• Kottemor

BF maj 2011

skalbagge skrev 2011-04-29 12:05:01 följande:
    I morse 7:45 gick mitt vattenGlad. Har varit inne på kontroll och är hemma igen för att vänta in värkarbetet. har värkar men inte regelbundna.

Om de inte kommit igång på inom 48 timmar efter vattenavgång så blir jag igångsatt så klockan 8 på söndagmorgon har vi tid för igångsättning om det nu inte kommit igång innan dess. Med andra ord, senast söndag får vi äntligen träffa vår lille EdvinHjärta
    Yes! Gud vad spännande! Håller tummar och tår på att värkarna snart drar igång! Lycka till!!!!
  • Kottemor

Här har ni en til som är helt väck i kropp och hjärna idag. Jag känner mig som om jag har sprungit maraton och hela kroppen strejkar. Har sammandragningar titt som tätt och det känns märkligt på något vis. Men det är säkerligen inget.. men jag känner mig väldigt annorlunda idag...
    Igår kväll fick jag sånt sug på pasta, och senare efter 2 timmar var jag vrålhungrig igen och var tvungen att äta igen.. fattar inte vad min kropp pysslar med! Förbereder sig kanske?

Funderar på om det är ngn förkylning på gång kanske?

• Kottemor

Oj vad det är bebisar på väg ut nu! Så roligt!!

Jag är väl en av dom som kan hoppa in i tråden som nämnts innan idag, vi som skulle haft i maj men får i juni...

Ooooh jag vill oxå! Imorgon är jag på exakt samma dag som min första son föddes på 36+2... men jag lär få vänta längre denna gång.

• Kottemor

Sitter här och klockar värkar, ca 3-4 minuter mellan dom och håller i sig 1 minut. MEN! Jag har haft det såhär en miljoner gånger innan denna graviditeten så jag tror bara att det är falsklarm även denna gång... mår dock illa och det har jag inte gjort innan tidigare..

Men vi får se, dom gör inte jätte vrål ont så jag avvaktar och ser vad som händer... säkerligen inte ett dugg...

• Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-30 12:41:43 följande:
    kottemor
    hoppas det är på gång, låter så, hade jag själv haft sådana värkar så skulle jag snart varit fullt öppen.
    lycka till!{#emotions_dlg.flower}
    Ja, nog känns det idag... inget som ger med sig och jag funderar på att ringa in.
    Jag har fött mina andra två i raketfart så jag vågar inte vara hur kaxig som helst... men jag är en sån person som gärna drar ut på det in i det längsta, ringer inte om det inte verkligen känns som att NU är det på gång.. haha!

Men dom andra har mina förlossningar gått på strax under två timmar och strax över två timmar... så jag kanske inte ska vara mycket tuffare än vad jag varit hittils

Mår illa som attans också.. ska ställa mig i duschen nu och seom det lugnar ner sig eller fortsätter...
  • Kottemor

Jag är hemma än

HAr haft värkar hela dagen och har än, men jag tror bannemig att det bara är pinvärkar.
    Men jag tror ju inte att jag kommer gå till den 25 maj när det är så livligt redan... mannen tror att vi får inom en vecka iaf, men vi får väl se vad som händer och sker.

Måste fråga er omförderskor, har er slempropp alltid gått några dagar innan förlossningen? Min har ju inte gått och det tycker jag talar emot att det är på gång...
    Med första sonen startade förlossningen med blödning så då märkte jag aldrig av slemproppen, med andra sonen kom den dagen innan om jag inte minns fel.

Grattis till er andra som har fått, inte alls avis

Hoppas att alla har haft en trevlig valborg!

• Kottemor
    Mary skrev 2011-04-30 23:50:43 följande:
    Mitt vatten gick kl 21!!! Har just varit inne på kontroll eftersom pyret inte var fixerad sist hos BM. Nu blir vi hemskickade och får bli igångsatt senast måndag! Shit nu händer det!
    Spännande lycka till!
    amisej skrev 2011-05-01 02:49:55 följande:
    Ligger i sängen blev väckt utav SD.
    Försöker ta tiden mellan Sd med Värktimer men blir bara förvirrad.
    Har inte alls ont utav dom utan måste hela tiden känna efter om magen e "stel" och då får jag de bekräftat att Japp nu e en på G.
    Men får ändå inte till detta. E så osäker på mig själv och min kropp.

