• Kottemor

BF maj 2011

sockernos82 skrev 2011-05-09 18:33:27 följande:
    Varit hos barnmorskan idag pga av mycket sammandragningar. tappen var utplånad och jag var öppen 3cm så hon gjorde en hinnsvepning. Känner ingenting än förutom att samandragningarna är lite starkare. Hur har det gått för er andra som fått hinnsvepning? stort Grattis till de senaste bebisarna oxå vilken lycka :)
    Mitt satte igång direkt typ... Var också öppen 3cm och hinnorna buktade ut...
    Blödde mkt efter svepningen och sammandragningarna ökade.

Håller tummarna att det startar för dig nu!
  • Kottemor
    Mamma Maj08 skrev 2011-05-12 17:52:26 följande:
    Är inne på SÖS.....checkat in på rum nr 11....:) är öppen 6 cm....4ra kvar yyyeeeeyyy....
    Lycka till !!!
  • Kottemor
    Saso87 skrev 2011-05-15 09:15:45 följande:
    Nu ska vi packa det sista, sen åker vi in till förlossningen.. Jisses vad värkarna gör ont nu!!!!!!!
    Så spännande, det har ju gått ett par timmar nu så liten är kasnke redan kommen?
  • Kottemor
    Vix skrev 2011-05-15 19:41:38 följande:
    Tack för alla gratulationer

Här är vår lilla "knubbsälsunge" 4206g och 51cm härliga väck och äppelkinder   Fredagen den 13:e blev vår lyckodag Kyss

Grattis! Vilka goa kinder
  • Kottemor
    Therre skrev 2011-05-15 19:15:18 följande:
    Idag v 40+8 kom äntligen våran efterlängtade bäbis. De blev en liten dotter och hon ska få heta Mira.
    vaknade vid 2 i natt av att jag behövde gå på toa tröck på både fram och bak men tänkte inte så mycket mer på de så jag la mig och vaknade en halv timme senare och kände samma sak somnade om igen och så fortsatte de med 30min intervaller. Kl 6 låg jag vaken och funderade lite och kom fram till att de är ju fasen förvärkar jag har hehe, kollade till sidan och såg precis att sambon titta upp lite och då sa jag att jag ahde förvärkar och han blev pigg som en mört bara så där hehe.

värkarna blev starkare och mer intensiva och kom sätare så fort sambon vaknade och nu kom de med ca 5-6min intervaller, vid 7tiden sa jag att han skulle väcka dottern för att få iordning henne så han kunde köra henne till min farmor. Vid 7.30 åkte han i väg med henne och jag bestämde mig för att hoppa in i duschen i hopp om att de skulle bli lite lugnare och inte kännas så otroligt mycket. När han sedan kommer hem vid 7.45 ca säger jag till honom att nu ringer du förlossningen, jag får världens värk och nån min senare låter de plopp och sedan "splatsh" och vattnet gick och de var inte lite, sambon säger i telefonen -nu gick vattnet också och barnmorskan säger - jaghapp och nu gick vattnet också (skrattar) och sen säger hon bara att de är bara att komma in:D så vattnet gick ca 7.50. 7.58 åker vi från hallsta där vi bor har ca 2 mil till förlossningen. Ligger i bilen och har värkar med 1 min mellanrum och ca 8.10 är vi framme kommer in de trycker på som sjutton får direkt komma in på ett rum och förlossningen börjar på en gång hinner ta lustgas 2 ggr sen blev de inte mer med de och 8.28 var hon ute. så fort gick de.. Och nu äntligen är vi hemma och kan gosa och mysa med våran lilla tös. Hon var 51cm lång och vägde 3786g...
    världens sötaste lilla flicka...

återkommer med bild så fort jag orkar lägga in bilderna i datorn:D
    Grattis till er tjej!
  • Kottemor
    sarasessi skrev 2011-05-15 17:16:19 följande:

Det blev en liten kille och vår älskade Edvin är här. Han föddes i fredags den 13 maj kl: 13.10, vägde 3440 gr och var 49 cm lång.

Grattis!!
  • Kottemor
    Sofi 79 skrev 2011-05-17 14:01:04 följande:
    Klockan 06.25 i morse föddes vår lille son. Vaknade vid tolv av att vattnet gick och fick ringa ambulans eftersom han inte var fixerad. Väl inne tog det ordentlig fart strax efter tre och jag lyckades klara hela förloppet med enbart lustgas som jag önskat. Nu vilar vi ut efter nattens bravader och hoppas kunna gå hem imorgon
    GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower}
  • Kottemor
    Maruid skrev 2011-05-17 15:20:57 följande:
    Jag tycker själv att det har varit väldigt lungt i magen, nästan så pass att jag funderat på att åka till förlossningen och be dem göra en ctg kurva. Men lite rörelser har där varit och idag efter en rejäl promenad blev det dans där inne igen. Jag har dock haft en hyffsat lugn bebis som mest är vaken på natten/kvällen så jag har väl inte varit jättestressad över att det har lugnat ner sig en aning. Dessutom är det ju mindre utrymme att röra sig på nu i slutet. Men vem vet hur det ska vara, minns inte hur det var med förra barnet heller.
    så var Oscar två dagar i följd innan han kom. Han var så lugn och rörelserna var mkt "slöare", läkaren sa att det var inte helt ovanligt att dom blev lugnare dagarna innan dom bestämde sig för att titta ut
    Vila sig i form innan utbrottet, typ... haha!

