Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Sommarnatt2010 skrev 2010-09-19 18:15:51 följande:
    Håller med...funderar på att försöka komma på någon anledning så man kan få göra ett tidigt Vul el Ul vill ju se det lilla som växer där inne...men det är nog för tidigt ännu...
    Det var det jag funderade på också, vad händer om den inte lever eller har slutat växa för länge sen när man är i vecka 18... Får hålla alla tummar...

Är det någon mer som har typ noll symptom? Jag har bara ont i brösten och har nog ärligt inte ens fattat att jag är gravid än. Var tvungen att ta ett nytt test idag, det blev jättestark haha surprise surprise
  • Lovelyness
    Ofeigur skrev 2010-09-19 18:54:33 följande:
    Jag har också noll symtom förutom lite svagt  ömmande bröst=) men man ska väl vara glad så länge det är så iof .
    Ja precis, snart ligger vi väl där och spyr... Flört
  • Lovelyness
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-19 19:24:59 följande:
    Vilken vecka är ni som inte känner nåt??

jag hade inte så mycket symptom v 4-5 men nu vecka 7 så är jag tröttare, blir lätt andfådd (skyller på dålig kondis), ömma bröst, svagt illamående som moler, sover dåligt på nätterna...
    Jag är i vecka 6+3, men jag tror att jag kommer åka tillbaka några dagar så 6 då kanske.

Har bestämt mig för att tillhöra dom som inte mår illa alls.... Flört
  • Lovelyness

Nu har jag varit på inskrivning, allt såg bra ut förutom lite högt blodtryck men det visste jag redan innan. Blev som jag trodde framflyttad några dagar, så BF blir 15e maj.

Nu är det väl bara att vänta på vecka 18 då.... :)

• Lovelyness
    minya skrev 2010-09-20 15:44:00 följande:
    man får alltid byta de tar inte illa upp om man gör det
    Lovelyness skrev 2010-09-20 15:36:54 följande:
    Nu har jag varit på inskrivning, allt såg bra ut förutom lite högt blodtryck men det visste jag redan innan. Blev som jag trodde framflyttad några dagar, så BF blir 15e maj. Nu är det väl bara att vänta på vecka 18 då.... :)
    vad kul, skönt med ett datum att luta sig på _______________ bara mitt FL som är otroligt segt?
    Nej det är segt här också
  • Lovelyness

Hej alla

Har haft en lite halvdålig dag, såg imorse när jag vaknade att jag hade en ljust ljust rosa flytning och blev såklart orolig. Det ska ju tydligen vara vanligt men kan också vara tecken på missfall så vi får väl se, jag håller alla tummar iallafall. Tänkte försöka leta reda på någon privat-gyn som kan göra ett VUL.

Hoppas allt är bra med er andra!

• Lovelyness

Vet ni vad som krävs för att man ska få ett VUL? Man blir ju skitnojig när man har ljusbruna eller ljusrosa flytningar och det skulle vara skönt att få se om allt är okej...

• Lovelyness
    Ofeigur skrev 2010-09-22 17:18:52 följande:
    hej tjejer=) är det någon som har haft blodblandade flytningar i första veckorna? Jag hade lite rött blod på pappret idag när jag kom hem men nu inget mer än! jag är orolig att det är något fel men kommer det inte mer så kan det ju inte vara något? usch! hatar sånt här! jag har inge ont eller så heller. någon som har haft likadant? eller som vet vad det kan vara ? kram Jenny
    Jag hade likdant igår, när jag vaknade såg jag en ljust ljust rosa flytning, men sen kom det inget mer och idag har jag itne sett någonting. Som sagt, det verkar rätt vanligt så man får bara hoppas att allt är bra? Hur är dina symtom annars?

Jag funderar på att göra ett privat VUL så man kan se att allt är bra
  • Lovelyness

Det är nog ingen som får gå på VUL om det inte är under speciella omständigheter. Jag tänkte som sagt gå privat för jag vet att det antagligen är hopplöst att försöka få det genom min BM...

• Lovelyness
    minya skrev 2010-09-28 11:40:43 följande:
    snälla, kan inte ni som är supernojjiga över MF hoppa in på www.familjeliv.se/Forum-2-286
    istället. Det är jobbigt för dom (iallafal mig) som inte är orolig men att sitta och läsa sida efter sida om alla "symptom på mf", man överväger till och med att hoppa ur tråden för man blir bara deppig av att sitta här och jag är inte alls en deppig person så känns helt galet. 
    Förstår er oro såklart men alla vill och definitivt behöver inte läsa om alla dessa nojjor över mf (har själv fått så vet hur de är)  istället för att glädjas över graviditeten vi är i. Jag vill vara glad att jag är gravid, njuta av att må skit eller må bra, njuta av att kunna prata av mig hormoner eller hur jobbig vissa män är som inte förstår allt vara glad över att vissa symptom äntligen börjar ge med sig så man kan bli människa igen. 
    Men de finns en hel sida med enbart dom som är oroliga för mf och det av en anledning antar jag.  
    Ja för det blir ju en rolig tråd om man känner att man inte ens kan skriva det man egentligen vill utan bara får skriva sånt som kan uppfattas som rosaskimrande... Nej tack, då struntar jag nog i det här.
Svar på tråden BF maj 2011