• MissS

BF maj 2011

down under- Grattis till den lilla tjejen! Så underbart att snosa på bebis!

Jahapp, här är det stilla kan jag lova. Inte en sammandragning, inte en värk, ingen mensvärk, nada.
    Var hos BM igår och är kallad till ett tillväxtultraljud. Enligt hennes mätningar har jag inte vuxit sedan v. 31.
    De får kolla men jag är inte direkt oroad. Det känns ju bra, det enda är väl om det skulle vara ngn skada på moderkakan men det tror jag inte. De får kolla helt enkelt och tiden är imorgon.

Annars så är det varmt vilket är underbart, men skorna börjar skava lite nu och jag har liksom inte så mycket alternativ, det känns inte lönt att köpa ett par för några dagar men vi får se...

Den stora killen cyklade iväg till skolan (har precis börjat med det), ska lämna mellantjejen som börjar förskoleklass till hösten för besök på sin skola och den lilla får vara hemma med mig, det kommer en kompis till mig med sin lilla, jag behöver verkligen V I L A, det går i ett hela dagarna och jag tror det är därför som bebisen inte vill komma ut, den har det skönare därinne

Ha en riktigt härlig dag nu tjejer så håller jag alla tummar och tår för att förlossningar startar över hela Sverige under de närmsta dagarna! KRAM!
    Filip 020527, Vilda 051212, Molly 070216 och BF 110516
  • MissS
    TeamX skrev 2011-05-10 08:12:19 följande:
    I fredags kom vår lilla Alex efter en dramatisk förlossning. Vi kom hem från BB igår. Är helt slut men fruktansvärt trött. Vår lille prins finns att beskåda här: www.uas.se/upload/Webbis/51123/org.jpg 
    Stort grattis och vad fin han är!
  • MissS

Ehhh, det är lite varmt minst sagt, får nog släpa fram lite sommarkläder innan jag flyter iväg.
    Jätteskönt och vi är ute hela dagarna men det är rätt så jobbigt mot slutet av dagen faktiskt.

Idag var det tillväxtultraljud och fick reda på att killen därinne väger 3 kilo prick idag.
    Allt såg väldigt bra ut och shit vad häftigt att få göra UL när det bara är några dagar kvar egentligen med ansiktsdragen och med alla rörelser mm.
    Har BF den 16 maj så det är några dagar kvar men jag skulle inte gråta om det sätter igång snart MEN det går ju inte att planera heller. Försöker ta vara på varje dag med barnen och göra roliga saker med dem.
    Idga premiärbadade de och vi var i lekparken/djurparken, åt lunch och glass ute. Det är så gött!

Kram på alla och hoppas att ni också har det bra!

• MissS

Jag har kommit till en punkt där jag har slutat känna efter helt enkelt.
    Det finns inget jag kan göra för att påverka att han ska komma, utan får helt enkelt ha tålamodet och försöka sova/vila på kvällarna.

BF på måndag men ser fram emot helgen då det kanske är den sista helgen som vi inte har en liten att ta hand om, eller så är det första helgen MED en liten. Spännande!

Visst är det konstigt att 9 månader går men de sista dagarna känns som hela graviditeten?

• MissS
    Vix skrev 2011-05-14 03:18:07 följande:
    Nu är vår Irma här. 4206g och 51cm stor tjej. Kom med raketfart men allt gick bra Hon är så otroligt fin
    Stort grattis till er!
    Hiavatha skrev 2011-05-13 22:05:30 följande:
    Kanske är nån som frågat detta tidigare, men vad är det för skillnad på sammandragningar och förvärkar/värkar? Om det är nån skillnad? Min mamma säger att det är samma sak med endast den skillnaden att värkar är sammandragningar som gör ont. Håller ni med?
    Förvärkar ger med sig och ökar inte i styrka eller intensitet.
    Sammandragningarna kan man liksom inte missa, man vet när det är dags helt enkelt, det känns samt de blir regelbundna och mer smärtsamma, som förvärkar, som tränar livmodern inte blir.
  • MissS
    Ewima skrev 2011-05-14 17:11:17 följande:
    Barbabelle och Vix: grattis till era fina mirakel!

Idag har jag på bf-2 varit på Barnfestival med massa dans, ponnyridning, sång och spring följt av en två timmar siesta med hela familjen. Om inte detta sätter igång förlossningen kan inget hjälpa

Och som flera nämnt börjar folk höra av sig "Har den kommit ännu?" "Är bebis på g än?" båda IRL men mycket på fb och via SMS. Vad tror ni? Att vi skulle "glömma" att tala om till våra nätmaste när bebisen är ute? Puckon!
    Hahaha samma här. Eller när vi är ute med familjen- människor glor som de aldrig har sett en gravid innan och jag fräser åt dem att sluta glo, ögonen kan pluppa ut på dem lite hormoner just nu kan man lugnt säga.
  • MissS
    Ewima skrev 2011-05-14 20:29:56 följande:
    MissS: Eller hur? Vet inte hur många käcka "Det där kan inte vara långt kvar" jag fick höra idag. Har god lust att säga "Jo faktiskt, bebisen är beräknad i december"
    :D :D :D , ja som om man liksom inte väntar själv..... tröttsamma människor.
  • MissS
    Saso87 skrev 2011-05-15 07:00:17 följande:
    2 värkar på 10 min, slemproppen gick helt nu och var blodblandad. Har ringt till förlossningen och ska stanna hemma ett tag till då jag tycker att jag klarar av det än så länge, ville mest kolla plats-läget, och det finns plats i Lund... 

Nu hoppas vi att värkarna håller i sig och att det blir bebis snaaart... 
    Spännande!

För första gången har sammandragningarna ändrat karaktär och jag kan inte lova att det blir bebis ikväll eller inatt men inom de närmaste dagarna iallafall. Jag har kollat på dotterns balettuppvisning i 4 1/2 timmar och innan 15.00 började det bli mer på rikigt. Nu har vi åkt hem och käkat och jag ska lägga mig lite i soffan och slökolla på hockey.... den som lever får se om det är på riktigt eller om det lägger av.
  • MissS
    Saso87 skrev 2011-05-16 12:08:49 följande:
    Kl 22.44 den 15 maj kom vår lille pojke Malte till världen. 3820 gram och 52 cm. Allt gick väldigt bra och nu ligger vi på BB och myser. Livet kan inte bli bättre. Vilken lycka!!
    Stort grattis till er! Malte har vi "döpt" vår kille i magen till också, vad kul att er också heter det!
    Skönt att allt gick bra!

Sååå, varit hos BM. Allt är ju klart. Han ska bara bestämma sig för att han vill komma ut...... och jag känner att han kan gärna göra det snart nu....
Svar på tråden BF maj 2011