• Tiiinaa

BF maj 2011

TeamX skrev 2010-12-10 10:11:11 följande:
    Tack för era namnförslag...det är inte lätt!! Lutar lite åt Alex, men är inte helt överens i mitt inre med namnet ännu
    Vad tycker ni om Alex?
    Alex är ju fint, men lite vanligt kanske?!! Jag tycker Axel är ett fint namn annars! Vår lilla pojke ska nog heta Elmer! Vi kallar honom för det redan nu :)
  • Tiiinaa

Yrsel här med! Känner mig så konstig emellanåt, kan inte riktigt sätta fingret på det, känner mig lixom tom i huvudet, som om alla tankar simmar runt i en seg smet. Haha. Förvirrad helt enkelt. Obehaglig känsla är det i alla fall.

Jag ska till BM på tisdag för att ta lite prover och så. Egentligen skulle jag fått vänta till vecka 24 med att få komma till BM men eftersom jag varit lite yr och inte gått upp något ALLS i vikt så fick jag komma lite tidigare. Det känns tryggt att dom vill ha lite bättre koll på mig...

Alltså som sagt jag har inte gått upp något i vikt. Gick ner 4 kilo i början på grund av illamåendet, sedan har vikten stannat av helt. Går varken upp eller ner något nu, vågen har stått still de senaste 4-5 veckorna i alla fall :S Men jag känner ju att magen växer och växer, har dock fått mycket spinkigare armar och lår..:) Vilket ju är lite positivt. Men det är klart, lite mer behöver jag nog kanske gå upp i vikt. Får se vad  BM säger.

Idag är det vecka 21 för mig :D Det tuffar på frammåt!!

• Tiiinaa
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-12 17:08:21 följande:
    Hmm nu blev jag lite fundersam..har du ringt o pratat med BM om att du inte gått upp nått i vikt. För jag gick upp2-3 kg innan inskrivning (mådde så illa, så jag åt hela tiden) men nu har jag gått ner det igen...Men har inte funderat så mycket på det, tycker ju oxå att magen blir större...Borde jag ringa då?? ska inte träffa BM förens i jan/feb någon gång...
    Jag vet ju inte huruvida det är väldigt allvarligt att inte gå upp något i vikt, men när jag sa till BM i telefon att jag känt mig yr och dessutom inte gått upp något i vikt, bara ner, lät det lite som att det inte var något bra. "Jaha, ok du mår inte så bra med andra ord", sa hon, "då vill jag nog att du kommer in så vi får titta på dig".

Enligt vad jag har läst ska ju själva graviditeten med bebis, vatten, ökad blodmöngd mm väga ca 4 kg (www.growingpeople.se/templates/Page.aspx) i vecka 20 (jag är i vecka 21), vilket ju måste betyda att man kanske gått ner ännu mer än vad vågen visar...känns inte så bra, speciellt om man kanske inte har så himla mycket att ta av sedan innan.. Jag vägde kanske ett par eller några kilo för mycket, men nu är nog de "extra" kilona som jag hade sen innan borta..

Jag tycker absolut du ska ringa och fråga. Hellre är man ju på den säkra sidan lixom!
  • Tiiinaa
    carwho skrev 2010-12-12 13:13:16 följande:
    Tiiinaa skrev 2010-12-12 00:44:39 följande:
    Yrsel här med! Känner mig så konstig emellanåt, kan inte riktigt sätta fingret på det, känner mig lixom tom i huvudet, som om alla tankar simmar runt i en seg smet. Haha. Förvirrad helt enkelt. Obehaglig känsla är det i alla fall.

Jag ska till BM på tisdag för att ta lite prover och så. Egentligen skulle jag fått vänta till vecka 24 med att få komma till BM men eftersom jag varit lite yr och inte gått upp något ALLS i vikt så fick jag komma lite tidigare. Det känns tryggt att dom vill ha lite bättre koll på mig...

Alltså som sagt jag har inte gått upp något i vikt. Gick ner 4 kilo i början på grund av illamåendet, sedan har vikten stannat av helt. Går varken upp eller ner något nu, vågen har stått still de senaste 4-5 veckorna i alla fall :S Men jag känner ju att magen växer och växer, har dock fått mycket spinkigare armar och lår..:) Vilket ju är lite positivt. Men det är klart, lite mer behöver jag nog kanske gå upp i vikt. Får se vad  BM säger.

Idag är det vecka 21 för mig :D Det tuffar på frammåt!!
    Är det ditt första barn? Jag har inte heller gått upp ngt, gick ner 4 kilo i början (mådde dock ej jättemkt illa bara ibland på mornarna) men gick ändå ner. Sen har vikten stått still.

Går in  vecka 17 idag Hjärta
    Ja det är mitt första barn. Min mamma gick ner en massa när hon fick sitt första barn, men det var först efter hon fått honom..kanske är det helt normalt för mig och min kropp att reagera så här, men samtidigt känns det ju lite knasigt att man går åt fel håll lixom :S

Grattis till vecka 17 :)..då är det snart RUL för dig då eller har du haft det redan?
  • Tiiinaa

Vår lilla Elmer sparkar ordentligt där inne. Kände det till och med med handen igår :) Han är så härlig redan <3

Idag har vi lyssnat på denna fina fina låter flera gånger om!!

