• maj09

BF maj 2011

Sist hade jag moderkakan i framvägg så jag borde inte ha känt lillan så mycket som jag gjorde. Började känna henne i v. 16 men nu (v. 11) känner jag redan av när den ändrar läge. Känner det som att jag har en liten fisk i magen. 

Nu ska jag vara ledig i hela 10 dagar! Ingen har undrat på jobbet. När jag kommer tillbaka är jag i vecka 13 och ska berätta för mina närmsta kollegor.

Vet ni vad? Imorgon gifter jag mig!!!!!!!!!!!!!!!! Det känns så stort! Med tanke på att jag är gravid kommer jag säkert att gråta mig igenom hela bröllopet..    

• maj09
    Sist hade jag moderkakan i framvägg så jag borde inte ha känt lillan så mycket som jag gjorde. Började känna henne i v. 16 men nu (v. 11) känner jag redan av när den ändrar läge. Känner det som att jag har en liten fisk i magen. 

Nu ska jag vara ledig i hela 10 dagar! Ingen har undrat på jobbet. När jag kommer tillbaka är jag i vecka 13 och ska berätta för mina närmsta kollegor.

Vet ni vad? Imorgon gifter jag mig!!!!!!!!!!!!!!!! Det känns så stort! Med tanke på att jag är gravid kommer jag säkert att gråta mig igenom hela bröllopet..    
    Va harligt!!! Ha en underbar dag och njut! Skulle ni beratta for alla pa brollopet?

TACK för alla bröllopshälsningar! Vi hade en sååå romantisk kväll och eftermiddag! För min del blev det ett perfekt bröllop. Alla som var inbjudna visste att vi väntade barn. Egentligen hade vi tänkt säga det till alla under bröllopsmiddagen men jag kunde inte hålla mig för två veckor sedan. Det var nog bra det, för nu kunde vi verkligen koncentrera oss på varandra.

Prästen vi hade var helt fantastisk!!! Jag bara kände att jag tyckte så mycket om henne som person - trots att jag aldrig hade träffat henne innan vi började planera inför bröllopet. Det betydde mycket för mig.

Grattis!
    Vi gifte oss förra helgen, fantastiskt roligt.
    Jag började gråta i samma stund som kyrkportarna gick upp. Väl framme vid prästen var jag så hysterisk att ansiktet var helt skrynkligt och det droppade ner på klänningen.
    Klarade att samla mig genom att studera altartavlan i detalj, fokusera på psalmtexten och lyssna till vår kompis som sjöng så högt att det skallrade i kristallkronorna.
    När det väl gick över blev det jordens adrenalinkick och jag kunde inte sluta le. Under sista psalmen fick jag istället en fnissattack åt samma kompis när han klämde i.

Hoppas att ni får en underbar dag och passa på att njuta i varje sekund!

Stort grattis till dig också! Jag kunde inte heller hålla tårarna borta. Kände mig som den första bruden som tågade in i kyrkan gråtandes. Musik blir ju så otroligt vacker i kyrkan så jag blev helt tagen av hela stämningen. Mötte min pappas blick på väg in och han hade också tårar i ögonen, vilket inte gjorde det lättare för mig.. Vår 17-månaders dotter lättade på stämningen så fort vi kom fram till altaret genom att springa fram och leka titt-ut mellan mina ben.. =)

• maj09

Om jag jämför med min första mage (tog jättemycket magbilder då) så kan jag säga att min mage ser ut som den gjorde i vecka 20 nu när jag är i vecka 12. Det märks att magmusklerna inte riktigt finns där de fanns innan graviditeterna. Men jag håller med er! Kommer att bära min mage med stolthet - även om den inte är en tvättbräda sedan. Den har ju givit mig det bästa jag har!

GUD vad jag börjar bli nyfiken på vem det är som bor därinne. Är ni det också? Den kommer säkert att vara helt olik vår dotter men just nu går jag omkring och "tror" att det ska ploppa ut en likadan i maj... 

Amisej, tror inte att du ska oroa dig över att det gör ont i magen när du nyser. Det smärtar lite när jag hostar också men min BM sa att det inte är någonting att oroa sig för om smärtan försvinner efter en kort stund.

