• Maruid

BF maj 2011

Mamma Maj08 och barbabelle grattis till era nykomlingar! Och till vad det låter som rätt sköna förlossningar ; )

• Maruid
    Lovelyness skrev 2011-05-13 19:10:02 följande:
    Grattis till er som fått era bebisar {#emotions_dlg.flower}

Jag kör en favorit i repris och säger;  här händer iiiingenting! Såg att vi är fler som har olika datum om man räknar från senaste mens och UL-datum, det har jag också. Mitt "riktiga datum" om jag räknar från min ägglossning är den 16 maj medan UL-datumet är den 21 maj. Så på måndag kör vi Flört
    Jag har också den 16 maj som "egentligt datum" så vi får väl se. Här är det en del smärtsamma sd och förvärkar men det håller i sig en eller ett par timmar runt eftermiddag/kväll och försvinner sedan fram emot läggdags. Nåväl, det är ju inte jag som bestämmer så det är väl bara att gilla läget och ta det som det kommer.

Dock känns det nästan som magen hamnat i knäet på mig vilket är lite drygt. Mini ligger superlångt ner nu och rumpan som innan legat högt upp på min vänstra sida har nu sjunkit nästan ner till vänster sida av naveln istället. Antar att det och ett ökat tryck neråt i alla fall tyder på att någon är på väg att hitta till dörren Skrattande
  • Maruid
    Charlott29 skrev 2011-05-15 16:57:38 följande:
    Hej på er!

Nu är min lilla ELLEN här!
    Hon föddes via planerat kejsarsnitt i onsdags den 11 maj.
    Vikt 3650 gram
    Längd 50 cm
    Allt har gått enligt "regelboken" och vi fick åka hem igår efter frukost.
    Såklart är hon bedårande och jag är världens lyckligaste 2-barnsmamma!!

Ska läsa ikapp mig i tråden så snart jag hinner
    Grattis grattis till hela familjen. Jag har spanat in dottern i din blogg redan ; )
  • Maruid

Åh, grattis till alla bebisar som kommer och kommer!

• Maruid

Jag tycker själv att det har varit väldigt lungt i magen, nästan så pass att jag funderat på att åka till förlossningen och be dem göra en ctg kurva. Men lite rörelser har där varit och idag efter en rejäl promenad blev det dans där inne igen. Jag har dock haft en hyffsat lugn bebis som mest är vaken på natten/kvällen så jag har väl inte varit jättestressad över att det har lugnat ner sig en aning. Dessutom är det ju mindre utrymme att röra sig på nu i slutet. Men vem vet hur det ska vara, minns inte hur det var med förra barnet heller.

• Maruid
    Sofi 79 skrev 2011-05-17 14:01:04 följande:
    Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon
    Grattis till er lille pojke!
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-05-17 15:40:57 följande:
    så var Oscar två dagar i följd innan han kom. Han var så lugn och rörelserna var mkt "slöare", läkaren sa att det var inte helt ovanligt att dom blev lugnare dagarna innan dom bestämde sig för att titta ut
    Vila sig i form innan utbrottet, typ... haha!

Så vem vet, kanske dax snart?  
    Åh, jag hoppas att det är sant för dels är jag trött på att fundera över det hela och dels är jag trött på att undra när och hur det väl ska starta. Fattar inte varför jag bryr mig så mycket på det denna gången men nåväl.
  • Maruid
    werkestam skrev 2011-05-18 00:09:04 följande:
    Så, incheckad och klar. Allt såg bra ut men fortfarande lågt HB, 99. Tänk att  nu får vi snart träffa bebis. 0730 i morgon för att vara mer exakt! Jag är så nervös att det finns inte en chans att jag ska kunna sova inatt :)
    Sjukt spännande! Jag är själv rädd för snitt men sa till min man att det finns en stor fördel och det är att man vet när bebisen kommer. Måste vara så coolt att veta. Hoppas nu att allt har gått bra och att ni har fått bekanta er här på förmiddagen Skrattande
  • Maruid
    Lovelyness skrev 2011-05-18 11:35:27 följande:
    Har erat SF-mått ökat som vanligt på slutet? Jag har ökat en centimeter på en månad, men jag antar att det är för att han typ ligger nere vid mina tår nu för tiden...
    Mitt SF mått har ökat ungefär 2 centimeter på en månad. Men jag tror att förändring i SF måttet kan vara beroende av bebisens position. Den mini jag bär runt på har legat långt ner och fixerad sedan vecka 33 så då ser man inte så stora skillander i måttet som man annars kan göra. Är det så att din liten har sjunkit ner mer eller fixerats under perioden så är det säkert en anledning till ett planande mått. Och lite  ska det ju alltid plana i slutet då tillväxten normalt avtar i slutfasen.

Har för övrigt varit hos BM idag och det verkar som jag uppvisar tecken på att börja närma mig förlossning. Mitt blodtryck vara något högre än vanligt, 100/70 och jag känner mig svullen och varm.
    Mini tyckte inte att det var jättekul och bli klämd på idag och hjärtljuden gick högt ett tag men h*n lugnade ner sig en aning när jag la mig på sidan istället, runt 150-160.
    Annars såg urinet bra ut och SF måttet är nu uppe på 37. Idag är det två dagar till förlossning och hela vägen hem sjöng jag för bebisen att det minst sagt är dags att komma nu.

Passade dock på att fråga och här blir det överburenhetskontroll i 42+0, alltså den 4 juni om inget hänt innan dess. Men jag hoppas innerligt att det ska vilja köra igång av sig själv så mer promenader, hallonbladste och hushållsbestyr och böner, icke att förglömma.
  • Maruid
    Ewima skrev 2011-05-19 18:08:45 följande:
    Maj09: Åh så spännande! Lycka till!

Själv har jag promenerat maaassvis och färdknäppat. De skonsamma igångsättningsmetoderna. Om jag går över o in i Nästa vecka blir det hårdhandskarna(ricinolja, massage, vårruset haha) Annars blir det snitt v.42+0 och det vill jag inte

Men nu sitter jag här med mycket värkar!!! Inte ännu ohanterbara eller regelbunda men SÅ skönt att få ett tecken på att denna graviditet snart är slut o vi får träffa lillsyskonet!
    Varför blir det snitt om det inte kommit av sig själv?
Svar på tråden BF maj 2011