• Neith

BF maj 2011

Min äldre syster kom två veckor efter BF och jag två veckor innan.. Hmm, kanske man prickar in BF-datumet då om man ska vara lite mitt emellan :)

Gahh, idag har jag en sådan dag då hormonerna spelar mig ett jäkla spratt och tårarna har flödat i omgångar då jag känt mig ensammast i världen. Ändå sitter maken intill mig (visserligen krasslig och inte vidare social).. Till råga på allt fyller jag år idag också och jag har iiingen aning om vad jag vill få ut av dagen. Stackars make, försöker trösta en vattenspridare, det kan verkligen inte vara en enkel uppgift. En tripp till affären, ja det blir nog dagens projekt, sen blir det nog att plantera sig i soffan igen.

Men hey, en födelsedag är bara en dag i mängden, faktiskt :)

Så, nu har jag gnällt av mig lite här också.

Ha en trevlig dag alla blivande sötmammor och alla ni som redan fått era små underverk! {#emotions_dlg.flower}

• Neith

Tack söta ni för gratulationerna! :) Hjärta
    maken mådde till slut lite bättre och ville göra något för mig idag, så det har blivit en del turer till olika affärer och två par skor rikare blev jag också. Skönt att kunna vandra runt som en anka i nya skor iaf :)
    Min vattenspridare har stängts för dagen och äntligen är jag på bra humör igen!

Inte för att jag planerat att slita ut skorna idag, utan nu blir det strax middag med maken följ av soffmys. Inte behöver man några nya skor på sig då inte, utan ikväll blir det att unna sig godsaker utan att få dåligt samvete! 

Fröken Löken: Tack ska du ha däääga, antar att du har en massa bebismys hemma nu :)
    Hoppas vi stöter på varann någon gång snart så man får se din lilla sessa!  

• Neith

God morgon sötmammor! 
    Snacka om att hungern satte igång nu på morgonen. Vaknade 04:30 och var illamående så hungrig jag var. Gick upp på min sedvanliga kisstur av hur många som helst, men kunde inte riktigt somna om efter den sista turen uppe. Maken skulle sedan upp kl 06, så då var det bara att kliva upp och pussa honom hejdå innan han körde till jobbet. Gick och lade mig igen vid 06:35, men 5 minuter senare står jag i köket och värmer korvstroganoff sedan igår.. hmm..Känns märkligt att äta "middag" vid denna tiden, men har jag tur så slocknar jag som en stock sedan och sover en bra stund till. Nu har jag verkligen inte dåligt samvete över att jag sover så mycket, men det där med att motionera är jag nog fasen sämst på. Staden är SÅ tråkig att promenera i och om jag skulle få för mig att gå i "skogen" som finns här, så är det inget som rekommenderas då det skett överfall där tidigare. Inget jag är villig att riskera nu, faktiskt. Nåja, får väl se om jag kan bättra mig på promenixarpunkten. 

Var på TUL igår och lilleman i magen väger nu 3100g. Sköterskan informerade om att "det kan ju skilja ca 700g vid förlossning, men det var nog inget du ville höra nu va?".. haha, nåja, det är ingen monsterbebis i magen iaf, så det är ju en trygghet i sig.

Känner verkligen inte alls att något närmar sig. Knappt några sammandragningar, utan bara lite ont i höfterna. Det är allt. Är ändå i v 37+5 idag. Nåja, om ett halvår bestämmer sig nog mitt lilla träsktroll för att hitta ut :)

Nä minsann, nu skriver jag bara för skrivandets skull. Maten gav mig energi!

Ta hand om er! Solig 

• Neith

Hej på er!
    Ett tag sedan jag skrev nu. Har BF på lördag och känner inte särskilt mycket ännu att något skulle vara på gång. Har ju ingen aning om det är magen som är "gasig" eller om det är någon typ av förvärk ibland. Det här med att vara förstföderska, man borde få en manual på hur kroppen kommer agera under graviditeten  Flört

Imorse vaknade jag, kissnödig som vanligt, och kilade in på kisseletten. Då tog jag mig en titt på fingrarna och ser att ringfingret med förlovningsringen och vigselringen på är otroligt svullet (även de andra fingrarna, men reagerar klart på ringfingret). Har aldrig haft problem att få av ringarna innan, men denna gången fick jag ta tvål och verkligen dra, dra, dra för att få av ringarna. Visst är det väl vanligt att samla på sig vätska såhär i slutet av graviditeten? Vill ju så gärna få på mig mina ringar igen Rynkar på näsan..

Vilka otroligt söta bebisar som kommit till världen nu, och även fina gravidmagar på er som ännu väntar på förslossningsstart. Får se när mitt lille träsktroll behagar komma ut. Spännande. Undrar hur man kommer hantera smärtan. Har vansinnig fobi för sprutor, så jag hoppas innerligt att jag reder mig med lustgas. 

Ta hand om er, sötmammor!

