EvaChristina skrev 2011-02-16 12:51:02 följande:
Idag har vi varit på kontroll hos bm och allt såg bra ut.
Vecka: 28+1
SF-mått: 27 (vilket var mitt på normalkurvan :))
Blodtryck: 110/55 (legat på ungefär samma hela tiden, nu var undertrycket något lägre, kan det ha varit för att sambon var med och han verkar lugnande på mig? Hört flera som sagt att de haft likadant när blivande pappan varit med. Intressant.)
Bebis hjärtljud: 148. Lät som en galopperande häst tyckte jag.
Socker: 6.1 vilket tydligen var lite högt men bm sa att det antagligen berodde på att jag precis ätit frukost.
Vikt: 12 kg plus sedan inskrivning. Enligt mig 14 kg plus allt som allt... (oj!)
Något jag blev lite besviken över var att det tydligen inte blir någon föräldragrupp. Vårdcentralen hade problem med personal (sjukskrivningar mm) så den inbjudan vi fått hem gällde tydligen inte eftersom träffarna inte blir av alls. Känns lite snopet, hade sett fram emot de där träffarna och att träffa andra som ska ha första barnet ungefär samtidigt.
Min BM sa att det som visas på blodsockret är det manätit och druckit inom 1,5h innan man testar, så det var nog maten. Mitt låg också över 6, vilket iofs är helt okej, det är när det börjar komma över 8-9 man blir orolig och gör glucosbelastning lät det som. Jag frågade iofs henne lite extra då jag haft problem med blodsockerfall på vägen hem, men hon sa att det är relativt normalt och kroppen säger bara åt dig att äta lite bättre. Vilket jag har börjat med och har inte alls samma problem längre.