• Kottemor

BF maj 2011

Fröken Löken skrev 2011-04-11 20:06:29 följande:
    Ja du Fröken Hanna... Tydligen är det vi "fröknar" som har "oturen" på vår sida... Har precis blivit inlagd på bb med symptom på havandeskapsförgiftning :(
    Blodtrycket har legat allt mellan 147/97 till 153/106 och äggvita i urinen, skala 3 på stickan...
    Alltså jag kände de på mig! Tur att vi hade besök hos BM idag annars hade jag fortsatt känna mig övernojjig och som den där som bara klagar!
    Nu är det vila som gäller och så får vi se vad provsvaren visar!
    Att det bara kan komma som en blixt från klar himmel är för mig en gåta! Har ju inte varit nånting alls hittills!
    Nu hoppas vi på det bästa!
    Nej, inte du också! Fy vad trist, men skönt att du är på rätt ställe.
    Vilken vecka är du i?
    Kan inget annat än att skicka över en massa kramar!
  • Kottemor
    Fröken Löken skrev 2011-04-12 09:43:56 följande:
    Proverna ser bättre ut idag! Tvåa på äggvitan (inte för att jag kan sånt men ssk verkade nöjd) och blodtrycket låg 157/80 eller liknande, la bara 80 på minnet då den siffran verkar viktigast!
    De har tagit nya blodprover idag och nu samlar vi urin (mysigt) i 24 timmar för att de ska kunna ta ett medelvärde på äggvitan eftersom deras stickor bara visar upp till 3. CTG visade att bebis mår bra och jag känner hur den gympar på där inne :)
    CTG är det enda de kollat bebis med än så länge men jag antar att de kollar med ultraljud om de börjar bli värre, vilket vi verkligen inte hoppas!!
    Nu ska jag ta mig en liten förmiddagslur, hoppas ni andra får en underbar dag i solen!! :)
    Vad skönt att proverna är bättre!
    Du har rätt det är den andra siffran i blodtrycket (undertrycket) som är den viktiga. Jag ligger och hoppar mellan 80-90 i undertryck, så att ditt har gått ner till det känns ju jättebra! Hoppas det fortsätter i samma riktning och var rädd om dig!

Idag ska jag på återbesök till handkirurgen efter min operation, undras hur det kommer gå. Såret har inte läkt som det borde och jag har rätt operations-ont ännu. Men det blir nog bra, är dock så nervös just nu att jag sitter med regelbundna sammandragningar... och jag vågar inte ta bricanyl när jag ska ut och köra. Man blir så himlans darrig och hjärtat slår i 220, innan man vant sig vid dom.. så det är bara att ta några djupa andetag och lugna ner sig
  • Kottemor
    Ewima skrev 2011-04-12 20:44:17 följande:
    Måste fråga er om era åsikter.
    Min sambo har fått erbjudande om att åka med jobbet till Mallorca fyra dagar... I maj såklart. Vårt andra barn är beräknat till 16maj, resan gäller 4-8maj. Jag har hela tiden varit positiv till resan med min svägerska flög i taket och hon menar att jag är knäpp. Hur hade ni resonerat?
    JAg hade inte heller släppt iväg mannen. Av den enkla anledningen att jag inte vill ha någon annan än honom med under förlossningen.
  • Kottemor

Enligt senaste mens är vår bebis beräknad till den 24:e maj, enligt UL så är han beräknad till den 25 maj. Så det känns som vi är ganska rätt på det

Igår var det helt galet med sammandragningar här, hela dagen höll det på. Idag är det lugnare men ändå en hel del sammandragningar. Men det är nog bara att gilla läget och hoppas på det bästa

Ang. oron att något ska vara fel med bebisen, så kan jag bara hålla med dom som oroar sig...
    Fick ju dåliga siffror på KUB, och trots moderkaksprov så är jag orolig att något ska vara på tok. Sen föddes vår andra son med båtskalle och det finns en viss risk ärftlighet och det drabbar främst pojkar, och eftersom det bor en pojke i magen så är jag extra orolig för att detta ska drabba även denna bebisen.
    Men jag har fått se hans profil och hans panna var jättefin så det borde inte vara något fel, men tills jag får det bekräftat så är jag orolig. Men det finns så många andra suturslutningar man kan drabbas av i skallen, så han skulle lika väl kunna få en helt annan... Men jag ska inte tänka på det, utan är det så, så tar vi det då! Inte nu, för nu kan jag ändå inte göra ett dugg åt det!

Men så är det att ha barn, man är ständigt orolig att något ska hända dom...

Jag har plockat fram sakerna till BB-väskan men inte strykt kläderna än, det får nog bli morgondagens projekt.

• Kottemor
    Fröken Hanna: Gud vilken sötnos! Hjärta Och vad liten, gisses man har glömt hur små dom är
  • Kottemor

Som dom andra säger, ett klickljud kom från min mage när vattnet gick med nummer barn nr2. Men då kom det ut vatten direkt också, blev blött i sängen.
    Jag hade inte heller ringt innan jag hade kännt att det kom ut vatten, det kan ju bero på något annat, ingen aning om vad iofs

Tog bricanyl igår, hjälpte perfekt men idag har jag mått som en skit. Sån jäkla huvudvärk säkerligen orsakat av bricanylen. Så den tar jag inte igen om det inte blir panik.. 34+0 idag och längtar såååå!!

• Kottemor
    skalbagge skrev 2011-04-14 16:02:02 följande:
    okej tack alla för råd! Jag väntar glatt på att något mer ska hända, tänk om det ändå kunde komma lite vatten nu då så lille plutten därinne var påväg utFlört.

Innerst inne har jag en känsla av att jag kommer få gå över tiden men önska kan man ju, hehe!
    Googlade lite och kom fram till att det är rätt många som upplever knäppade/klickande från magen. Det sägs vara barnets leder som klickar.. Vissa BM verkar aldrig ha hört talas om det, medans vissa har...
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-04-14 18:01:29 följande:
    Det här med faderskapet har jag missat helt, gäller det om man är gift också eller är min man automatiskt pappa då?
    Nej är man gift så behöver man inte skriva under några papper.
    Blir första gången som vi slipper det, gifte oss 2009
  • Kottemor
    tove83 skrev 2011-04-14 18:42:04 följande:
    då sker det atomatiskt...tydligen är det bara vi som är sambos som kan "vara" med andra karlar??? så jäkla gammalmodigt....
    Ja det är verkligen gammalmodigt!
  • Kottemor
    Fröken Löken skrev 2011-04-14 17:42:14 följande:
    Vi skulle skrivit på papprena i måndags men jag hamnade ju här istället :/
    Med facit i hand hade vi hunnit upp å gjort det ändå men nu får vi väl vänta till efter!

Måste ringa If också och be dem skicka babyskyddet lite tidigare, vill ha det ifall de skulle sätta igång mig inom snar framtid :)

Känns som att det är nåt annat jag missat... Den här begäran om fp, hur länge innan måste man skicka in den?
    Du menar inte moderskapsintyget va? Utan själva utbetalningen av dina FP-dagar?
    Förmodar att du är sjukskriven nu fram till förlossningen, då kan du inte anmäla FP förrens barnet har kommit, så du vet vilken datum det ska börja betalas ut ifrån.
    Barnmorskan kommer att skicka in en födelseanmälan till skatteverket, när den sen registreras hos dom (folkbokföringen) får barnet sitt personnummer och då får även FK vetskap att ert barn är fött.
Svar på tråden BF maj 2011