• Neith

Oj oj oj, här föder ni på löpande band töser, helt otroligt!
    STORT GRATTIS till er som fått hittills {#emotions_dlg.flower} 

Jag har BF imorgon och jag har helt ärligt inte en suuusning om när lilleman vill komma ut. Kontroll vill jag ha på det mesta, så det känns märkligt att man har noll kontroll i denna situationen.
    Var på CTG idag, för första gången. Allt såg finfint ut och sköterskan talade om för mig att jag har sammandragningar var 8:e minut. "Åhfasen!" blev min reaktion. Jag har för bubblans ingen koll på min egen kropp alltså Skrattande 

Nåja, vet inte riktigt om jag ville komma någonvart med mitt skrivande, men.. ja.. så är det när man sitter hemma hela dagen och maken är på jobbet.

Det är verkligen mycket som händer nu. Gifte mig för snart tre månader sen, och om några dagar (förhoppningsvis) kommer vår lille son till världen på ett smärtmässigt hanterbart sätt. Vi bor just nu i en etta och på bara två dagar har vi hunnit hitta ett hus som vi slagit till på, inflyttning om 3 månader. Jisses, livet kan verkligen förändras i en handvändning. Galet, men ack så rätt det känns!

Det är väl detta som är lycka? Hej Svensson-livet! Skrattande 

Ta hand om er alla sötmammor!
    Kram på er 

• Neith
    Moi Mokulat skrev 2011-05-27 16:27:29 följande:
    Neith de gick fort för oss med hus och barn. Jag har bf idag än så länge ingen större värk fast jag gjorde hinnsvepning igår och var öppen 2 cm och nu har slemproppen gått. Ska du ha en pojk? Några namn på g?
    Härligt att det är fler det går fort för med hus och barn :)
    Det där med hinnsvepning eller kolla huruvida jag är öppen något eller ej, jag har inte hört något alls om det från min bm, utan det är "vänta o se" som gäller för min del.  Jajamen, en pojk är det som ligger o vilar upp sig i magen på mig. Vi har några namnförslag, men vi känner att vi avvaktar tills lilleman kommer ut med att bestämma definitivt namn. Vet du om du väntar pojke eller flicka?

O det här med förvärkar/värkar, jag antar att man vet när det är dags att börja klocka?
    Maruid skrev 2011-05-27 16:30:16 följande:
    Grattis!

Neith - Ja, ibland går det undan när man liksom hittar rätt. Roligt!

Här klockas det fortfarande värkar sedan tidigt imorse. Tydligen ska detta bli långdraget men det är i alla fall absolut hanterbart fortfarande trots att det ibland inte alls är skönt, haha. Försöker se till att gå och gå och gå mellan varven och passar på att både dammtorka och diska när man ändå vankar runt här och inte kan koncentera sig på något annat vettigt. Förr eller senare ska jag väl få ut den där envisa ungen.
    Ja, det går verkligen snabbt, det är knappt man hinner landa mellan varven :)

• Neith
    Lovelyness skrev 2011-05-27 18:40:47 följande:
    Igår klockan 09.17 kom vår lilla Noah ut efter igångsättning i onsdags Nu vilar vi ut oss på bb :)
    Grattis till lille Noah! :)
    Precis det namnet funderar vi också på till vår kommande son, så fint!
    Hoppas ni mår underbart! {#emotions_dlg.flower} 
  • Neith
    Moi Mokulat skrev 2011-05-27 17:02:30 följande:
    Neith ja de vet man. Har en wille nu på 2,5 år. Så jag har varit med om de inna. Men de säger att inte alls lär bli samma sak. Vi har inga namn som är sjlvklara. Något ska väl vi komma på. Mkt lättare att se när busen är ute också. Vet inte helt säkert vad det är för något.
    Åh, spännande :)
    Noah är en av våra favoriter på namnlistan, och har drömt ett par gånger nu att det kommer ut en liten Noah, så vi får se om drömmarna stämmer angående namnet.  
  • Neith
    Maruid skrev 2011-05-27 21:20:55 följande:
    Här är det nu dags att åka till förlossningen. Har haft värkar med som högst 10 minuters mellanrum sedan tidigt i morse så nu måste vi in för att kollas. Värkarna blir liksom inte precis tätare men är nu så intensiva när dem kommer att jag har svårt för att kontrollera mig. Så vi får väl se, ber till Gud att allting ska gå bra och att bebis ska vara ute inom det snaraste.
    Åh! Lycka till! Hoppas du får gosa bebis inom kort Skrattande
  • Neith

Jag sällar mig till skaran!
    Kl 00:38 2011-05-31 tittade kom vår lille Noah till världen på Bf+3. Från inskrivningen tog det 2h och 38 min innan han var ute och lustgas var det enda som behövdes. Var redan öppen 7cm när vi kom in, och vattnet hade inte gått. Fyra krystvärkar (8 min) var vad som krävdes för att få ut lille underverket. 3330gram och 50cm lång.
    Kommer lägga upp en bild till er här snart. Ska bara landa lite först, då vi är hemkomna sedan två timmar.

Stort grattis till Er andra också som fått bebisar Hjärta 

• Neith

Vår lille prins Noah. Han är redan 6 dagar gammal. Känns overkligt, men så fantastiskt! Vilken kärlek man kan känna till det lilla knytet Hjärta
    Hoppas ni andra mammor mår underbart, och att ni som fortfarande väntar snart får träffa era underverk!
  • Neith

Måste ju bara dela med mig av denna bilden. När lille Noah låg och sov idag fick jag detta leende. Nog smälte man alltid :)

Svar på tråden BF maj 2011