- 

Aha, då förstår jag. Fattar verkligen att du vill att det sätter igång av sig själv då. Vi får hålla tummarna för att de små fattar hur man bryter sig ut.Ewima skrev 2011-05-19 18:45:58 följande:Lina Sofi: Fick första barnet med snitt (pga säte) och de anser en igångsättning för "riskabel" med andra barnet. Så kommer det inte igång av sigsjälvt blir det ännu ett pl. Snitt 1:a juni. - 

Grattis till er Filip! Hoppas ni båda mår bra.FruMadde4barnTätt skrev 2011-05-20 20:24:46 följande:Filip föddes idag 20 maj, vägde 3170 g och 49 cm
fick värkar 5.15 imorse, inne på sjukhuset 07.00 och han föddes 10.40 utan smärtlindring, men mycket ont gjorde det. Allt är bra med oss. Jag har mycket eftervärkar- är hemma nu - 

Jakeline och tove83 - Har ni eventuella igångsättningsdatum om det skulle dra över så mycket? Jag fick själv mitt häromdagen så då känns det lite lugnare om det nu inte vill börja av sig själv. Men jag tänker inte misströsta riktigt än, liiiite försenade kan dem ju få vara : P
 - 

Förra förlossningen gick mitt vatten men sedan fick jag i stort sett inga värkar så jag blev igångsatt. Det tog en väldig lång tid men det blev inget snitt till min stora lycka. Och efter den erfarenheten är jag inte rädd för det heller om det blir så. Det är ju inte kul med igångsättning men om det måste till så måste det ju.Lovelyness skrev 2011-05-20 23:10:26 följande:Hur känner ni för igångsättning? Jag känner två som blivit igångsatta och för dom har det slutat i urakut snitt, som jag är livrädd för. Jag har inget problem med kejsarsnitt, det är själva sövningen jag tycker är skitläskig.
Mitt BF-datum är om 50 minuter så nu är det bara att sätta igång...
Dock sitter jag här nu med smärtsamma och hyffsat regelbundna värkar som strålar över magen, ryggen och höftkammarna. Fick dessa känningar då vi tog en rejäl promenad och det hela började med ryggvärk och sedan kom sådana sammadragningar att den promenad som hem brukar ta en kvart tog nästan 45 minuter.
Så hmmm, kanske behöver vi ingen igångsättning här trots allt.
Men om detta nu avtar och inget mer händer så ska jag på kontroll på förlossningen då jag är i 42+0 och sedan blir det igångsättning senast 42+2, alltså den 6 juni i mitt fall. Ja, vi får väl se. - 

Grattis till alla söta bebisarna som kommit!
Själv är jag skitsur och jättetrött idag. Hade regelbundanda och intensiva värkar från 17 igår till 03 i natt. Försökte vila så mycket som möjligt, tog en alvedon vid 20, vankade, andades. Gick och la mig i sängen och vaknade med en och en halv timmes mellanrum. Trodde verkligen att nu så är vi igång.
Tji fick jag. Idag är kroppen öm och trött trots att jag sov länge i morse. Känner mig lite ofokuserad och illamånende och vet inte vad. Men mamma tröstade mig med att det i alla fall låter som det är nära förestående så det hoppas vi på. - 

Ja, här hårdnar väldigt ofta och nästan ständigt då jag står upp.Ewima skrev 2011-05-22 20:02:27 följande:Bf+6 är det här :( Bakar bullar för vi har ätit upp hela fikaförrådet för alla bebisbesökare

Är det fler än jag som får regelbundet en stenhård (enormt stenhård) livmoder, men det vill inte göra ont...
Det var problem för mig förra gången jag skulle ha barn och de frågade mig hur magen slappnade av mellan värkarna. Då svarade jag att det gör den ju inte, den är hård som en spänd trumma konstant.
Här har det dock börjat göra ont från och till de senaste två dagarna, men som du säger, magen är hård väldigt ofta utan att det på något sätt är smärtsamt. - 

Grattis grattis! Vad skönt att han äntligen kom ut. Kan tänka mig att dygnet med falska värkar var jättejobbigt.JosefineK skrev 2011-05-22 21:17:23 följande:Hej tjejer!
àntligen har vi vàr àlskade Nils Ivan hos oss! Han fòddes den 12 maj kl 12.46 (pà BF + 12) med kejsarsnitt efter en misslyckad igàngsàttning. Hade falska vàrkar i 24 timmar utan att òppna mig en endaste millimeter.
Han vàgde vid fòdseln 4625 gram och àr 53 cm làng, en riktig bjàsse sà jag tackar min lyckliga stjàrna att han inte kom den naturliga vàgen àndà

Han àr vàrldens finaste, rund och go, han sàg typ ut som en tvà mànaders bebis
brevid alla de italienska minibebisarna
 Sà snart vi laddat ner alla bilder làgger jag upp nàgra hàr. Han àr en kopia av sin pappa 

Vi blev kvar 5 dagar pà sjukhuset efter snittet vilket àr praxis hàr i Italien. Allt har gàtt superbra och imorgon ska vi tillbaks sà de fàr ta stygnen.
Grattis till alla er vars bebisar som kommit och uppmuntrande kramar till er som gàtt òver tiden, vet precis hur det kànns!! - 

Här har vi varit ute och gått i tre timmar nu, kom precis hem igen. Har en del molvärk i mage och rygg men inga regelbundna värkar som häromdagen. Är också på bf+3 idag.tove83 skrev 2011-05-23 18:27:29 följande:har sovit kasst inatt och varit på toa många gånger,dock bara nr 1
verkar som om min slempropp håller på att lossna,då jag inte haft såna kraftiga flytningar under hela den grav...
har haft mkt sammandragningar och en del förvärkar,tog en värktablett vid 6-tiden i morse för att kunna sova...har fortfarande en del sammandragninga/förvärkar men de är inte täta..har ju inte kännt av några sammandragningar under dessa 40 veckor innan,och nog känns dom!!
får väl se när bebben vill komma?? bf+3 idag (20 maj)
hur går det för er andra som är på övertid oxå???ska ta en promenad med hundarna nu,kanske får man fart på det hela!! - 

amisej skrev 2011-05-23 21:00:15 följande:Hörrni kollar någon utav er på en unge i minuten?
Såg fram emot kvällens avsnitt men tydligen blir det ingen ikväll!! Varför??? OhhhhÄr det inte så att En unge i minuten tagit paus för säsongen? Jag reagerade i alla fall sist för att de inte visade "Nästa vecka" i slutet av förra avsnittet. Men visst är det surt, det har varit min underhållning nu under de senaste veckorna.
Ewima skrev 2011-05-23 20:12:54 följande:FruAnna: Grattis till er och skönt att väntan äntligen är över!!
Här har jag: städat, tvättat, gått långpromenad, gått i trappor. Ikväll blir det en coctail med ricinoljaHeee, jag är beredd att prova många trix men ricinolja det håller jag mig borta ifrån. Har hört så mycket skit om det så det om något är jag rädd för. Hellre övertid och igångsättning i det fallet.
Fru Anna - Skönt att igångsättningen gick bra och att lillkillen har anlänt. Grattis! - 

Lovelyness skrev 2011-05-23 19:59:32 följande:Är det bara jag som inte kan se min graviditet på familjeliv längre eller avslutas dom automatiskt när man nått sitt datum? Känns ju lite märkligtJa, räknaren stannar ju tyvärr på beräknad förlossningsdag och sedan är det bara några få uppgifter som står kvar. Det är lite trist tycker jag.