• jakeline

BF maj 2011

FruganH skrev 2011-01-30 21:42:23 följande:
    Ligger i sängen och försöker intala mig själv att det är okej att vara hemma imorgon om jag inte mår bra. Lyckats åka på en redig förkylning med feber, hosta och superont i halsen och öronen.. Men jag är så himla dålig på att vara hemma från jobbet. Blir så stressad och får dåligt samvete.

Försöker tänka på den lille i magen med, men ska ju alltid vara så "duktig".

Någon mer som märkt att immunförsvaret blivit sämre under graviditeten? Var i princip aldrig sjuk innan, men nu var jag förkyld nästan hela december. Och så åker jag på det nu igen! Herregud, ska man gå och vara sjuk varannan vecka hela våren nu eller?
    jag drar min sjukgräns vid feber. jag kan inte fungera som jag ska om jag har feber... Men förkylning med bara halsont och lite snuva brukar jag härda ut på jobbet. Till saken hör att jag har en kollega som ALDRIG är hemma och typ skryter om det, men gärna sitter och snörvlar och hostar på jobbet. Så nu gör jag likadant. Jag brukar ju vara hemma för att inte smitta andra. Men när man får tråkningar för det så skiter jag i det om jag inte är magsjuk eller dylikt. 

Men tänk på dig själv i första hand, det är det som är viktigast. Tror man får lite sämre immunförsvar när man är gravid. Det verkar så iaf tycker jag... :P  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Ewima skrev 2011-02-01 20:40:51 följande:
    En gammal skröna är väl att har man mycket halsbränna har bebisen mycket hår. Kanske förklarar varför mitt barn var skalligt till 2-årsåldern o jag har aldrig i mitt liv haft halsbränna :)
    haha stämde dock inte på vår son... inte så mycket hår men jag hade grym halsbränna. Knaprade Gaviscon dagligen sista månaderna... Börjar känna att det är dags igen... :S
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline

Jag har flaggat för att jag ska gå två veckor innan BF alltså den 9 maj och ta två veckors semester. Gick två veckor innan förra gången och det var lagom tycker jag. Mår än så länge så bra att det känns som om den planen kommer fungera.

Här har det varit lite rabalder på arbetsplatsen då vi igår upptäckte en råtta eller större mus i vår lokal!!! EEEK! den har klättrat omkring på våra skrivbord och lämnat spillning också! fy och blä! Nu sitter vi utlokaliserade i annan lokal och anticimex ska komma på tisdag och försöka fånga den rackarn och se hur den har tagit sig in. Nu är vår lokal vi sitter i under all kritik redan från början så förhoppningsvis gör detta att vi får flytta. Känns jättetrevligt att sitta där när man är gravid, not.

• jakeline
    Hiavatha skrev 2011-02-04 13:02:04 följande:
    Ja, jag blev riktigt förvånad när jag fick veta vad de erbjuder blivande mammor här. Det är tydligen det enda landet som erbjuder detta, vad jag vet. Det infördes redan 1937. Om någon är intresserad: FPA-Moderskapsförpackning

Välkommen över bara! 
    Oj vad mycket bra! Fina kläder också!
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-02-05 19:20:36 följande:
    Kanske var det ligamenten då. Kändes så knepigt för det var verkligen på sidan av magen och inte nere (typ ljumskar och äggstockar).
    Ja, obehagligt var det iallafall..
    när jag känner av ligamenten är det också nere runt äggstockarna. Gör förbannat ont, och måste verkligen tänka mig för när jag reser på mig så att det blir lugnt och försiktigt... 

Annars rullar det på. v 26 idag. Bönan härjar på och så även sonen som vägrar sova längre än till femrycket på morgnarna oavsett dag. Hmf. Imorse skrålade han i en egenbyggd mikrofon av lego. Maken som egentligen hade sovmorgon var måttligt road... kan bara gissa vad resten av huset tycker... :P 
  • jakeline
    justja skrev 2011-02-05 19:36:26 följande:
    härligt rullade in på vecka 27 idag och mina två monster har busat nånstop från 7 i morse and still going strong.
    men har säkert sovit 4 timmar i natt
    min somnade för tio min sedan. Skönt med lite egentid framför teven. :P 
  • jakeline
    justja skrev 2011-02-05 19:45:17 följande:
    om 15 minuter får jag det,,,,nu går ju shrek på tv och det är en kvart kvar :D sen är lördags myset över för dom små. då blir det kudden
    ah, skönt. Shrek är en väldigt bra film att somna till har jag märkt.... :P  
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-02-06 12:21:01 följande:
    Har ni funderat nått över bb-väska och förlossningsbrev? Jag känner att det börjar bli dags att fixa med det där och har redan skrivit en låång lista på vad som ska med till förlossningen :P
    oj nej! :P förlossningsbrevet/planen var jag klar med i relativt god tid förra gången, och väskan packades någon månad innan bf om jag inte missminner mig. Känner ingen panik ännu. Har ju inte ens varit hos BM för "andra" gången ännu. :P 
  • jakeline
    Jodi skrev 2011-02-06 13:16:25 följande:
    Oj, förlossningsbrev har jag inte ens hört talas om! Antar att det är något som tas upp hos BM?

Ni som har barn sen tidigare, vad har de på sig på sommaren? Har köpt lite kläder på tradera, men kom på att de kanske är mest vinterkläder som säljs nu. Eller så har de ungefär samma, bara inga tjocka tröjor? Gud, jag har verkligen ingen koll på det här med barn känner jag...!
    Tunna ljusa bomullskläder är väl det som rekommenderas. Min var ju ett halvår första sommaren så han fick ha mycket shorts och t-shirts. 
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-02-06 13:39:51 följande:
    haha oj då... Jag har varit hos bm tre gånger och ska träffa henne igen på torsdag. Har även hunnit vara på förlossningen med ordentliga sammandragningar och träffat läkare två gånger pga blödningar :P Det skiljer sig lite ;)
    Jodi skrev 2011-02-06 13:16:25 följande:
    Oj, förlossningsbrev har jag inte ens hört talas om! Antar att det är något som tas upp hos BM?

Ni som har barn sen tidigare, vad har de på sig på sommaren? Har köpt lite kläder på tradera, men kom på att de kanske är mest vinterkläder som säljs nu. Eller så har de ungefär samma, bara inga tjocka tröjor? Gud, jag har verkligen ingen koll på det här med barn känner jag...!
    Eller om man räknar med inskrivningen så har jag varit två gånger och ska på tredje nu den 14e. Men jag har ju mått så bra och så där så det har inte behövts heller. Är väl lite glesare mellan besöken när man är andragångsföderska också tror jag. 
Svar på tråden BF maj 2011