• Hiavatha

BF maj 2011

Ja, det vara några fler i denna tråden, så nu är vi nog minst 5 st samma dag Solig

Vi vill också veta kön, eller jag vill jättegärna, så då vill maken med, he he, men han har redan en kille o en tjej sen innan, så för honom kanske det inte är lika stor grej som för mig - första barnet.

• Hiavatha
    Mamma Maj08 skrev 2010-12-07 23:31:26 följande:
    Eller när folk tror sig veta vad för kön bebis har i magen, fast man själv inte ens vet det...det tycker jag är irriterande... :-0
    Ja, tycker jag med! Mycket irriterande! Det verkar ju ändå inte vara någon som kan säga bara genom att titta på magen vad det är för nån därinne, men de tror alla att de har så rätt, för deras mamma "visste alltid" vad det var i folk, så då vet de det med, he he

Jag vill också veta könet, för att få en mer personlig relation istället för att behöva säga det/den. 
  • Hiavatha
    VillHaLiten skrev 2010-12-08 13:34:21 följande:
    Hej här är en med bf 25 maj och rul 22/12! Så spännande de blir den finaste julklappen :) är det nån mer än jag som känner sig väldigt ogravid? Har inte mått dåligt nåt tidigt i graviditeten och har inte fått nån mage att tala om! Kanske är lite svullen på kvällarna men lägger jag mig ner syns de inget! Alla på jobbet blev förvånade när jag berättade igår att jag är i vecka 17 (imon) "men de syns ju inte" var den vanligaste kommentaren. Men magen kommer väl förhoppningsvis!
    Stämmer in på mig med. Men nu senaste dagarna bara så har magen börjat se ut som en gravidmage, firar idag v 18. Så det kommer nog för dig med, jag började bli orolig att jag inte skulle få någon mage, he he

• Hiavatha
    FruganH skrev 2010-12-09 08:26:55 följande:

Någon mer som sover väldigt dåligt på nätterna? Jag vaknar minst 2 gånger varje natt och behöver gå upp och kissa. Men sen så har jag så svårt att somna om minst en av gångerna. Ibland ligger jag vaken i över 1,5 timme innan jag lyckas somna om. Känner mig som ett jäkla vrak Rynkar på näsan

Jag sover också dåligt om nätterna. Helst skulle jag vilja sova halva dagen för att ta igen, men då blir dygnsrytmen så dum... Så bara att gå upp. 

Men inatt var det ganska läskigt när jag var uppe på toa vid halv-tre tiden; Jag trodde grannarna hade värsta festen för det var riktigt discodunk i huvet, inte så det gjorde ont, men högljutt liksom. Pulsen var jättesnabb. (Har vanligtvis lågt blodtryck, men det är ju inte riktigt samma som puls.)

Någon mer som vart med om liknande?? 

• Hiavatha

Jag kan ta ledigt någon dag då och då om jag verkligen behöver = en av fördelarna med att ha eget företag ihop med maken Solig  Så i vårt fall är det inte svårt att övertala chefen (=gift med mig och far till mitt barn) att jag e sååå trött idag, hi hi. Fast det har hittills inte behövts så jätte ofta, kommer man bara upp ur sängen och ställer sig i duschen så brukar i alla fall jag vakna tillräckligt och fungera resten av dagen.

Ja, jag har också tänkt på att det kommer bli "ännu värre" med sömnen när barnet är ute, men å andra sidan finns det ju då en mer konkret anledning att vakna till.

• Hiavatha

Maggan08: Kul att få gå på RUL såpass tidigt, jag kommer få gå den 20e o kommer då vara i 19+5 tror jag det blir. Jag är ganska säker på att jag kände första lilla fladdret runt v 12, nu har jag känt lite varje dag de senaste dagarna, är nu i v 18+1, så det kommer nog. Kan inte känna nåt utanpå än dock.

