Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Jag tror att min bebis ligger med huvudet ner och fötterna upp, jag känner mest sparkat under brösten och längst ner på magen. Jag antar att det är fötter upp och armar ner, men jag är inte säker det kan vara precis tvärtom också. Ryggen ligger på min vänstra sida iallafall och där har han varit bosatt i flera veckor Glad

• Lovelyness
    Maruid skrev 2011-03-05 13:17:37 följande:
    Jag har faktiskt inte läst i ämnet tidigare men googlade nu när du skrev om det och ögnade lite hastigt igenom några länkar.

Vid min förra förlossning minns jag inget prat om detta, jag var helt väck just då så det var mest mannen som var inblandad i barnets första minuter. Får kanske fråga honom om det gick snabbt eller om de satte klämma först senare.

Ska dock fråga BM om rutinerna på det eller de sjukhus som kan bli aktuella och vad vården säger här om eventuella risker kontra fördelar. Jag blir dock inte glad att läsa att sen avnavling kan ha relation till gulsot eftersom vårt förra barn hade problem med sina billirubinnivåer men det kan ju bara vara skräckpropaganda.

Så jag ska helt enkelt undersöka ämnet lite så får vi väl se, det låter dock som det finns många fördelar för liten med sen avnavling rent generellt.
    Ja det låter som om det finns rätt många fördelar, jag ska också höra medmin BM nästa gång. Jag har fått uppfattningen om att de allra flesta sjukhus  stoppar blodflödet genom navelsträngen nästan direkt när barnet kommer ut
  • Lovelyness

Vad skönt att det är flera som vill ha sen avnavling så man slipper känna sig som ett ufo på förlossningen!

Vi har köpt ganska mycket kläder dom senaste veckorna så nu har vi nog det mest vi behöver för första tiden iallafall. Här är lite bilder på inköpen http://tilldig.webblogg.se/2011/march/kladshopping.html

Igår låg jag och funderade på hur vi skulle göra sovrummet mysigare och få till det så att spjälsängen passar in i inledningen, resultatet blev en beställning från ellos på överkast, lampor och lite kuddar Glad

• Lovelyness
    Jodi skrev 2011-03-06 17:06:37 följande:
    Så mycket fint du har köpt! Är det mesta i samma storlek eller har du spritt det lite?
    Det är lite blandat i storlekarna 50 56 och 62 men jag tror det mesta är i 56. Det är så svårt att veta hur stor bebis man får, det kanske är för stort eller för litet. Man får väl se helt enkelt Glad
  • Lovelyness
    Åsasåsa skrev 2011-03-06 18:48:05 följande:
    Vilken fin blogg du har!
    Tack! Men länka kunde jag tydligen inte Flört
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-07 10:05:06 följande:
    ladylovelylocks
    vilka söta kläder!Skrattande
    Det är så svårt att hålla sig när man välkommit igång med shoppandet, allt är ju så gulligt!
  • Lovelyness

Kul att första programmet började med min största rädsla, urakutsnitt. Preciiis vad jag behövde se Flört Jag är inte rädd för själva snittet men för maktlösheten och för att bli sövd. Aja nu lär jag väl kunna fortsätta titta iallafall eftersom det antagligen inte blir fler.

• Lovelyness

Vi ska på TUL den 4e april då är jag i vecka 34 , egentligen skulle det vara i vecka 32 men det kanske inte spelar så stor roll. Det ska bli roligt att se lilla trollet igen iallafall, nu är det ju jättelänge sen Glad

• Lovelyness
    Mary skrev 2011-03-09 17:34:01 följande:
    Jag ska precis på förlossningsföreläsning på Huddinge sjukhus... Undrar vad de kommer säga... Känns lite spännande!
    Jag ska också föda där men har inte kommit iväg på någon föreläsning än, du kanske kan berätta för mig vad dom sa sen Flört
Svar på tråden BF maj 2011