• amisej

BF maj 2011

Shit idag sa de bara paff. Ingen svullen mage, mår bra, inga "mensvärk" eller nått...
    Känner bara att ja e ganska irriterad. Typiskt när ja ska ha fin besök på middag ikväll :S

• amisej
    Oh vilken lättnad på ett sätt...
    Känner precis som du o Ladyloveylocks. Förra veckan hade ja jätte stor mage de bara spände o tryckte. Men sen lördags ba försvann de. Känner mig hur bra som helst. Har fortfarande ömma bröst men that's it.

Ska på vul nästa måndag. Har redan varit på ett för 1,5 vecka sen då ja såg ett hjärta ticka. Vilken lycka.
    Ska på regelbundna vul på grund av att ja har 3 missfall bakom mig på kort tid...

Men om du e orolig ring o säg att du oroar dig jätte mycket och att du mår dåligt över de, så kommer dom säkert ge dig en tid... överdriv lite med...  ;)
  • amisej

På måndag e de dags för mitt andra vul... längtar sååååå hoppas allt ser bra ut.

Och mannen har lovat mig ifall allt ser bra ut så ska vi shoppa för fullt. Mest nya byxor, kan inte knäppa mina helt omöjligt.

Känns lite väl tidigt. Visst magen e uppblåst men såååå hård. E de någon mer som känner lika dant??

E de någon mer som ska eller redan har köpt mamma kläder?? Går in i v9 idag :D

• amisej

Gud så fina bilder på era magar...
    E i v 9 och har redan en mage. Är ganska normal viktig annars på mina 169 cm och 60-61 kg.
    Men med magen som ja har fått nu ser ja ut o va i minst v 15. Ja vet att de bara e tarmar och massa vatten.
    Men mysigt på ett sätt ändå.... Så skönt med alla dessa mamma byxer med .. love it!!!

När brukar man känna av bebisen i magen?? :S
    Ha en trevlig helt kram

• amisej
    ObestämdTjejer behöver hjälp..
    e såååå orolig.

Har haft sån jobbig ret hosta i en hel vecka nu. Inget har hjälp men idag va ja hos doktorn och fick recept på hostmedicin...
    Men inatt ohhh gud va ont jag fick i äggstocken när ja fick mina host attacker...
    Vid ett ögonblick ville ja bara skrika ut av smärta.... Som tur e slutade hostan och ja kunde somna om igen.
    Idag var de en vanlig läkare som tog emot mig så kunde inte fråga honom om de...

Men tror ni de kan skada fostret??? :S  
    Ska på kub test nästa vecka o går in i vecka 11 idag
  • amisej
    2barnsmammaaa skrev 2010-11-08 21:02:36 följande:
    Var på KUB test idag och fick se våran lilla mini!! Hjärta Är så himla glad och lycklig! Var så otroligt nervös över att jag inte ens var gravid ju :S Har mått så himla bra!

Att vi var där för att kolla kromosomfel osv det tänkte jag inte ens på, vara bara själaglad att h*n låg där och sprattlade :) Tycker nästan att jag känner fladder nu! För h*n rörde sig på skärmen så kände jag det. Blev flyttad 2 dagar närmare, från BF den 28 maj till BF den 26 maj... Är såå glad!! NU kan jag slappna av mer.
    ohh va kul grattis...
    Själv va ja på KUB test idag och de va helt otroligt att se hur h*n rörde på sig o sprattlade för fullt.
    Blev ju några tårar självklart :D
    Blev också flyttad närmare istället för 31 maj blev de 25 maj istället :D
    Och va på lågrisk 1:20.045 så de va ganska skönt.
  • amisej
    Kottemor skrev 2010-11-15 18:42:51 följande:

Imorgon är det dax för MKP, håll tummarna för mig!
    Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!

Håller tummarna..
    Kommer säkert gå jätte bra ska du se... ;)
  • amisej

Själv tror ja inte att ja ska vaccinera mig.

Både jag och min man låg hemma förra året och hade svininfluensa. Fick de på jobbet då ja jobbade på förkolan/dagis. Såååå farligt var de inte men sängliggandes va vi i några dar. tror inte på dessa spruter så värst. Hört så mycket negativt om förra årets spruters biefekter så man känner vem kan man lita¨på nu för tiden egentligen? :S

• amisej

Glämde skriva...

v 14 idag för min del o redan gått upp 3 kg :S Lätt att magen synd, men mest e ja uppblåst och att ja äter mer än vanligt kan ja ej påstå.... innan ja plussade vägde ja 61 kg o är 169 cm. Undra hur detta kommer sluta :S hahahh

• amisej
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 14:47:06 följande:
    Nu är vi hemma från vårt RUL!!

Snacka om adrenalinkick just nu!!

Och hörrni vet ni vad? Vi väntar en pojke :) :) :) Vi fick se en liten snopp i flera olika vinklar så det var inget snack om saken sa barnmorskan!

Allt såg annars ut som det skulle. Två armar och två ben, fin ryggrad och ett hjärta med fyra kamrar som slog som det skulle. Sen bad jag henne kolla lite extra om bebisen eventuellt hade läpp- och gomspalt (vi har ökad risk för det eftersom vi har det i vår familj), men hon fick fram en jättetydlig bild rakt på bebisens läppar och de var alldeles släta och fina så det är ingen större risk för missbildningar!! SÅ SKÖNT att veta

Jag ska lägga ut en bild så fort batteriet till kameran är laddat!

Förresten så fick vi nytt BF till den 29 april! Var nästan säker vi skulle hamna i maj men nu är det alltså 29 april som gäller. Men jag gillar er alla och denna tråd så mycket så jag hoppas det är OK om jag stannar här hos er majmammor i alla fall! Jag kommer säkert gå över tiden ;)
    Va kul Grattis!!
    Själv har ja RUL den 29/12 känns som en evighet tills dess..
    Fick ni betala extra för o ta reda på könet eller sa dom de bara?

Hos oss får man nog betala en bra summa för o reda på könet. Och ja som e en nyfiken jäkel på allt.
    Ska surfa runt lite på nätet och kolla hur ul-bilderna ser ut då de e en flicka el en pojk :D
Svar på tråden BF maj 2011