Lyssna!!

• Tiiinaa
    Hiavatha skrev 2010-12-20 12:30:08 följande:
    Precis tillbaks från RUL! Allt ser bra ut, hurraaaa!! Solig

Vi ska få en son! Hjärta

Någon mer som redan vart på RUL idag? Hur gick det?
    Grattis!! Det är ett lyckorus som inget annat eller hur? Ja, mycket majpojkar blir det!!
  • Tiiinaa

Hej mitt i natten! Jag kan inte sova :( Bebisen är vaken och sparkar på min blåsa Obestämd, samtidigt har jag en rejäl växtvärk i magen och så kommer det sammandragningar på sammandragningar :( Inte kul. Men det är ju såklart mysigt att bebisen sparkar ...fast inte på blåsan då..

Jag hade en fundering som jag tänkte dryfta med er. Vi har till typ 95% bestämt att vi kommer döpa den lille i magen till Elmer. Vi gillar namnet jättemycket men jag funderar lite på om det är konstigt att döpa honom till Elmer, speciellt med tanke på att sambon heter Emil. Kanske blir bebisens och hans pappas namn lite lika varandra? Vad tycker ni?

• Tiiinaa

Hej hörrni! Jag är lite orolig just nu och behöver hjälp!!

Ledsen om jag kommer med lite "too much info" just nu men jag måste ställa min fråga!

Igår hade jag och sambon sex. Efteråt fick jag lite ont i magen och sammandragningar. Men tänkte inte så mycket på det då. Men idag så fick jag en riktigt slemmig flytning. Lite som en sån där äggviteliknande flytning man kan få i samband med ägglossning, fast denna var segare och lite grönaktig i färgen. Liknade typ snor (sorry om jag gör er illamående). Jag är så himla rädd nu att det är slemproppen och att jag kommer föda för tidigt Är ju bara i vecka 23 så det är helt uppåt väggarna för tidigt... Har inte haft några såna här konstiga flytningar alls genom hela graviditeten..

• Tiiinaa
    JosefineK skrev 2011-02-17 16:16:28 följande:
    Hej alla nya, jag àr 28 àr (fyller 29 om ett par veckor) och vàntar mitt fòrsta barn, en liten kille som ska heta Nils. Har BF 1 maj sà det àr typ 10 veckor kvar Glad Gàr pà mammaledighet den 1 mars, jippi! 

Bor i Italien (i liten kommun strax utanfòr Milano) sedan drygt 6 àr, àr sambo med en italienare och vi har tillsammans skaffat en underbart charmig grand danois tik som snart fyller 6 àr. Hjärta 
    Åh vad gulligt med namnet Nils!! Det var jag också inne på men sambon ville inte det. Våran pojke i magen ska heta Elmer. Hur fungerar Nils på italienska förresten?

Jag ska ha den 29 april, men hänger kvar lite här i majtråden då det var här jag började (var beräknad 1 maj från början). Blev flyttad in i april efter vårt rutinultraljud. Grand danois hundar är så vackra :) Själv har vi typ det motsatta storleksmässigt...men dock så charmig liten papillon/chihuahuatik på 2 år :)
  • Tiiinaa
    JosefineK skrev 2011-02-18 09:15:15 följande:
    Nils funkar faktiskt fòrvànansvàrt bra! En av de mest kànda fotbollstrànarna genom tiderna, Nils Liedholm levde i Italien och trànade Milan sà italienarna àr ràtt bekanta med namnet fotbollstokiga som de àr! 
    Sen om de tycker det àr vackert eller inte àr en annan femma, but who cares Flört
    Elmer àr ascoolt, tror nog aldrig jag hòrt det namnet faktiskt.

Jag blev ocksà tillbakaflyttad till den 28 april (fràn den 5 maj) men sen flyttade de fram mig igen till den 1 maj sà jag har stannat hàr i majtràden, trivs fint hàr Glad  
    Ja är det fotbollsanknytning till ett namn fungerar det nog rätt bra i hela europa, fotbollsgalningar som vi är..speciellt italienare. Bra inställning till om andra gillar namnet eller inte! Jag har funderat så fram och tillbaka hur folk kommer uppfatta namnet Elmer hit och dit, är det konstigt etc, men så har jag bara kommit överens med mig själv om att det som spelar någon roll är min egen känsla inför namnet, och vad andra tycker struntar jag i. Mitt barn, jag bestämmer :) Men sen är det ju såklart kul om folk gillar det!! Jag vet faktiskt ingen som heter det. Har fått höra när man berättat för folk att "ja så hette min 90 åriga granne när vi var små" och liknande historier men jag vet ingen själv som heter så. Jag hittade namnet på en namnlista på en blogg faktiskt :)
Svar på tråden BF maj 2011