• Hiavatha
    Mary skrev 2010-12-11 12:03:05 följande:
    Tack! Känns fantastiskt att han verkar må så bra. Jättemysigt att tänka på att han ligger där inne och myser och suger på tummen :)
    Var just och kikade på dina UL bilder, så fantastiskt att man faktiskt kan se vad de har för sig därinne, jättefin och tydlig bild! Tänk vilket fint minne det måste vara för barnet när det är lite större. Jag är född ´81, och även om UL var uppfunnet då, så är jag ganska säker på att mamma inte har något, synd, för det hade ju vart coolt att se 
  • Hiavatha
    down under skrev 2010-12-11 14:22:05 följande:
    Det beror nog på i vilket område man tänker bosätta sig i.. det finns ju bättre och sämre områden som överallt!
    Jag kan iaf rekommendera dig att flytta dit Kyss

Jag hade nog väntat tills barnet var fött med att byta för jag vet inte riktigt vad regerna säger.
    Fast om barn kan ha dubbelt medborgarskap så borde ju vuxna kunna få det oxå så det borde inte vara några problem. Du får  kolla upp det.
    Jag valde att föda i sverige så min son blev automatisk svensk medborgare sen när vi åkte tillbaks så sökte vi medborgarskap till honom där oxå vilket inte var några problem eftersom pappan är Australienare.
    Då blir dom citizen by decent.
    Borde ju vara samma grej fast tvärtom för dig. Du kommer ju föda honom där så då blir han ju automatisk aus medborgare så när ni åker hem till sverige 2012 så kan du ju söka svenskt medborgarskap åt honom då om det inte går att fixa via svenska ambassaden innan det.

Ja jag kan ju tala om at tdet inte är ett dugg kul när barnet får en skrikattack och vägrar sluta och alla bara glor
    och vissa kommer med elaka kommentrer! Det blir ju liksom inte bättre av det.. man blir jättestressad och barnet känner av det och det blir bara värre.. man vill bara skrika åt dom att hålla tyst och gråta lite!
    Men ibland så finns det snälla människor oxå som försöker stötta en .. du får hoppas att ni sitter brevid sånna!
    Angående medborgarskap, så har jag fått för mig att barnet får det som mamman har, oavsett var på jorden man råkar vara när man föder. Vi bor i Finland, men har inte finskt medborgarskap (än), men jag tror ändå att vårt barn automatiskt får sv medb.sk. även om pappan är finsk. Jag ska kolla upp detta närmare så småningom, men detta är vad jag tror. Men som Down under skrev, är nog bäst att kolla upp själv. Glad
  • Hiavatha
    Mary skrev 2010-12-11 16:41:33 följande:
    Det hade jag inte tänkt på, men det har du ju såklart rätt i...
    Jag har heller ingen ultraljudsbild på mig. Är 83:a och mamma har berättat att då fick man bara göra ultraljus om man var i någon riskgrupp, och det var inte hon. Har du varit på ultraljud än?
    Min syster är 85a och från den graviditeten finns det inte heller. Undrar just när de började erbjuda till alla...?

Jag har varit på tre st UL, först ganska tidigt (v 6+5 och 7+5), pga blödningar, då var det bara ett pyttigt embryo, men hjärtat såg vi! Sen på RUL v 11+5. Nu väntar vi på nästa RUL den 20e dec, spännande!
  • Hiavatha
    FruganH skrev 2010-12-12 17:46:53 följande:
    Hoppas alla haft en bra helg.
    Själv har man gått och gift sig, så nu passar väl mitt nick här på FL inte så bra egentligen, men det känns jobbigt att byta nu när man haft detta ett bra tag Glad
    Efter allt spring och fixande och donande igår och idag så är mitt bäcken INTE på bra humör. Det strejkar totalt och jag har sååå ont. Men det går väl över igen, brukar ju komma och gå..
    Grattis grattis, fint med vinterbröllop! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF maj 2011