• amisej

BF maj 2011

Min sf mått har minskat men 2 cm sen sist.
    Från 35 till 33 cm
    Så om två timmar ska jag få träffa min bm och se ifall de står stilla, sjunkit ännu mer el vad

• amisej

Maj09 hejjar på dig och hoppas på att bebisen kommer snart..
    Här står de stilla Ush ska ut på en promenad igen... E ju så tråkigt och bara sitta hemma :(

• amisej

Kom precis hem efter en runda ute med vovven och mannen.
    Det här med olika metoder som ska sätta igång har jag också gett upp hoppet på.
    Men ut och går gör jag ändå varje dag för och röra på mig. Inte gå upp onödiga kg och hålla igång tempot. Lär bli ännu fler och längre promenader efter förlossningen..

Trodde verkligen jag skulle föda tidigare men BF närmar sig sakta men säkert... 25 maj e det satt undra om bebben åtminstonde tittar ut då tro

• amisej

Hörrni kollar någon utav er på en unge i minuten?
    Såg fram emot kvällens avsnitt men tydligen blir det ingen ikväll!! Varför??? Ohhhh

• amisej

Ohhh spännande tjejer!!!
    Imorgon har jag BF men bebben får mer än gärna titta ut idag :D
    Har sd och lite värk men inget jag tycker man ska tima el så.... :(

• amisej

Ohhh så spännande lycka till nu tjejer !!
    Här e de stilla. Det ända e att jag går och kissar helaaaa tiden och mycke kiss kommer det också, konstigt att blåsan aldrig blir tom..
    Testade lite nytt knep.
    Satte på radion på högsta nivån.
    Började med och skrubba ansiktet, platta håret och sminka mig. Allt det medans magen och höfterna dansade till musiken.
    Det jag känner efter allt detta e fräsh och fest sugen hihi

• amisej

Ewine hur går de för dug?

Idag har jag BF men känner inte av ett smack bara ont i ryggen.
    Ush jag visste detta skulle ske. Trotts att en överläkare och en bm sa båda att jag kommer föda tidigare i v 38 Max v39

• amisej

Ewime.
    Kämpa på du fixar detta ;)
    Snart har du din bebis i famnen din :D

Själv har ja så spänd mage, ilningar i svanken/ryggen och lite som mensvärk.
    Kan detta va början på nått???
    Kan inte tima emellan för det har höllt på så här i en timme nu och det släpper aldrig.
    Känner någon igen detta??
    Har tatt Alvedon ska se ifall de släpper snart så jag kan somna. Om inget så e det tur man har familjeliv så man kan läsa lite runt

• amisej

Ewina och Minglanu lycka till nu håll oss uppdaterade om hur det går för er :D

• amisej

Oj här har det hänt en del ser jag.
    Va kul och grattis.
    Lina Sofi lycka till nu och håll oss uppdaterade om du kan..
    Här står de stilla och jag tycker inte om detta längre. :(
    Vill ha värk, blod, vatten Jaaa vad som bara ett täcken på att de e på g för. Mig med

• amisej

Hmmm har haft kraftiga sd nu senaste timmen. Dom gör inte ont men w lite obehagliga. Känns som om jag blir jätte varm i ansiktet och att jag plötsligt får svårt att andas. Känns tungt i bröstkorgen på nå vis.
    E detta vanligt el ?
    Känner någon igen detta?
    Har 8-9 min mellan "värken"

• amisej

Någon gång under natten lyckades jag somna. Nu på morgonen känner jag bara lite mensvärk... Så det blev ingen bebis för min del trotts dom starka sd inatt :(
    Blir ledsen nu ush

• amisej

Grattis fliona!!!

Nu har jag varit ute och fikat med mina tjejer i de fina vädret. Och tydligen hjälpte de lite för kom hem gick på toa och såg att det hade kommit bruna flytningar på trosakyddet. Hoppas de e täcken på att nått w på G.
    E det någon som känner igen detta ??
    Hur går de för er andra?

• amisej

MissS : jasså så de finns hopp att de kanske händer nått inatt el imorgon.??
    Har haft sen 14.00 idag kraftiga sd och kraftiga värk som ilar till i svanken och äggstockarna typ.
    Mycke starkare än vad jag har haft innan.
    Så får se vad som händer hoppas hoppas

• amisej

Moi mokulat sen 14.00 har jag haft kraftiga sd och värk. Värken va värst hittills. Så allt detta jag har haft innan va nog vara förvärk och detta jag har nu e nog riktiga värk.

När det kommer så måste jag blunda och ba försöka andas igenom värken.
    Innan kom dom var 10 min.
    Nu har jag tatt mig en dusch och Alvedon.
    Hoppas hoppas det inte lägger av nu utan sätter igång på riktigt annars blir Jag fan ledsen.

Hur går det för dig??

• amisej

Hej tjejer...
    Nu e jag e stolt mamma till en fin prins.
    Inatt 03.30 åkte jag in med 4-5 min mellan värken. Väl inne va jag öppen 3 cm.
    Rätt vad det e 8.30 e jag hel öppen.
    08.58 kom våran prins ut
    För att vara förstföderska tyckte bm att kroppen gjorde ett himla bra och snabb jobb. Sprack bara lite fick sy 2 cm
    Men satan va ont det gjorde vid slutet.
    Använde lustgas och vid slutet fick jag ryggmärgsbedövning.

Nu till de lilla tråkiga. Våran prins fick lite svårt att andas märkte vi. Så läkarna tog prover och olika kontroll.
    Visade sig att han hade bajjat i magen min och fått gojjan i lungerna.
    Vi blev skickade med ambulans till Jönköping där bebisen ligger i kuvös behöver hjälp med andningen och får ta antibiotika ... Ush detta e ju värre än själva förlossningen.. Men alla e så himla trevliga och snälla mot oss fast jag vill ha min bebis vid mig.. Ush
    Men han e en stark pojk har läkaren sagt och kommer fixa detta .. Men vi blir kvar här i några dagar.

Hur går det för er andra??
    Kram på er !!!

• amisej

Tack tjejer!! ;)
    Kan medela att våran lilla prins (inte bestämt namn ännu ) e på bättringsvägen fast ligger fortfarande i kuvös med massa slangar och nålar. Så jobbigt och se honom där. Ush
    Men proverna som tas var 6 timme visar att de går uppåt för honom så det e skönt.
    Vi vet ännu inget om när vi får komma hem men de gör inget bara han blir bra.

Själv mår jag jätte bra trotts omständigheterna. Känns lite tomt men går ofta och tittar till lillen.
    Maken min e där vid min sida hela tiden. Utan honom hade jag inte fixat detta Ush.

Kram på er!!!

Svar på tråden BF maj 2011