Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

BF maj 2011

glit
    bebis rör sig ofta när jag lägger mig ner, men verkar vara en ganska lugn bebis.

• FruMadde4barnTätt

ja myten med hjärtljuden stämmer ju inte på väldigt många. jag tror också det har att göra med om bebis sover eller är akiv.Skrattande men ändå kul att spekulera om det.Skrattande

charlott
    skönt järnvärdet gått upp.
    jag gillar också smothie, brukar göra på frysta jordgubbar, banan och vanlijyohurt som jag tycker är godast.
    och helst ska jordgubbarna vara lite kalla, för de blir smothien riktigt kall när den är färdig också.
    men är ju även gott att göra på hallon.

• FruMadde4barnTätt

cravings måste nog vara frukt och smothie är ju underbart gott!
    ja mango är jättegott att bara äta som den är också!

• FruMadde4barnTätt

charlott
    jaha, det låter ju gott det med!

• FruMadde4barnTätt

jag vill också ha sen avnavling, kommer säga till på förlossningen till BM direkt där och även så min man håller koll på det.

Lovis
    vi har redan mycket bebiskläder, men har köpt lite grann.
    det är olika vad man tycker fungerar bäst, själv så gillar jag body och byxor som har strumpa nedtill men ibland på sommaren är det kanske bättre med byxa utan strumpa.
    8- 10 body och 8- 10 byxor är säkert bra, då bebisar kräks och bajsar igenom byxor osv...
    strumpor
    tunn mössa
    1-2  tröjor.
    filtar är bra!

• FruMadde4barnTätt

ladylovelylocks
    vilka söta kläder!Skrattande

• FruMadde4barnTätt

Therre
    hoppas det blir bättre med din syster snart. vad jobbigt.

bra du polisanmälde och hoppas ni snart hittar en annan vagn.

jag tittade på sista halvtimmen av förlossningsprogrammet (första halvtimmen somnade jag barnen), vilka underbart söta små bebisar de fick, man glömmer hur små de är.
    längtar tills man får en egen liten bebisBaby även om det gör väldigt ont så får man ju en sådan underbar liten bebis senSkrattande

tittade även på familjen annorlunda..såg ju underbart ut i cypern, vi var ju i cypern i slutet på augusti början på september förra året och det var helt underbart!Skrattande
     vi ska till grekland detta året början på september med stort vattenland, så det kommer barnen älska.

har fått en kattunge på 6 månader här, en Simon, helgrå katt.
    Har redan en hankatt men en kompis hade Simon och han trivdes inte i lägenhet och att inte kunna gå ut, så hoppas han ska trivas här där han kan gå in och ut som han vill.

soligt väder idag med, så härligt! barnen vill vara ute mera och leka då!

• FruMadde4barnTätt

jag har inte haft någon rand på magen på någon av mina 3 graviditeter och har fått pojke, flicka, pojke

Therre

skönt det går framåt för din syster

det finns ju babyland också.

• FruMadde4barnTätt

Therre
    vad roligt att hon hört av sig och hoppas du snart får vagnen.

maj 09
    känner igen det där med bröstens storlek och mjölk som rinner och blöter ner tröjan, och att jag fick köpa större bh efter förlossningen.

har gått upp ca 9 kg, och är i v.29.
    bebis sparkar ganska mycket varje dag.

läste om jobbiga förlossningar i tidningen här i helsingborg. varnar känliga för att inte läsa detta, ofta så går ju förlossningen bra i de fllesta fallen.

stora bebisar som väger  5,6 kg som föddes vanilga vägen och då de nekats kejsarsnitt, de fick bryta armen på ena bebisen och nyckelbenet på en annan bebis för de skulle kunna komma ut...Rynkar på näsan
    ena mamman hade gått sönder i bäckenbotten och hade svårt att gå och fick bestående skada av detta.Rynkar på näsan

sätesförlossningar där mamman övertalats till normal förlossning där bebis vägde 4 kg, och bebis kom ut med hängande huvud och utan att andas och sen lägger BM bebisen till mamman utan att upptäcka detta.Rynkar på näsan
    3 minuter innan de får igång andningen på bebisen, som kan ha fått hjärnskador av detta och svårt att gå i framtiden....lex maria anmält!

blir ju rädd när man läser sånt och det hänt på helsingborgs sjukhus där jag ska föda, men jag brukar ju ha lätta förlossningar så hoppas det denna gången med.

• FruMadde4barnTätt

jag ska packa bb väskan nästa vecka och då är jag i v.30
    jag har ju risk att föda tidigare, min dotter kom i v.35+0

jag har inte haft UVI denna graviditetern , så det är skönt, och ingen foglossning heller än.
    hade bara foglossning med min 3:e graviditet.

Svar på tråden BF maj 2011