-
Håller med fullständigt. Det är mest för att undvika alla sådana kommentarer som jag vill ta reda på könet den här gången... Alla pratade ju om min pojkmage också förra gången... Det tyckte jag var väldigt irriterande. Jag hade till och med folk som kallade bebisen för "han". Det var riktigt skönt sedan att de hade så fel...Mamma Maj08 skrev 2010-12-07 23:31:26 följande:Eller när folk tror sig veta vad för kön bebis har i magen, fast man själv inte ens vet det...det tycker jag är irriterande... :-0 -
(Har inte varit inloggad sedan den 15/12 för vi har flyttat till vårt hus och inte fått igång telefon och internet i nya huset ännu... Nu var jag tvungen att surfa in på mannens dator för att kolla läget här på FL....nog om det.. Jag läser ikapp om en stund...)
Nu känner jag bara fullständig LYCKA!!!! Varit på RUL idag! Läkaren var så bra och tog sig tid att förklara allt.. Den lilla krabaten var så fin och perfekt. Min magkänsla stämde.. Läkaren sa att bebisen låg lite för tryckt mot min mage för att kunna vara 100% säker men hon sa att det lutar starkt åt att är en liten flicka till. Hon kallade bebisen för "hon" så jag tror nog att hon var ganska säker på sin sak, men det är ju aldrig lika självklart att se att den är en flicka som en pojke. Mannen och jag är lika lyckliga oavsett. Jag är överlycklig över att få två flickor! Det kändes inte viktigt för mig att få "en av varje". Men visst är det största en sådan här dag att få veta att allt ser bra ut och att liten i magen verkar ha det så bra!!!
-
Stort grattis till alla som har varit på RUL och fått se sina små bebisar! Jag svävar fortfarande omkring som på små moln ikväll... KRAM
-
Jag hade också en fast toppig A-kupa innan jag blev gravid med min dotter. Under graviditeten fick jag plötsligt jättetuttar men när amningen väl kommit igång ordentligt fick jag lite hängbröst - fast inte så farligt. Jag trodde att de skulle återgå till att bli jättestora men de är faktiskt inte lika spända den här gången. Vi får se hur de ser ut efter ännu en amning.. =) Men jag är inte alls ledsen för att jag inte har lika fast hy på bröst och mage längre. Tycker att fler borde bära upp de små förändringarna med stolthet - eftersom man får det finaste på jorden för det!
-
Är det någon som har ett tips på vad Majas lillasyster kan heta? Vi har bara Alva som förslag. Men jag vet inte om det är ett namn som mest känns lite populärt just nu? Jag har alltid älskat Isak och tycker mycket om Noel men nu blir det ju en liten tjeja..
-
Vi flyttade till vårt hus den 10/12 och vi har inte haft internet här den första tiden. Har gått in och läst ikapp då och då för att jag har saknat tråden, men jag har inte hunnit skriva någonting.
Ni har varit inne på så många saker... Kommer inte ihåg vem som pratade om Emmaljunga Nitro City. Den har jag hela tiden haft till min dotter född den 4/6-09 och har fullkomligt älskat den - vinter som sommar. Nu kommer jag att fortsätta ha den och bara köpa en syskonsits till den - och senare en ståbräda tror jag. Vi kommer nog att skaffa en liten sulky som man kan ha åt det större barnet för längre familjepromenader. För oss känns det överflödigt med en syskonvagn eftersom vår dotter inte är så intresserad av att sitta i vagnen längre. Hon vill redan springa vid sidan om.
Har bf den 22 maj och ska jobba fram till påsk tror jag.
Under min första graviditet hade vi mycket sex och då fick jag en hel del blödningar som jag blev lika ledsen för varje gång. Den här gången har vi faktiskt bestämt att vi inte ska ha sex så mitt liv är ganska torrt på det planet. (Njut ni som kan, vill och vågar!!) Men jag är sååå lycklig över att inte ha blödningar den här gången. Vi får ta igen det vi har missat sedan.
Jag bor i Växjö förresten.. Inte så långt ifrån alla skåningar.. =) Skulle vara kul att ses någon gång tycker jag! -
Förra vintern var det tokmycket snö här och jag tog mig fram precis överallt med Emmaljungas Nitro City faktiskt, så jag håller inte med om att den inte funkar i snö! =)Jodi skrev 2011-01-16 10:39:29 följande:Börjar bli lite nojig över det där med vagn... Vi har bestämt oss för att köpa begagnat, men när jag tittar på blocket är det sällan nåt som verkar intressant. Förjoppningsvis kommer det ut lite fler annonser till våren.
Nån som vet om det finns vagn med rörliga framhjul som är lika stora som bakhjulen? Det skulle inte gå att dra en emmaljunga nitro city ( t ex) på vår gata med all snö, men det verkar praktiskt med svängbara framhjul. -
Vi fick jättemycket i strl 62 när vår dotter föddes. Det var en storlek som hon var för liten för när hon föddes och väldigt snabbt växte ur sedan. Hon hade knappt någonting i strl 50. Därför hade hon bara kläder stora som hus när hon var riktigt liten, så nu har jag bara köpt lite omlottbodys och byxor i strl. 50 till lillasyster.. Idag tvätter jag upp alla kläder vår dotter hade som liten bebis och hänger in i den nya bebisens garderob. Det är såååå mysigt att förbereda allt för nummer två tycker jag!
-
Jag har fått feber och blivit vrålförkyld. Har riktigt ont i både halsen och huvudet också. Har mått riktigt bra under graviditeten annars men nu kom allt på en gång. Som tur är mår dottern och mannen bra.
I förra veckan sa jag på jobbet att jag sover oförskämt bra men sedan i fredags känner jag en konstig gnagande oro om nätterna...
Fick en ny barnmorska i förra veckan och hon var otroligt bra! Jag har fått en hel del sammandragningar efter långa dagar på jobbet de senaste veckorna, så hon bokade tid hos en läkare på fredag som kanske kan sjukskriva mig lite. Sammandragningarna är inte smärtsamma men magen kan vara stenhård en hel kväll efter en tuff dag på jobbet. Vi får se vad läkaren säger, men såhär tycker jag inte att det ska vara. Jag blir så orolig när det är såhär... Nu har jag också gnällt lite.. -
Nu är jag inne på det andra sjukdomsdygnet. Jag tror ju att det bara är en vanlig förkylning med feber, men det är otroligt många som vill skrämma upp mig med att säga att det kan vara Hong Kongviruset jag har fått. Då tror jag inte att övriga familjen skulle ha klarat sig.. Ursäkta om jag låter beklagande, men jag är trött på folk som hellre verkar vilja oroa än stötta en när man är gravid.
Börjar längta vansinnesmycket efter bebisen nu!!! Snart är det bara tre månader kvar!!!