• Minglanu

BF maj 2011

JosefineK skrev 2011-01-24 12:38:28 följande:
    En sàn hàr:

Alltsà en Concord Neo trio, alltsà med liggdel, sittdel och "ägg" (som även är en bilbarnstol som lätt kan flyttas mellan underrede och bilen). Verkade sà käckt men det kanske är òverkomplicerat tänker jag nu... 
    Ser modern ut, men är nog mer sommarvagn. Tror inte den går att köra i snö alls med de framhjulen. Men ni kanske kan investera i en beg. vintervagn?
  • Minglanu
    JosefineK skrev 2011-01-24 14:16:10 följande:
    Vi bor i Italien, dàligt med snò hàr... Flört
    ...avis....
  • Minglanu
    Lovelyness skrev 2011-01-24 16:17:25 följande:
    Nu gjorde du mig sugen på en teutonia s3, jag som var säker på fyra fasta hjul. Förvirringen är total Flört
    Har ni möjlighet så ta med ett barn (låna en väns eller ta med vän+ barn) till barnvagnsbutiken och provkör vagn MED barn i. De flesta vagnar känns helt annorlunda med tyngd i. Alla barnvagnar är ju lättkörda när de är tomma, men stoppa i 10 kilo blir det ju en annan sak
    Sen om man köper vagnen där eller på Blocket är ju valfritt.

För mig har S3 funkat toppen, toppen, toppen då vi går långa promenader, men också mycket i affärer och på stan. Jag gillar en vagn som man kan svänga runt sin egen axel i princip å att man kan gå i affärer utan att riva ned allt i sin väg. Men man får väl fundera vilket behov man har.
  • Minglanu

Är taskig nu och byter ämne, men måste bara fråga om någon annan lider av kraftig molande värk i mage och ryggslut??  Har varit så här i omgångar i någon vecka nu, men inga sammandragningar, bara denna kraftiga molande "mensvärk". Sen på kvällarna känns det ibland sånt tryck nedåt, som att bebeisen trycker sig ut. Vilken den givetvis inte gör, hoppas jag
    Ska lämna prov för urinvägsinfektion imorgon, men jag har aldrig haft det förr i mitt liv så tror inte på det nu heller.
    Födde barn för ett år sen, så det är ju rätt tätt mellan dessa två förlossningar, känner mig lite orolig att något är fel. Har pratat med BM och fått tid till läkare för koll om 10 dagar, men 10 dagar känns ju lite länge liksom. Snälla säg att ni andra känner så¨här med??  Är i v 24

• Minglanu

Var hos BM idag (25+1). Hade gått upp 4 kilo sedan inskrivning i v 10 och hade ett SF-mått på 24.
    Var ligger ni andra på kurvan?
    Jag har inte alls fått någon jättemage, tycker att den är ganska liten i jämförelse med andra, så 24 låter ju mycket??

• Minglanu
    Lovelyness skrev 2011-02-15 10:35:59 följande:
    Jag vill bara säga att jag verkligen beklagar, blev tårögd av att läsa det du skrev. Han är är bland det sötaste jag sett {#emotions_dlg.flower}
    Instämmer! Vilken underbart söt liten kille!!!
  • Minglanu

Är det någon som har något superknep mot gravidmagen= förstoppning? Blir galen på att magen verkar ha lagt av helt. Torkad frukt/ katrinplommon funkar inte, då kräks jag. Dricker en massa vatten o tar många promenader. Någon mer som har problem med magen? Någon med tips?

• Minglanu
    Lovelyness skrev 2011-02-20 12:26:44 följande:
    Fint att vi har samma namn med samma argument haha, vår son ska också heta Noah eftersom det känns som om det passar på en pojke som har ljusbrun hy med mörkt lockigt hår och bruna ögon Glad
    Jag har en Noah sen tidigare med mörkt hår och mörka ögon
    Passar hur bra som helst i det namnet!!
  • Minglanu

Vi har alltid bara lagt ut en handduk på golvet i badrummet och bytt där. Vi har alla blöjor och våtservetter i badrumsskåpet bredvid och så behöver man inte fundera på att bebisen kan ramla. Jag har en dotter på 16 månader och hon rullar snabbt som attan och stark är hon med. Funkar bäst att byta på golvet då. Gör nog samma med nya bebisen. Och min erfarenhet säger att man vill vara nära vatten för de blöjbyten när bajset kladdat hela vägen upp till nacken, och man bör också komma ihåg att ööööhhh..."doften" hänger kvar ett bra tag i det rum man byter i, så jag skulle undvika köket

• Minglanu
    down under skrev 2011-03-15 21:31:25 följande:
    Jag är oxå helt slut som människa! Har aldrig varit så här trött förut..
    Känns som all energi är borta och jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre..
    Så här illa var det inte med sonen, men jag vet inte, det kanske är värre pga att man har ett barn sen innan.
    Man får ju aldrig vila när man behöver det.. det blir ju ett antal uppvak varje natt sen så ska han upp vid 5-5.30 och sen är det full rulle hela dan tills han somnar på  kvällen runt 8-9.. vet inte hur det ska gå sen när bebis kommer.. hur ska jag orka? Min pojkvän bor 50 mil ifrån oss och kommer hit typ var 3e helg.. och det ser inte ut som att den situationen kommer att lösa sig innan barnet är fött och den närmaste tiden efter det.. känns så hårt att behöva göra om det här ensam igen fast med 2 barn den här gången...vill bara sova!
    Oj, hur orkar du??! Jag har en sjövild 15 månaders tjej här hemma som jag går mammaledig med vilket inte är det lättaste när man har foglossning, ryggbesvär, extrem trötthet och pluggar på distans och  knappt kommer ur sängen ibland. Räddningen är att sambon kommer hem vid 17 och tar över, annars skulle jag nog blivit komplett gaaalen ;-D
    Styrkekramar till dig och hoppas du har bra avlastning nära dig hos andra personer
Svar på tråden BF maj 2011