite konstig igen. Fy fy fy for de har.... Hoppas saa de gar over snart. Kan man
verkligen bli sa illamaende????
Ska trava upp med ginger ale hemma for de var de forsta jag ville ha nar jag vaknade inatt.
Svea Maria; Va trakigt! Beklagar och skickar styrkekramar!
Fraga till er alla tjejer! Hur manga av er har inte berattat for era mammor???
Har san nara kontakt med min mamma och de kanns sa jobbigt att inte ha berattat annu. Har fem veckor kvar tills mitt nasta ultraljud i v12 da vi har tankt beratta for alla.
Tyvarr kan vi inte beratta for min mans mamma for hon kommer ringa runt och beratta for alla aven om vi ber henne att inte gora de. Min mans pappa vet pga att han ar lakare och rekomenderarde forlossningslakare till oss. Litar pa honom! Men jag vill ju sa garna beratta for min mamma... Aven om de blir MF sa kanns de som att jag kommer beratta... Kluven.
Kommer nog att beratta for min mamma nasta gang jag pratar med henne. Kanns nastan som jag undviker folk for att de ar sa svart att inte beratta... =) Tva av vara gemensamma vanner vantar barn vilket var skit jobbigt eftersom jag vet att vi forsokt langre men nu vill man ska klart beratta.
Men alla andra forutom min mamma da kanske kommer vi vanta till vecka 12 med, Men beratta for min mans mamma innan vanner annars blir de nog sura miner. Min mans syster berattade for alla pa en gang nar hon blev gravid och fick missfall, sen nasta gang nar hon blev gravid berattade hon de for deras mamam i fortoende som ringde oss pa en gang.... Ni forstar vad jag menar... =/