Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Fröken Löken skrev 2010-09-28 11:51:18 följande:
    ursäkta min tröghet Skäms men jag förstår inte vad du menar!? he he....
    Du är inte trög, jag är bara lite bra på att vara ironisk ;)
    Jag tycker det skulle vara rätt trist om man inte skulle kunna berätta sin oro för missfall här inne, för mig är det en tråd där man kan dela med sig av allt som händer just nu och då tycker jag det verkar dumt att man inte ska få göra det när det gäller oro. Jag tycker det ska vara en tråd om det man vill skriva om helt enkelt :)
  • Lovelyness

Att folk skriver om symtom på missfall behöver ju inte bara vara oroande eller negativt heller, det kan också vara lugnande om man får samma symtom själv och det visat sig att det gått bra för den i tråden som hade samma symtom innan.

• Lovelyness

Jag är extremt styrd av mitt sug just nu, är jag inte sugen på något kan jag absolut inte tänka mig att äta det. Jag får typ gå igenom alla maträtter jag kan komma på i huvudet tills jag kommer fram till en som inte känns äcklig...
    Jag hade två stora favoriter innan jag blev gravid, pepsi max och ostbågar, och just nu känns båda ungefär lika äckliga. Så konstigt det kan bli :) 

• Lovelyness

Jag är helt imponerad av er som jobbar heltid och mår illa, vilka kämpar ni måste vara. Själv pluggar jag och är i skolan kanske två dagar i veckan, dom dagarna har jag seriösa problem att ens ta mig ur huset...

För mig är det sjukt olika, vissa dagar spyr jag så fort jag hunnit ur sängen och andra mår jag inte speciellt illa. Hinner liksom inte vänja mig vid något av det... :) 

Har ni några bra tips som funkar mot ert illamåender?

• Lovelyness
    LadyA01 skrev 2010-10-08 08:40:55 följande:
    Inne på sjukhuset och hoppas på ett vul. Började blöda igår och blöder ordentligt, med sammandragningar och mensvärk. Känns ganska kört. Suck. :(
    Håller mina tummar för dig
  • Lovelyness
    minya skrev 2010-10-08 13:00:33 följande:
    fler som tappar hår?
    har aldrig vart med om maken innan, rasar av mig, i den här takten är jag snart flintskallig. Med dottern var det tvärt om, vart de tjockt och starkt istället. Allt är verkligen tvärt om nu 
    Jag tappar helt sjukt mycket hår, det var ju skönt att det inte bara var jag. Hade liksom hört att man skulle få superhår nu och så tappar man allt istället, snopet ;)
  • Lovelyness

Jag ska på VUL imorn (Privat, gav upp den vanliga sjukvården), får väl se om jag lyckas sova någonting inatt. Nervöst nervöst :)

• Lovelyness
    maddelu skrev 2010-10-11 18:27:42 följande:
    jag känner mig inte gravid alls!!!
    Är i vecka 9 nu.... har haft en smärfri graviditet hittils, inge illamående. Men var jätte mega trött i ca 2 veckor. Har haft ömma bröst och lite molvärk. Sedan en vecka tillbaka har jag inga symtom alls nästan....något ömma bröstvårtor, lite lite molvärk ibland..men annats inget!!!

Nån fler????

Blir ju orolig att det inte finns nått kvar därinne, inte levande iallafall ... Har försökt få igenom att göra ett tidigt UL eller VUL, men man får inte det i mitt lansting, har ingen privatr klinik som gör det här heller...
    Förstår dig precis, jag känner likadant. Har inte haft speciellt många symtom men hade två veckor när jag mådde illa, det försvann i går och då blir man ju lite misstänksam. Jag går in i vecka 10 idag och det är ju tydligen nu man kan ha så kallade spökveckor där ens symtom försvinner, kanske är det dom veckorna vi upplever nu?

Förstår att det måste vara jobbigt när man inte kan gå till en privatklinik.   
Svar på tråden BF maj 2011