• jakeline

BF maj 2011

Grattis till alla nyplussade och välkomna hit! Det ser ut att bli många majbarn!

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline

På mig syns det inget ännu. Jag är iofs inte alls smal någonstans. men ingen skillnad ännu, visst känns det i byxorna men än så länge syns inget.

Vad kul med fler majbäbisar! Vi är ett stort gäng, nästan så att man knappt hinner med att läsa!

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Jean skrev 2010-09-17 10:30:48 följande:
    Ohh valdigt avis... I alla grav bocker har star de att man inte far ata den for den ar opastoriserad. Skulle inte ha natt emot en sa dar 10 bollar mozzarella eller ett block med feta. :)
    Läs på förpackningen, har du tur så är de pastöriserade. Jag saknar dessertostarna mer... får köpa ädelost på tub.
  • jakeline
    Jean skrev 2010-09-17 12:09:26 följande:
    Namn inte brie och adelostarna... Mmmmm... Nu blir de jakt! =)
    hade samma problem förra graviditeten... maken satt och smaskade bire och annat gott som jag ABSOLUT inte fick äta... *morr*

Imorgon ska vi till ett par av våra vänner och dricka upp deras vinförråd. Kul att den inbjudan kommer NU när jag inte kan dricka! *morrar igen* De brukar dessutom ha en massa goda viner som är ovanliga och importerade. Får nöja mig med något halvtaskigt alkofritt....
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-09-17 14:33:30 följande:
    Ja läs på bipacksedeln, lär ju finnas som är pastöriserad. Jag drar i mig en halv burk fetaostkuber med rosepeppar varje dag :)
    jakeline skrev 2010-09-17 13:29:53 följande:
    hade samma problem förra graviditeten... maken satt och smaskade bire och annat gott som jag ABSOLUT inte fick äta... *morr*

Imorgon ska vi till ett par av våra vänner och dricka upp deras vinförråd. Kul att den inbjudan kommer NU när jag inte kan dricka! *morrar igen* De brukar dessutom ha en massa goda viner som är ovanliga och importerade. Får nöja mig med något halvtaskigt alkofritt....
    Näe vad elakt! Gott vin och du får nöja dig med alkoholfritt Skrikandes
    Finns det något äckligare än rött alkoholfritt? Eller finns det något gott som jag missat? Carlsbergs alkoholfria öl är ju riktigt god dock...
    ja visst är det! De vita är väl okej så länge de är iskalla, men fy för de röda. Blir nog hellre öl för mig. det mousserande är jättegott annars, billabong har ett som är smarvens. Eller jordgubbsvinet.
  • jakeline

vad härligt att se flera plus! det är en underbar resa ni förstagångsgravida nu har börjat! Är förstås lika exalterad den här gången som förra, men nu vet man ju lite mer vad som väntar... :P Förra gången kom plusset helt oväntat, därav bf 29 december, vi skulle inte alls bli gravida den månaden, hade försökt 9 månader då och hade paus... :P men tydligen så räcker det med att ha sex en gång under äl-väckan för att man ska få till ett mirakel. :P

Idag mår jag jättebra! inget illamående, ingen molvärk men brösten ömmar som vanligt. det kan jag väl stå ut med  så länge jag slipper illamåendet. :P 

• jakeline
    carwho skrev 2010-09-19 09:01:30 följande:

Vad händer under första BM besöket?? Ska sambon med då?

man får lämna urinprov, jag tror de tar blodprov och kollar järnvärdet och sockervärdet, sen är det lite prat om vad du får och inte får äta och dricka. Jag hade sambon med mig förra gången, men tror inte det behövs den här gången. Men det är mysigt att han är delaktig. Speciellt senare när man får lyssna på hjärtljuden.
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-19 13:31:53 följande:
    Hur har det fungerat för er...Jag hade tyckt det va mysigt om han va med...Men de var inte speciellt flexibla med tiden, vilket kändes lite jobbigt då jag jobbar som lärare på annan ort. Känns svårt att be om ledigt så jag säger väl att jag ska till vårdcentralen el nått...men att få med mannen som även han jobbar på annan ort blir nog svårt.

Hur har det varit på övriga träffar sen, har de varit tillmötesgående med tider då, eller får man helt enkelt ta det man blir erbjuden???
    jag bor på en liten ort så det är inte så svårt med tider. Jag ber oftast om den senaste möjliga tiden för att slippa vara ifrån jobbet för mycket. Maken var med några gånger, men inte varje. Men då han kunde var han med. Vi jobbar ju också en bit från där vi bor, så det blir lite meck. Jag sa att jag skulle på läkarbesök när jag bad om ledigt. Nu jobbar jag för ett bemanningsföretag så de skickar bara en backup, lite lättare då.
  • jakeline

Så där ja, nu var inskrivningen inbokad. 18 okt får jag komma dit. Hon frågade om jag ville komma på hälsosamtal, men jag sa nej. känns inte som om det behövs den här gången.

Jag mår faktiskt rätt bra just nu. Trött, men inte värst illamående för utom när jag stressar eller så.

• jakeline

Jag blev inte flyttad någon gång förra gången. Eller, BM tyckte 27 dec och jag tyckte 29 och RUL tyckte 29 och 29 blev det. :P Envisa unge som vägrade stanna inne över nyår. :P

Får se vad det blir nu då... BM höll med om samma datum som FL den här gången. Långt till den 18 okt nu tycker jag. Då kommer jag ha gått 10 fulla veckor.

Svar på tråden BF maj 2011