BF maj 2011

Alltsà en Concord Neo trio, alltsà med liggdel, sittdel och "ägg" (som även är en bilbarnstol som lätt kan flyttas mellan underrede och bilen). Verkade sà käckt men det kanske är òverkomplicerat tänker jag nu...

Är taskig nu och byter ämne, men måste bara fråga om någon annan lider av kraftig molande värk i mage och ryggslut?? Har varit så här i omgångar i någon vecka nu, men inga sammandragningar, bara denna kraftiga molande "mensvärk". Sen på kvällarna känns det ibland sånt tryck nedåt, som att bebeisen trycker sig ut. Vilken den givetvis inte gör, hoppas jag
Ska lämna prov för urinvägsinfektion imorgon, men jag har aldrig haft det förr i mitt liv så tror inte på det nu heller.
Födde barn för ett år sen, så det är ju rätt tätt mellan dessa två förlossningar, känner mig lite orolig att något är fel. Har pratat med BM och fått tid till läkare för koll om 10 dagar, men 10 dagar känns ju lite länge liksom. Snälla säg att ni andra känner så¨här med?? Är i v 24
Var hos BM idag (25+1). Hade gått upp 4 kilo sedan inskrivning i v 10 och hade ett SF-mått på 24.
Var ligger ni andra på kurvan?
Jag har inte alls fått någon jättemage, tycker att den är ganska liten i jämförelse med andra, så 24 låter ju mycket??

Är det någon som har något superknep mot gravidmagen= förstoppning? Blir galen på att magen verkar ha lagt av helt. Torkad frukt/ katrinplommon funkar inte, då kräks jag. Dricker en massa vatten o tar många promenader. Någon mer som har problem med magen? Någon med tips?

Vi har alltid bara lagt ut en handduk på golvet i badrummet och bytt där. Vi har alla blöjor och våtservetter i badrumsskåpet bredvid och så behöver man inte fundera på att bebisen kan ramla. Jag har en dotter på 16 månader och hon rullar snabbt som attan och stark är hon med. Funkar bäst att byta på golvet då. Gör nog samma med nya bebisen. Och min erfarenhet säger att man vill vara nära vatten för de blöjbyten när bajset kladdat hela vägen upp till nacken, och man bör också komma ihåg att ööööhhh..."doften" hänger kvar ett bra tag i det rum man byter i, så jag skulle undvika köket