• jakeline

BF maj 2011

EvaChristina skrev 2011-02-16 13:32:32 följande:
    Jakeline - ok skönt att höra! Hade ätit en rejäl frukost precis innan med bland annat smörgåsar med marmelad så det var väl inte så konstigt om det var lite högt då. :)
    haha nej verkligen inte. Kan ju komma upp över 9 bara för att man druckit ett glas juice. jag hade ju inte ätit så nära inpå men druckit kaffe och hamnade över 6... men på "fastande" mage ligger jag på 4 någonting. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    natalieh skrev 2011-02-16 18:46:52 följande:
    då ska jag åka in till förlossning med en blödning nu.. :( fy fan vad det snurrar i huvudet av oro :( hoppas på en UVI eller nått sånt och inget värre :(
    hoppas att det inte var någon fara! tänker på er!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Charlott29 skrev 2011-02-17 08:48:10 följande:
    Hej hej!
    Får man vara med här?

Vilka är ni som "hänger" här?

Jag är 33 år och väntar mitt andra barn till mitten av maj. Bor utanför Stockholm tillsamans med man och vår 5-åriga son.

Vi vet inte vad bebis i magen är för "sort" men det är en livlig liten krabat i vart fall och rör sig och stångas som bara den, mysigt!

Är i v 26+5 och har därför bf den 21 maj, men fick igår besked om att jag får ett planerat kejsarsnitt som kommer sättas till 12 maj. Det känns otroligt skönt då jag har väldigt otäcka upplevelser från min förra förlossning och har varit väldigt orolig för detta. Känns skönt att slippa fundera mer på hur detta ska sluta, även om jag vet att kejsarsnitt är långt ifrån en genväg (slutade med akutsnitt förra gången) så känns det bättre för mig.

Hoppas ni alla mår bra. Har inte läst igenom hela tråden, det är ju några inlägg
    Hej och välkommen! jag väntar mitt andra barn med bf 20 maj.
    Själv känner jag tvärtom, vill INTE vara med om ett snitt igen om jag inte absolut måste, då min förlossning slutade i akut snitt förra gången.  Fast det är så jag känner just nu, kanske får panik när man väl ligger där... Tungan ute
  • jakeline

Åh vi har jätteproblem med att hitta killnamn... Vi använde ju vårt förra gången... :P tjejnamnet är klart om det blir en tjejja, men bara för att jag tror det så behöver ju inte det betyda att det blir en tjej. 

• jakeline
    Kottemor skrev 2011-02-19 13:56:41 följande:

Jag tycker det är jättefint också, men mannen vägrar.. Så vi får lägga det åt sidan..

Idag har jag sytt upp mina nya gardiner till vardagsrummet, jag har haft dom en månad här hemma men verklgien inte hittat orken och lusten innan. Men idag så kom dom upp och jag är helnöjd

Ikväll ska vi bara ha familjemys, äta gott och titta på melodifestivalen. Nästa lördag ska vi iväg och se den live i Malmö Arena, ska bli jätte roligt!
    Någon mer som gillar melodifestivalen här inne?

jag gillar melodifestivalen, men tycker inte att det varit så bra hittills i år. Men jag lever på hoppet! :P
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-02-19 15:41:02 följande:
    ej visst har den mest varit skit! Inte en enda låt har fastnat kvar i mitt huvud, men ikväll så kanske det vänder Det är ju rätt många duktiga med ikväll.
    Barnen hejar redan på Saade, utan att ens ha hört låten. Yngsta sonen är helt övertygad om att han kommer sjunga Manboy iår igen,
    haha jag är inget fan av Saade och helt ärligt sjunger jag Manwhore av någon anledning... :$ Jag är ju en rockare egentligen så det är inte såå mycket som faller i smaken. Men en herdelig schlager är ju aldrig fel. :P 
  • jakeline

här har vi namn på A den här gången. Både flick- och pojknamnet (som vi äntligen har kommit överrens om. Förutom uttalet... :P) Har ju en Éomer sen tidigare så det är inte helt lätt att varken matcha eller toppa med ett killnamn... 

• jakeline
    glit skrev 2011-02-20 14:12:53 följande:
    Jag går in i vecka 27 idag, betyder det att jag är i 3e trimestern nu?
    Tycker det står olika på olika ställen om när "övergången" är. Någon som har koll?

Inte för att det spelar så stor roll egentligen, men jag är nyfiken :)
    vet inte om vissa räknar 27 fulla veckor och inte 26 fulla? lite tvetydigt sådant där tycker jag... jag har gått 27 fulla och först nu står det trimester tre här på fl. 
  • jakeline

här har man lyckats matförgifta sig själv. Ska nog inte leva efter "man tager vad man haver" längre. Bakade muffins i lördags och tog de frysta bären jag hade, tänkte inte på hur länge de legat där, men de har legat ett bra tag. Det var bara jag som åt av muffinsen igår och jag har inte mått så bra under natten om vi säger så. Som tur var bara en kräkning, men magkramper och andra toabesök. inte så kul. Allt blir verkligen hundra gånger värre när man är gravid! v 28 i alla fall!

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-21 11:34:17 följande:
    Kan man bli matförgiftad av frysta bär...ja man lär så länge man lever...Det hade jag nog aldrig refletkerat över att mina frysta bär kanske är för gamla =)

Däremot har jag börjat må illa...Lite smått varje dag den senaste veckan v 27 är det vanligt??? Ska först utesluta att det är Tamiflu som fått mig att må dålgit, tog den sista nu på morgonen så borde ju vara sista dagen nu isf...

Sen upplever jag det väldigt jobbigt att äta. Kan vara super hungrig, äta o sen het plötsligt utan att ens känna mig mätt börja må tvärilla o inte få i mig en enda bit till =( Är det oxå vanligt???
    det trodde inte jag heller... Men tydligen. Det är det enda jag kan komma på. Magsjuka möjligtvis, men jag vet inte jag... var ju inte så länge sedan jag hade magsjukan... Får se hur jag ska göra om jag ska jobba imorgon eller inte. Kan inte bestämma mig. Är fortfarande helt slut och trött. Kanske ska ta en extra dag i alla fall. 
Svar på tråden BF maj 2011