• maj09
    Kerel skrev 2010-11-03 18:13:10 följande:
    Hej alla,

Har bf 13maj! Jag har en son som är 6år men därefter har jag fått 6missfall. De har alla varit tidiga och efter en utredning visar det sig att jag har ett litet kromosomfel som spökar vilket barnet kan ärva i en mer komplicerad form. Nu är man ju äntligen i v13 och den värsta risktiden är över. Den enda gång det har funkat så här länge var med min son! Jag har gjort ett moderkaksprov för att utesluta genfel och väntar nu på resultatet. Har mått illa sedan v 7, verkligen väldigt illa, och vissa dagar förlorat all mat men det börjar äntligen släppa lite grann. Det är en prövning det här. men fungerar det vet man ju att det är värt allt! Hoppas vi får följas åt ända till maj!
    Hoppas också att vi får förljas åt! Vilken kämpe du är! Var glad att du mår illa. Det sägs ju att den lilla/e "boar in sig" när man gör det.
  • maj09

Jag har också en hel del kläder och saker från vårt första barn. Tänkte komplettera "garderoben" lite längre fram. Det jag funderar lite på är hur jag ska lösa vagnproblemet. Har haft en Emmaljunga Nitro City (som jag bara har älskat vinter som sommar). Tänkte köpa en syskonsits till den, men jag vet inte om det är tillräckligt. Lillan kommer snart att fylla två när bebisen kommer så jag tror att det blir onödigt med en helt ny tvillingvagn? Hon gillar redan att springa vid sidan om vagnen.. Samtidigt finns det säkert tillfällen då man kan sakna en tvillingvagn när man är mammaledig sedan. Speciellt om man gillar att ta långpromenader med vagnen.

• maj09

Funderar också över antal besök på MVC.. Jag har samma BM som förra gången och kommer att ha precis lika många kontroller den här gången. Det känns skönt att vara lika högprioriterad andra gången.

Kan inte ni andra "kräva" att få komma mer regelbundet om ni vill det?

• maj09

Idag har jag sett min bebis!!!!!
    Dagen började med oro... Fick en liten blödning och blev jätteledsen. Fick som tur var komma in under eftermiddagen. Var inte beredd på att de skulle göra ett UL men bad att få titta på den lilla/e på skärmen. Vilken lycka det var att få se den! Den var minst sagt livlig redan nu och var sååå fin.. Den viftade och sprattlade med både armar och ben! Härligt!
    Den här helgen ska jag vila och jag ska tydligen undvika att lyfta för tunga saker under resten av graviditeten. Ska helst inte ens bära min dotter, men det är ju i princip omöjligt... Anledningen är tydligen att jag har en känslig livmodertapp.

• maj09

Jag ville inte ta reda på könet med mitt första. Men på slutet var det faktiskt riktigt påfrestande med alla kommentarer tyckte jag. "Alla" i släkten har pojkar och nu spekulerades det om att vi bara kunde få pojkar och att jag hade pojkmage... att det syntes i mina ögon... en kollega och en annan bekant sade sig ha övernaturliga förmågor och SÅG att det var en pojke så jag var helt inställd på det. Det var så skönt att nästan kunna knäppa folk på näsan när vår lilla tjej tittat ut. (Jag sa ingening, men det låg i luften..)
    Nu är jag lite kluven inför ultraljudet. Sedan lillan föddes har jag sagt att jag ska ta reda på det nästa gång just för att undvika alla jobbiga spekulationer och kommentarer man får mot slutet av graviditeten, men nu när ul närmar sig känner jag mig osäker. Det spelar ju verkligen ingen roll. Jag vill ju ha precis den som ligger i min mage oavsett kön. Har en månad på mig att fundera.

• maj09
    Jodi skrev 2010-11-20 09:45:47 följande:
    Spännande! Hur ser det ut? Ska ni buda?  Vi har ganska nyligen köpt hus, flyttar in 10/1. Ska bli så kul, men en stor omställning! Nu bor vi i en liten central 2:a, då flyttar vi till ett 181 kvm hus i ett villaområde ca 7 km från stan! Får se om man blir lappsjuk..
    Vi ska flytta till vårt nyinköpta hus den 10/12! Ska bli såå skönt och spännande! Nu bor vi (maken, dottern och jag) i en tvåa på 60m2..

Är imponerad av er som studerar samtidigt som ni är gravida! Jag har en dubbel Fil Mag bakom mig med två B-uppsatser, två C-uppsatser och två D-uppsatser. Den sista D-uppsatsen höll på att göra mig tokig. Satt och skrev den en hel sommar när det var fint väder för att bli av med mitt dåliga samvete.
  • maj09
    Lovelyness skrev 2010-11-20 14:44:23 följande:
    Jag känner typ samma sak men om folk som orkar jobba och vara gravida haha. Speciellt på morgonen när jag mest vill ligga hemma och må illa...
    Ja, det kan ju vara lika tufft vilket som.. beroende på vad man har för jobb, vad man studerar, osv. För min del är det som tuffast att vara på jobbet, hämta på dagis, osv. om eftermiddagarna då jag är som mest illamående. Som tur är börjar det bli bättre med det nu.

Jag menar inte att det skulle vara lättare att jobba än att plugga.. Jag vet bara hur tufft jag vet att jag tyckte det var att skriva längre arbeten och undrade ofta då hur folk med barn fick ihop sin vardag. Jag kände mig uppriktigt imponerad över det! Fast folk som jobbar, lämnar och hämtar på dagis är ju också riktiga hjältar...
Svar på tråden BF maj 2011