• jakeline

BF maj 2011

Jodi skrev 2010-09-12 12:24:58 följande:
    Håller tummarna för dig misswiren!  Uttrycket "klöks" har jag aldrig hört förr!! Skrattande Antar att det betyder att kräkas? Eller kväljas?

Jag och sambon ska på visning och spana in ett jättefint hus idag, ska bli spännande! Det är ett riktigt drömhus (dock med renoveringsbehov), men jag misstänker att det kommer att bli för dyrt för oss tyvärr...

Nån annan som planerar flytt innan maj?
    jag tror att klökas betyder kväljas... Något dialektalt misstänker jag.. :P

Vart kommer ni alla ifrån förresten? Vi bor utanför Stockholm.

Ingen flytt här, vi flyttade förra sommaren till en trea, så nästa gång blir det till radhus eller dylikt, men det lär dröja ett par år till. Vi har precis köpt bil dessutom...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 100513♥*~
  • jakeline

OJ, jag har inte ringt BM ännu... iofs så undrar jag om jag behöver komma på hälsosamtal, jag behövde inte det första gången och fick komma på inskrivning i v 10 om jag inte missminner mig. Tänk vad man glömmer bort på två år! :P

Har haft en bra dag idag. Lite illamående på förmiddagen, men annars lugnt. Skönt. Jag nojar mig mindre den här gången än förra, nu vet man ju vad man har att vänta sig i princip.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 100513♥*~
  • jakeline
    tresmåfina skrev 2010-09-13 18:55:15 följande:
    nej själva hälsosamtalet känner inte jag heller mig i behov av direkt men ul är alltid kul
    ul blir det inte förrän RUL för mig, tror jag. Känns väldigt avlägset
  • jakeline
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-13 20:02:40 följande:
    Jag har inte heller så mycket känningar vissa dagar mest ömma bröst som består och mer trött.. ibland ilar det till i magen men jag mår väldigt bra för att vara gravid! så jag hoppas med att allt står rätt till därinne, nu bara två veckor kvar ungefär till första ultraljudet.. lääängtar!

Gällande skötbord så funderar vi med på att ha det i barnkammaren och inte på toan fast toan ligger rätt nära.. också pga av att vi har en liten toa. Är de konstigt att ha skötbordet där tro??
    nej, det är många som har skötbordet där. Vi har en skötbädd ovanpå tvättmaskinen i badrummet.
    Nojnen skrev 2010-09-13 20:18:20 följande:
    Imorgon ska jag på VUL och på fredag på Hälsosamtal.
    Ni som varit gravida tidigare, är det något jag ska tänka på?
    jag har inte varit på vul, så jag kan inte svara på det. Ang, hälsosamtal? Hmm... vet inte. Man ställer nog fler frågor på inskrivningen tror jag
  • jakeline
    La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF3 maj, 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet LillEm Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet Anna8505 - BF 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet emeliemarietherese - Bf 16 maj, 2:a barnet Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-09-14 11:57:53 följande:
    nu ser tråden helt koko ut igen!!! Är det hos er med??

Kan inte fatta att jag går in v 8 idag!!!!!! 7+0... känns HELT overkligt...

har verkligen lyckats att inte tala om det för någon på jobbet med :)

Imorse kände jag mig inte alls pigg på att åka till jobbet, mådde illa och fick gå på toa två gånger innan jag åkte och det är inte alls normalt för mig!
    Man kan ju inte veta heller om det är grav eller om det är en magsjuka som är på G!?

Förhoppningsvis är det ju grav, HATAR magsjuka!!!!!!!

Nu känner jag mig lite bättre, men har en såndär konstig huvudvärk, en sån som inte spelar någon roll vad man gör för den försvinner inte!! Men det går väl om till jag blir gift ;)

Hoppas det är bra med er andra idag!
    nej här ser det normalt ut? Kanske har med webbläsaren att göra?

Jag har en bra dag. inte för mycket illamående eller annat. Så det är skönt. Ringde BM för att beställa inskrivningstid, men tji fick jag, de hade stängt tills på måndag. Kändes lite snopet. :P Men men, det är ju ingen panik ännu känner jag.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Misswiren skrev 2010-09-14 12:50:18 följande:
    Hej alla.

Idag fick vi se vår plutt och ett hjärta som slog så fint!! Allting såg jättebra ut och beräkningen kastade mig tillbax 2 dagar. Så ska ändra BF när jag kommer hem, sitter med iphone på Ikea nu. Ska äta en bit god mat med sonen, syster och hennes barn.
    Är sååå lycklig just nu.

vad skönt!
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-09-14 17:03:46 följande:
    hittade den här roliga i en annan tråd... ni kanske redan har testat men det hade varit kul å se om det stämmer!!

man kan testa med någon uråldrig kinesisk metod om man ska få en flicka eller pojke...

www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka...
    enligt den blir det en flicka. Jag hade ingen direkt känsla förra gången, men har gissat rätt på många andra gravida. Och jag tror att det blir en tjej den här gången faktiskt... vill ju ha en av varje.
  • jakeline

Mitt illamående har minskat. Det känns jättebra. Hoppas det fortsätter så.

Vi har inte bestämt om vi ska ta reda på könet ännu. Jag vill nog att det ska bli en överraskning den här gången också, men maken ville veta redan förra gången. Vi får se helt enkelt.

Svar på tråden BF maj 2011