• jakeline

BF maj 2011

FruganH skrev 2010-10-01 14:56:07 följande:
    Åh, hade gett vad som helst för en pizza just nu! Men ska ut på After work med några arbetskamrater sen och äta tapas, så det blir nog bra ändå Glad Kanske blir pizza nån annan kväll i helgen Tungan ute Får se.
    tapas är inte helt fel det heller... och det låter iaf nyttigare... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    FruganH skrev 2010-10-01 15:20:24 följande:
    Nej, sen hur jag ska förklara varför det inte blir någon alkohol till maten (och efter maten också för den delen) blir ju ett litet problem.. men vi får se hur det går Tungan ute
    du kan inte ha ursäkten att du ska köra? det brukar jag köra med.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline

jenpuh--> coolt med två! Lite läskigt kanske att få två på en gång... Men det går jättebra ska du se!  

Här är jag äckelmätt efter pizzan... åt upp hela trots att jag konstaterade att den var större en vanligt... :P sonen fick en liiiten slize dock. :P men goooott var det.... valde kebabpizza så man fick två fetton i ett liksom... :P

ha en fortsatt skön fredagskväll. SKa nog förpassa mig till sängen snart är sååå trött och vi ska åka på semester imorgon som man vill var lite halvpigg i alla fall.  

• jakeline

Vi ska inte göra några sådana test alls. Tycker det känns onödigt då vi inte har någon anledning till det. Gjorde det inte förra gången heller. Vi är 30 och 32 (snart). 

Ugg igår mådde jag illa i princip hela dagen, var förjävligt. Däckade i soffan vid åttasnåret med sonen sovande på mig. :P rätt skönt. Jag är så dålig på att äta ordentligt när jag är hemma. Vi är på semester den här veckan, superskönt! Just nu befinner vi oss hos svärfar i Hälsingland men på torsdag bär det av till Värmland och en av mina nätvänner. Spännande värre.  

• jakeline
    MissSindra skrev 2010-10-05 11:47:32 följande:
    Idag blir det koll på bebben/magen för min del. Har tid 14.30 på gynakuten.
    Har haft jätteont och kramp i nere magen hela helgen och det fortsätter nu med
    så ringde in och de gav mig en tid idag för att kolla läget.
    Så hoppas allt är ok nu =)
    håller tummarna!
    carwho skrev 2010-10-05 10:48:53 följande:
    Antar att detta kan räknas som ett typiskt graviditetstecken eller?

Igår var jag sugen på ngt gott, visste inte riktigt vad så gick o grävde i skåpet. Hittade en påse med lösgodis i som jag började rota i och hittade en röd godis. Såg ut som ett "hallon" fast i storlek med Gott&Blandat godisarna. Vet att den är god... Stoppar in den i käften o i nästa ögonblick håller sambon på o garva ihjäl sig åt mig o mina miner. Den smakade SURSTRÖMMING !!!! Guld i mun Fyyyyy vad äckligt !!! Asså nu tycker inte jag att surströmming är såå äckligt (kan äta det om det bjuds typ) men när man tar en godis i käften o det smakar surströmming - då är det äckligt !!
    hahaha... har som tur var inte det problemet... :P men fyyy surströmming... jag skulle ha spytt för det är bland det värsta jag vet. Fyyyyyy.... mår illa av bara tanken. Kräks
  • jakeline
    tove83 skrev 2010-10-05 20:00:11 följande:
    känns super faktiskt super skönt då jag inte känner super många här där vi bor eller som ska ha eller har barn!!
    jag bor utanför gbg vart bor alla??
    jag bor utanför stockholm. 

Längtar lite till inskrivningen, en och en halv vecka kvar nu... Nu har illamåendet blivit värre på kvällen istället för under dagen. Lite drygt när man vill vara social, men bara orkar ligga på soffan och sucka... :P 
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-06 11:58:39 följande:
    lärt mig något nytt idag, att absolut inte, INTE ha min dator liggande tryckt precis under revbenen. 
    helt plötsligt så spyr jag bara rakt ut, utan förvarning, mådde inte ens illa. Kände lite innan att magen knöt sig så jag flyttade datorn och de vart lite bättre, men tydligen inte tillräcklig. 
    Ny erfarenhet, första gången jag spyr under en graviditet, hoppas de blir den sista också.

de var den maten liksom, mumsade i mig kladdkaka så magen vart fort full igen  
    haha varför har du den där uppe? Min ligger alltid på bordet, eller så sitter jag vid en stationär... Är lite nojig för strålning... Du kanske ska införskaffa ett sådant laptopbord... :P 
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-06 12:10:55 följande:
    satt med bena uppdragna så den lutade mot benen med skärmen och själva bordet mot revbenen, den är så varm och go ju så brukar ha den så
    Jag har ju en stationär  också med trådlöst tangentbord, men jag är så bekväm med att sitta i en mjuk soffa eller sängen istället för en kontorsstol Drömmer
    jo man blir ju lätt bekväm av sig... :P 
  • jakeline

jag tyckte det var jättemysigt med hjärtljuden och tyckte det var synd att man inte fick höra dem innan rul. Det hade ju gett lite mer säkerhet på att det fanns något därinne. Visst, jag hade väl börjat känna rörelser redan innan, men de var så svaga så det kunde lika gärna vara gaser... :P

• jakeline

appropå hårtappande... Det blir ännu värre när man ammar... jag har ÄNTLIGEN fått tillbaka mitt hår och så ska jag tappa allt igen...

Svar på tråden BF maj 2011