BF maj 2011
Men.
Min kompis fick också jättedåliga värden, undrar om det inte var 1:15 eller så. Men fostervattensprovet gav inga tecken på kromosomfel och för några veckor sen födde hon en alldeles frisk liten pojke.
Så ingenting är över bara för att de första värdena är dåliga. Kom ihåg det och ta inte ut någonting i förskott!
Kram
Så jag försöker idag att tänka att jag inte ska måla fan på väggen innan vi vet helt säkert.
Men det är lättare sägt än gjort..

Det sagt med all respekt för att man naturligtvis vill ha ett friskt barn. Jag är inte säker på att jag skulle behålla ett barn om jag var säker på att det hade downs, men å andra sidan vet jag heller inte om jag skulle palla att ta bort det om det också fanns chans att det var ett helt friskt barn.
Jag är 31 och har inte gjort KUB. Min barnmorska tyckte inte att vi behövde det eftersom jag inte har några riskfaktorer och har ett friskt barn sen innan och min man har två friska barn.
Vi har tagit beslutet att ta bort barnet om det visar sig vara sjukt i DS, detta för att vi har två barn sedan tidigare. 4,5år och 6 år gamla pojkar, den yngsta sonen är född med en förtidig suturslutning av sin skalle och blev opererad för detta när han var 4,5månad. Operationen är inte helt lyckad och nästa vecka ska vi träffa neurokirurg och platsikkirurg för att bedöma om operation ska göras nu eller kan avvakta. Därför känner vi att det inte finns utrymme i vår familj för ett barn med DS.
Hade detta varit vårt första barn vet jag inte vad vi hade gjort, då hade det nog inte varit lika självklart att ta bort det.
Jag ringde chefen idag och berättade allt, att jag behöver ett par dagar ledigt och inte orkar mer just nu (har haft mkt annat strul senaste tiden), . Han förstod mig till fullo och sa till mig att vara hemma minst en vecka. Sen fick jag känna hur jag mådde, var jag inte redo att gå tillbaka innan vi fått beskedet om barnet är friskt eller inte, så vill han att jag sjukskriver mig längre. En underbar chef, men hjärtat på rätta stället!