-
Sånt bälte har jag också!! Det är guld värt. Man kan ha sina vanliga jeans utan att knäppa dom. Hur skönt som helst!bridgemountain85 skrev 2010-10-21 15:02:51 följande:Åh vad jag längat tills jag också får en sådan rund och fin mage, är bara i vecka 8 än så länge, men byxorna har börjat spänna lite :s Hittade dock sådant belly belt som man kan ha till sina vanliga byxor så än så länge behöver jag inte köpa nya byxor :) -
Åh vad kul med alla fina magar... Och för er som säger att ni inte tycker det syns än på er kan jag trösta er med att min mage syns nog lite extra bara för att jag naturligt svankar mycket och får då också en putmage även om jag inte är gravid. Sen så har jag en "ytlig" livmoder som en gynekolog sa till mig för ett par år sedan. Men nog putar magen mer än vanligt på mig. MYS :)
Idag är det vecka 14 (13+0) för mig :) Jippi!! Hur mår alla nu när vecka tolv närmar sig för vissa och har passerat redan för andra? Börjar era symtom försvinna? Jag mår fortfarande väldigt illa tråkigt nog. Hoppas det ger med sig snart! Jag mådde nog som allra värst mellan vecka 9 och 11 skulle jag tro. -
Jag med!! Är ju i vecka 13+4 idag så jag trodde jag skulle slippa skiten vid det här laget...men icke. Kräktes på jobbet igår :(maj09 skrev 2010-10-26 12:54:38 följande:Usch, jag mår så himla ILLA hela tiden....... Någon mer? -
Hallå och snart är det godnatt. Undrar bara om det är någon som vet vart magbildstråden vi startade tog vägen?
-
Jag hittade den själv :) Här är adressen om nån fler än jag letar efter den. Godnatt allihopa! www.familjeliv.se/Forum-2-114/m55208464.html
-
Lycka till på ditt KUB!! Kanske är det tvillingar i magen och ditt undermedvetna som försöker tala om det för dig :P Jag är gravid med mitt första och det syns på mig ganska mycket redan. Är i vecka 15 nu!2barnsmammaaa skrev 2010-11-01 14:29:56 följande:Jag längtar ihjäl mig efter mitt kub test på måndag! Har skrivit här några gånger innan också :)
Jag har drömt om tvillingar.. Men det tror jag inte att det är, men ändå lite kul att jag har drömt om det.. Är så orolig och hoppas att det verkligen är nått i magen så man inte bara inbillat sig allt.
Är det nån mer som 'är gravid med 3:e barnet? Syns det än på er? :) -
Hej hej! Nu har jag inte skrivit här på länge men jag är inne och läser ofta så jag hänger ju med i svängarna. Ser att ni pratat lite om barnvagnar. Vi har nog faktiskt redan bestämt oss för en teutonia mistral S, den verkar superbra och smidig. Att man kan vända styret och få de tjocka hjulen fram vid dåligt väglag gjorde det för mig. Den vagnen vill jag ha!
Idag är jag i vecka 16 (15+3) och mår fortfarande riktigt illa emellanåt :( Börjar tappa hoppet om att jag någonsin kommer må bättre. Dessutom har jag väldigt ont i ena skinkan, eller ja det börjar långt ner i korsryggen på vänster sida och strålar ner nån decimeter i skinkan. Aj. Antingen är det väl ischias eller foglossning. Det är värst när jag ska ändra läge i sängen eller resa mig upp från något lågt eller hårt. Toastolen är värst. Då bara måste jag skrika rakt ut för det gör så ont :(
Magen har kommit med stora steg nu på senaste också. Nu ser jag riktigt gravid ut. Det är kul. Bilder har jag lagt upp i magbildstråden för oss majmammor :)
Ha det bäst allihopa! -
Hej alla! Jag har en fråga!
Pratade nyss med en väninna som fick barn för ett år sedan och berättade att jag på måndag ska på mitt RUL, vi kom såklart in på kön och om jag/vi tror det är en pojke eller flicka. Då frågade hon mig vad hjärtljuden ligger på. Varpå jag svarar att vi inte fått lyssna på några hjärtljud ännu, jag har ju bara varit på inskrivningen som var i vecka 9 och då gick det inte att lyssna för det var för tidigt. Då säger hon att min vårdcentral har rykte om sig att vara dålig och underbemannad osv..jag blir nu skitnojjig över att de har för dålig "koll" på mig och min graviditet. Så nu till min fråga: Är det vanligt att man har så få barnmorskebesök så här i början av graviditeten? Jag är ju i vecka 19 snart och har bara varit på mitt inskrivningssamtal... Man hör ju om andra som får lyssna på hjärtljud och vet exakt vad de har för blodtryck och blodvärde etc..jag har ingen koll alls på sånt och känner mig nu helt vilse :( -
Tack för ditt svar. Det lugnar mig lite! Man vill ju inte bara "hamna mellan stolarna" lixom.FruganH skrev 2010-11-24 16:08:02 följande:Du är inte ensam. Jag har varit på hälsosamtal och sedan inskrivning i v 11+0. Sen dess har jag inte varit på något besök eller liknande. RUL har jag den 7 december (v 20+0) och nästa besök hos BM är inte förrän 22 december och då är jag i v 22+1. Så det känns som att det är vääääldigt lång tid mellan besöken nu i början.
Men men, de lär väl komma oftare sen. Har ett jobb där det är ganska svårt att vara iväg (sen jobbar jag även i en annan stad vilket gör att det tar extra tid om man skall till BM eller liknande) så det är ju delvis rätt bra för min del. Men självklart blir man nojig.
Men nu känner jag den lille rumla runt ganska ofta och magen växer, så jag utgår bara från att allt är bra.
-
Jag bor i Kumla. Nyinflyttad från Örebro.
TACK för alla långa och gulliga svar angående hur täta barnmorskebesöker bör vara nu så här i början. Känner mig inte så "vilse" längre :)
Hörrni jag efterlyser era gravidbloggar. Vill gärna läsa bloggar med tjejer som är lika långt gångna som mig ungefär. Vill ni dela med er av era adresser tro?
Jag själv bloggar på tinaspinaler.blogg.se/ Är tyvärr rätt dålig på att uppdatera ibland men jag lägger ut magbilder varje vecka och pratar om lite gravidosaker och annat :) Ska sticka lite till bebis också framöver så det kommer jag nog blogga massor om!