När e det dags egentligen?
    Ska det inte göra ont!!!!??
    Ska försöka somna om nu och se vad som händer på morgonen då får mannen hjälpa till att känna, bedömma och ta tid
    Åkt in än? Jo, ont brukar det ju göra, men du kanske har en hög smärttröskel, därav upplever du inte det som kanske en annan skulle haft gjort. Lycka till!!
    morotsland skrev 2011-05-01 10:11:04 följande:
    Har BF idag, känner ingenting, kom igen nu bebisen! 
    Lovelyness skrev 2011-05-01 10:13:09 följande:
    Jag får fira att jag är fullgången idag! Det känns helt sjukt att det redan är maj, jag förstår inte riktigt vart tiden tog vägen
    Grattis till fullgånget! Hur jobbigt det än är att inte känna något, så tänk att ni är vääääääldigt nära målet nu! Håller tummarna på att det kommer igång snart!

Själv har jag sovit "gott" hela natten, sammandragningar som kommer då och då men inget är på gång. Känslan i kroppen säger mig det så det är bara att hänga i ett par veckor till!
    Det är tur att vi är några stycken som ska ha i slutet av maj, det är lite "stressande" att läsa om alla bebisar som kommer. Men självklart är jag jätteglad för eran skull, så missuppfatta inte det! {#emotions_dlg.flower} 
    Idag händer inte mycket i detta huset, vara ute lite i trädgården kanske, inte göra något jätte speciellt. BAra njuta av solen för nu verkar det att komma in sämre väder ett par dagar, tyvärr!.
  • Kottemor
    skalbagge skrev 2011-05-01 17:29:31 följande:
    Igår den 30/4-2011 klockan 11:24  kom vår lilla Edvin till världenHjärta.

Han är helt underbar vår lilla prins, vi är helt trollbundna av hans närvaro

3280 gram och 49 cm

Återkommmer med bild imorgon när vi kommer hem.

/ Lyckligare än lyckligast
    GRATTIS!!! Så underbart, så glad för din skull!

Cassie: Lycka till imorgon, ska tänka på er! Det kommer gå toppen, tänk imorgon snusar du bebis Hjärta
    Angi07 skrev 2011-05-01 15:27:29 följande:
    Håller tummarna  på att din bebis kommer nu!  min slempropp lossnade när jag var på förlossningen i fredags två timmar innan bebisen föddes.
    Tack, håll dom hårt Det har varit lugnare i magen idag men absolut har det inte upphört helt. Tror jag har minst ett par dagar till, jag tycker den 7 maj känns som en bra dag
    Maruid skrev 2011-05-01 13:09:19 följande:
    Jag blev dålig helt plötsligt i torsdags kväll. Illamående, trött, nästan lite feberkänsla dock inget som visade sig på tempen. Dessutom jättedålig i magen så jag låg i soffan i princip hela fredagen. Igår var det bättre men då jag var hos mamma tittade hon på mig och konstaterade att jag inte riktigt mådde som jag brukar vilket var helt sant. Känner mig fortfarande lite märklig och lätt illamående. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om det är någon sorts influensa eller liknande men hade det inte såhär alls förra gången i alla fall.

Cassie och Jean: Lycka till ni båda! Det känns galet konstigt att bebisarna nu formligen kommer på löpande band här! Hoppas det går jättebra för er och vi väntar på att få höra mer hur det har gått!
    Jag har också känt mig sjuk i veckan, fick tom.  ringa hem mannen i fredag för jag klarade inte av att vara uppe och ta hand om sönerna. Jag var helt slut, kände mig så sjuk och hade feberkänsla och matthet i hela kroppen. Men redan igår kände jag mig bättre men hade ju pinvärkar heeela dagen. Jag kallar dom pinvärkar eftersom jag fortfarande inte har åkt in, så riktiga kan dom omöjligtvis vara!
    Idag mår jag bättre i hela kroppen, har tom. varit ute en runda på åkgräsklipparen och klippt gräs. Kände mig dock ganska osmidig på den när jag skulle av och på.. haha!!
  • Kottemor
    Jean skrev 2011-05-01 12:26:54 följande:
    uppdaterar mellan värkar nu. Promenad och sex is the shit tjejer. Proppen gick i fredags morse och nu ikväll kl 18.15 började mina värkar plus dålig mage precis när de satt igång. Nu är klockan 20.10 och ca 9 min mellan varje. Är ute och promenerar nu för att hjälpa till. När de är 5 min mellan varje så kan vi åka in. Uppdaterar när jag kan.
    du är säkerligen på bb nu och jobbar mot bebis Lycka till, spännande!!
  • Kottemor

Gisses det bara sprutar ut bebisar nu! Grattis allihopa!!!

Själv har jag sovit som en kratta inatt, haft sån mensvärk och inte kunnat få ro att somna.. känner mig jätte trött och sliten. Ska försöka vila när jag lämnat barnen.
    Skulle det starta idag har jag bannemig inte ork att ta mig igenom det

Fullt i Lund, nä nä nä, jag bara vägrar förda någon annanstans! Om jag så ska föda i korridoren så är det i lund jag ska vara

Svar på tråden BF maj 2011