• Hiavatha

BF maj 2011

Jaha, länken till linuslotta.com funka ju inte så bra, men det är i alla fall den här därifrån:

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Hiavatha
    mammaE2011 skrev 2011-03-14 15:06:34 följande:
    Låter konstigt att ditt SF-mått skulle vara under normalsnittet? Jag var hos BM förra fredagen och var då i vecka: 31+2 och mitt SF-mått var då 26,5 cm och min BM visade mig kurvan att den följer den precis som den ska. Man kanske inte kan utgå efter hur många cm den ligger på utan hur livmodern helt enkelt växer med tiden??? 
    Det där med att följa kurvan perfekt får man nog tydligen ta lite med en nypa salt. Sist jag var hos BM så låg jag lite över mittenstrecket, men sen kollade BM på en kurva utgiven av något annat företag och då låg jag helt perfekt på mitten. Så man kan nog ta det med ro, om man inte ligger kopiöst mycket över eller under...
  • Hiavatha
    Jean skrev 2011-03-15 12:13:42 följande:
    Ar de nan som last nan bok om bara forlossning foresten?? Har bara last i mina grav bocker dar de mer star som fakta om de olika stadierna och sa. Inte sa mycke tips liksom....
    Fick en bok i lordags av en kompis som heter Save our sleep av Tizzie Hall som hon rekomenderade skarp om rutin aming och somn mm. Intressant bok som jag tror jag kommer ta hjalp fran.

Nu ar de laggdags!
    Maken och jag högläser för varandra på kvällarna en bok som är mycket informativ och tar upp i princip allt, den är på engelska, ganska lättläst, och jättebra! Rekommenderar den starkt. Den heter: The Big Book of Birth - av Erica Lyon. Vi laddade ner den till iPad (Kindle appen) från Amazon om jag minns rätt.
  • Hiavatha

Kan ju lägga till att den handlar framför allt just om själva födseln inklusive förvärkar och allt.

• Hiavatha

Ja, det där med kläder är inte lätt. Jag köp på tights och långa tröjor typ. =)

Någon som har tips på vilken storlek i klänning man kan tänkas ha ca 2 månader efter BF? Jag ska nämligen vara brudtärna på min systers bröllop i början av augusti. Ni som har barn redan, hur snabbt gick ni ner det mesta i storlek på 2 mån?? Klänningen ska ju helst vara amningsvänlig med... :-/

• Hiavatha
    Therre skrev 2011-03-17 09:04:32 följande:
    Jag ska till BM på måndag jag. Just nu sitter jag och tittar på snövit tillsammans med min dotter sen ska vi gå på en liten promenad i detta underbara väder, solen skener och solen värmer en aning...

Fick mail från tyskan idag ang de här med vagnen, eftersom att jag sa att jag inte hade möjlighet att vänta på vagnen som jag hade beställt från henne för att de inte skulle hinna komma innan bäbisen var beräknad så sa jag ju att jag ville ha pengarna tillbaka ist då. Och i mailet som jag fick av henne nu skrev hon att jag självklart skulle få tillbaka mina pengar men hon skrev också nånting om jag kunde ge henne IBAN och BIC, så till min fråga vad sjutton är de?

känns jäkligt bra att hon har sagt att jag ska få tillbaka mina pengar iaf:D
    IBAN och BIC numren behöver hon eftersom hon ska sätta in pengar från ett annat land. Du kan säkert hitta dem på din internetbank, eller i dina bankpapper du fick när du startade kontot, eller såklart bara fråga på din bank Lycka till! Hoppas du får dina pengar snart!
  • Hiavatha
    tove83 skrev 2011-03-21 11:15:25 följande:
    här är en till som mår helt ok....men det kommer väl??
    bara jag får vila en liten stund mitt på dagen så är det helt ok!! sover bra, igår började jag tvätta alla barnkläder,så det är väl min prio,å så ska min hund ha valpar vilken dag som,längtar som en tok att få sniffa på lite valpar;))

Gratis Jakeline!!
    Jag tänkte just att ALLA andra kan väl inte gå runt och må illa, för det gör inte jag heller. Jag började känna att jag var helt onormal, he he
    Lite ont i svanken e klart jag får om jag står/går länge för magen börjar ju bli så tung nu, men annars inte mycket att klaga på faktiskt Solig
  • Hiavatha
    Kottemor skrev 2011-03-22 07:51:18 följande:
    Jag hade 120/60 på inskrivningen och nu hade det ökat till 140/80, men det har varit rätt turbulent i min omgivning och det kan vara anledningen till att trycket ökat.
    Jag har haft lite flimmer framför ögonen, men bara ibland och absolut inte varje dag.

Hoppas att det går bra på fredag, jag ska hålla tummarna för dig! Jag tror att du kan känna dig säker på att bli fortsatt sjukskriven, men visst man vet aldrig.
    Jag har också haft lite lite flimmer för ögonen, men inte varje dag, mest när jag är hungrig tror jag. Men visst behövs det fler symptom om man ska tro att det är HF? Ska iofs till BM kl 13 idag, så då vet jag mer om urinen och blodtrycket osv. 

Någon mer som det knakar i höfterna på förresten? När jag ska vända mig i sängen och inte har raka ben typ, så knakar det i högra höften. Ska fråga BM om det med. =)
  • Hiavatha
    Kottemor skrev 2011-03-22 09:14:54 följande:
    Nej, blodtrycket måste vara förhöjt också och äggvita i urinen.

Knakar med.... höfterna smäller så fort jag vänder mig, reser mig osv. Fogarna som förbereder sig och luckras upp inför vad som komma ska

Passa på att fråga Bm om allt du undrar över
    Ja, jag hade för mig att det behövdes mer än bara ett symptom, så vi får se om en stund =) Mår fint i övrigt så...
    Ok, skönt att knakandet verkar normalt då Glad

Jo, min lista på frågor till BM växer konstant, he he
  • Hiavatha

Besöket hos BM

Vecka 32+6:

Jag:
    Blodtryck: 121/80
    Urin: Bra värden
    Vikt: 70,5kg
    HB: 118
    -
    Bebis: 
    Puls: 130-140
    Huvud: Ned
    SF-mått: 30cm (Fortfarande mitt på kurvan)

Så alltså ingen havandeskapsförgiftning! Solig (Även om jag inte misstänkt det, men känns ju skönt att veta)
    Och när jag frågade om knakandet i höfterna så var det, som ni andra sa här, helt normalt.

Fick även bokat en tid på Förlossningen/BB för "guidad tur". Men så sent som 15 april Obestämd. Så bebis får allt stanna åtminstone såpass länge Drömmer

Svar på tråden BF maj 2011