• jakeline

BF maj 2011

natalieh skrev 2010-12-30 13:48:28 följande:
    men det kan bli lite för bra, för min gubbe vill "passa på" hela tiden då han har fått en ny syn på sin kära flickvän.. haha.. han har aldrig förstått de innan när folk har snackat om att vissa "tänder mer" på sin tjej när hon är gravid.. nu förstår han.. och jag med.. haha..

de jag tycker är läskigt är flytningarna som kommer dagen efter, för jag blir lika rädd varje gång..Glad
    vi har iofs aldrig kört med kådis då jag käkat piller... men jag tycker inte de där flytningarna är något speciellt... sätter mig alltid på toa och torkar rent efteråt alternativt duschar...

oavbrutet sex is da shit tycker ialla fall jag...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    natalieh skrev 2010-12-30 15:31:55 följande:
    vi har aldrig haft något skydd alls.. men dessa flytningarna har bara kommit nu när jag varit gravid och bara dagen efter oavbrutet sex..
    Men jag får sluta nojja och lyssna på er.. för jaa! oavbrutet is da shit Skrattande
    man får ju rikligare flytningar överlag när man är gravid. I hate it. Går med trosskydd för jämnan. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-12-30 21:50:25 följande:
    Vi har inte tagit reda på könet men ju längre vi har kommit i grav är min sambo mer och mer övertygad om att det är en tjej :) jag har ingen känsla alls!! :(
    En kompis dotter som tydligen "vet" saker innan det inträffat säger också att det är en flicka. Träffar inte henne så ofta så jag ska fråga igen nästa gång vi ses och se om hon säger samma... Hon är ju "bara" fem år gammal...
    Lite spännande är det ändå!! ;)
    min man är helt säker på en till grabb medan jag från början har varit säker på att det är en tjej. Väntar på utlåtande från min kollegas mamma som är lite så där "synsk"  också. Förra gången hade hon iofs fel, vi får se den här gången... :P det är ju väldans spännande!
  • jakeline
    isolande skrev 2010-12-31 08:16:10 följande:
    hej alla, jag var på UL igår och vi har en frisk liten flicka i magenSkrattande. Var lite smånojjig eftersom min mage är så liten, men det var tydligen ingen fara.
    grattis!
  • jakeline
    barbabelle skrev 2010-12-31 18:08:20 följande:
    jag undrar om ni har fått magknip under graviditeten? jag har nu fått för 2a gången på kort tid, första var förra helgen och nu händer det igen och det är såå irriterande... Obestämd  jag äter och rör på mig som vanligt ... bebisen busar för fullt därinne som vanligt... ingen skillnad, men bara magknipet eller så blir magen hård ibland att det känns oebhagligt... kan det  vara sammandragningar också?? hmmmm....

hur gör ni för att få bort magknipet, dricka massa vatten, katrinplommondricka?? eller?? jag äter allt som är mörkt dvs fullkorn och som har bra fiber... ej vitt t ex bröd - för då får jag ännu mer magknip av det!

tacksam för tips och hjälp hur jag ska undvika fler kommande magknip framöver!!
    om det är sammandragningar, vilket det mycke tväl kan vara, så är det bästa att ta det lugnt. Matvanor och sådant har väl egentligen inget med det att göra. 

HÄr har vi precis ätit Fondue och bakad potatis är smällmätt! Magen växte minst en size... :P  
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-01-02 20:08:25 följande:
    Jag har funderat över en sak... Vi har tre katter och visst de är kelna som bara den u vanliga fall men nu de senaste dagarna har de varit superkelna, speciellt med mig! De vill också gärna krypa upp och lägga sig på magen eller nära magen. Kan det vara så att de känner att det är en liten där inne??
    jag tror att djur känner på sig sådant. Att en förändring är på väg. Har ingen katt sjävl, men har hört liknande historier med vänner som har katt. Vår hund vill gärna kela extra med mig, och är mer försiktig med magen än annars. Har en rottis som tror att han är ungefär samma storlek som sitt huvud och gärna ligger i knät och sängen med oss. :P
  • jakeline
    BM-besök två avklarat! Har gått upp 3 hekto sen inskrivningen! Hur sjutton har jag lyckats med det?! Bebisens hjärtljud låg på 151/min och blodtrycket var bra. Sonen skulle prompt upp på britsen med mig efter vi lyssnat på hjärtljudet... Sötisen. 
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-01-04 19:58:37 följande:
    Vad skönt att bara gått upp tre hekto. Vet inte hur mkt jag gått upp. Jag började med att gå ner 3 kilo, men innan jul hade jag gått upp 1 utav dessa kilo.... och nu efter julen har jag inte vågat väga mig Tror att jag levde lite för gott om man säger som så...

Vad gulligt med sonen som skulle lyssna, hur gammal är han?
    han har precis fyllt två.  

Jag kollade igenom hur viktökningen var förra gången och jag hade gått upp ett kilo i v 25 förra gången så... Jag trodde helt klart att jag gått upp två tre kilo nu, med tanke på julen och så... Men sist kom det mesta på slutet så det kanske slutar på samma uppgång som då. 10 kg blev det till slut.  
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-01-04 20:45:44 följande:
    Ja, julen har nog satt ett kilo eller två på mig, måste väga mig imorgonbitti.

Första graviditeten gick jag upp 10 kilo och andra 12 kilo, och denna gången vill jag inte gå upp mer. Är klädsamt fyllig sedan innan, så jag vill inte rulla fram i maj
    jo man är ju lite hemtrevligt mullig :P men jag gick ner det mesta och lite till relativt snabbt förra gången så jag hoppas det går lätt den här gången med. Men så var det mesta vatten också 
  • jakeline

jag tar bara värktabletter om jag absolut måste. Använder för det mesta Panodil som är i princip samma sak som Alvedon. 

Svar på tråden BF maj 2011