Så vem vet, kanske dax snart?  
  • Kottemor
    Nojnen skrev 2011-05-18 13:27:55 följande:
    Hej! Ni som fått era bebisar, hur gör ni med amning? Funkar amningen, tog det lång tid innan det fungerade? Just nu har vi döpt vår lilla Leo till "handgranaten". Man vet aldrig vad som händer, kommer han att sova efter amningen, hur länge, tar han bröstet, blir han frustrerad, skriker en stund eller flera timmar, är han hungrig eller har han bara sugbehov? Frågorna är många och svaren finns hos Leo och honom kan vi inte "läsa" än.
    Jag har "gett upp" aminingen. Har inte kunnat amma mina andra barn heller, tyvärr!
    Så nu pumpar jag ut mjölk som vi sen ger Oscar på flaska, och det fungerar bra för oss alla.

Jag var väldigt inställd på att det skulle fungera att amma denna gången och har kämpat tappert. Men jag har väldigt plana bröstvårtor och han får inget tag, detta resulterar i att han söker nytt tag hela tiden, blir mer och mer frustrerad och hugger efter och i bröstet. Fick då börja med aminingsnapp istället, men det blev lika dant då, han får inte tag som han ska och pressar ihop vårtan så att den blir alldeles platt BM som försökte hjälpa mig sa att han har ett enormt sug i sin mun och det kan jag bara hålla med om.

Kämpade i flera dagar med att få det att fungera men det gjorde så ont och han fick inget i sig utan sög sig bara trött och inte mätt. Och eftersom han fick rätt mycket gulsot efter förlossningen så behövde han verkligen få mat i sig för att bekämpa gulsoten. När vi sen var iväg för att kontrollväga honom visade det sig att hans viktuppgång var alldeles för liten på en vecka ( 80Gram) så då tog vi beslutet att sluta försöka amma och ge honom på flaska istället.

Nu vet vi vad han får i sig och kan hålla koll på att han får i sig sin ranson/dag, dels för att gå upp i vikt och dels för att bli av med gulsoten.

Jag känner mig en smula värdelös och har inte riktigt accepterat att inte amma än, men att han får bröstmjölk får jag försöka se som positivt ändå. Jag pumpar var 3-4:e timme och har mat så jag skulle kunna föda upp trillingar
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-05-24 17:28:21 följande:
    nu är äntligen Aylinn här! :) Aylinn föddes i morse 8:02 efter 12 h på förlossningen. BF+3, 3360g och 51 cm lång. Åkte in efter slemproppen gått igår på kvällen. Allt har gått bra, fick sy 4 stygn. Återkommer med utförligare förlossningsberättelse när allt sjunkit in. 

Vi valde att åka hema så snart vi kunde. Så stor skillnad från snittet sist! Känner mig nästan pigg trots att jag inte sovit något egentligen sen i går natt! ENDORFINER!

Ett stort grattis!!! Skönt att allt gick bra och du slapp snitt
  • Kottemor
    Ewima skrev 2011-05-27 08:06:56 följande:
    Hej allihopa! Så resultatet igår kl7:00 kom lillasyster Maya! 4780gram och 58cm (!)lång. Allt gick bra, fick opereras efter sprack enhel del) vi mår bra och nu ammar vi på bb.
    Grattis!! Vad skönt att du mår bra trots att du behövde opereras!
    Maruid skrev 2011-05-27 08:17:45 följande:

Har haft molvärk sedan igår eftermiddag och vid fem i morse gick en blodblandad slemmis. Nu klockas det värkar och jag ska försöka se till att äta frukost och duscha så att man är redo om det fortskrider.

Nu håller jag tummarna extra hårt för dig! Nu kör du så det ryker tjejen Lycka till!!
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-05-27 18:40:47 följande:
    Igår klockan 09.17 kom vår lilla Noah ut efter igångsättning i onsdags Nu vilar vi ut oss på bb :)
    GRATTIS!!!
  • Kottemor
    Minglanu skrev 2011-05-27 12:59:04 följande:
    Det blev en lite kille, en Max. Eller liten o liten, 4340 g och 53 cm lång. En intensiv förlossning till ända vilar vi nu upp oss på bb. Lycka till alla andra
    Grattis!!
  • Kottemor
    MissSindra skrev 2011-06-03 21:26:45 följande:
    Så nu har jag varit på överburenhetskontroll.

Allt såg bra ut bebben mådde bra och var enligt Ul stor med mycket vatten fortfarande.

Undersökningen visade att jag var öppen 1½ sen med 2cm lång medium tapp. Så inget på gång. Läkarna var lite fundersamma så överläkaren kom ner och sa att vi tar en koll på söndag och sen sätter vi igång det senast tisdag.

Fick dock gå ner och göra en kurva till för bebben var lite vild på första kurvan =)

Blev lite snopen när överläkaren kom in dit. Han meddelade att han inte fått reda på hur stor bebben var och att han nu ville ändra våra planer då bebisen beräknades väga 4,9 kg. Och en igångsättning med en tidigare snittad livmoder då inte var en bra ide så nu är det planerat snitt på söndag morgon.

Så på söndag blir det bebis för min del, och om det skulle starta innan så blir det akutsnitt och jag ska in direkt.. =)
    Lycka till imorgon!!
  • Kottemor
    Christine f skrev 2011-06-06 14:15:31 följande:
    Vår son föddes 30/5, 4535g och 52cm lång. Nu är frågan: vad ska han heta???????? Behöver namnförslag, Har en son som heter Viktor så det får gärn passa till det...
    Hans pappa vill ha något på bokstaven V men JAG är öppen för andra förslag,

Tack på förhand ;)

mp
    Grattis!
    Vi har en Viktor, och hans bröder heter Linus och Oscar
Svar på tråden BF maj 2011