BF maj 2011
Vad tycker ni om Alex?
Yrsel här med! Känner mig så konstig emellanåt, kan inte riktigt sätta fingret på det, känner mig lixom tom i huvudet, som om alla tankar simmar runt i en seg smet. Haha. Förvirrad helt enkelt. Obehaglig känsla är det i alla fall.
Jag ska till BM på tisdag för att ta lite prover och så. Egentligen skulle jag fått vänta till vecka 24 med att få komma till BM men eftersom jag varit lite yr och inte gått upp något ALLS i vikt så fick jag komma lite tidigare. Det känns tryggt att dom vill ha lite bättre koll på mig...
Alltså som sagt jag har inte gått upp något i vikt. Gick ner 4 kilo i början på grund av illamåendet, sedan har vikten stannat av helt. Går varken upp eller ner något nu, vågen har stått still de senaste 4-5 veckorna i alla fall :S Men jag känner ju att magen växer och växer, har dock fått mycket spinkigare armar och lår..:) Vilket ju är lite positivt. Men det är klart, lite mer behöver jag nog kanske gå upp i vikt. Får se vad BM säger.
Idag är det vecka 21 för mig :D Det tuffar på frammåt!!

Vår lilla Elmer sparkar ordentligt där inne. Kände det till och med med handen igår :) Han är så härlig redan <3
Idag har vi lyssnat på denna fina fina låter flera gånger om!!
Lyssna!!

Hej mitt i natten! Jag kan inte sova :( Bebisen är vaken och sparkar på min blåsa
, samtidigt har jag en rejäl växtvärk i magen och så kommer det sammandragningar på sammandragningar :( Inte kul. Men det är ju såklart mysigt att bebisen sparkar ...fast inte på blåsan då..
Jag hade en fundering som jag tänkte dryfta med er. Vi har till typ 95% bestämt att vi kommer döpa den lille i magen till Elmer. Vi gillar namnet jättemycket men jag funderar lite på om det är konstigt att döpa honom till Elmer, speciellt med tanke på att sambon heter Emil. Kanske blir bebisens och hans pappas namn lite lika varandra? Vad tycker ni?
Hej hörrni! Jag är lite orolig just nu och behöver hjälp!!
Ledsen om jag kommer med lite "too much info" just nu men jag måste ställa min fråga!
Igår hade jag och sambon sex. Efteråt fick jag lite ont i magen och sammandragningar. Men tänkte inte så mycket på det då. Men idag så fick jag en riktigt slemmig flytning. Lite som en sån där äggviteliknande flytning man kan få i samband med ägglossning, fast denna var segare och lite grönaktig i färgen. Liknade typ snor (sorry om jag gör er illamående). Jag är så himla rädd nu att det är slemproppen och att jag kommer föda för tidigt Är ju bara i vecka 23 så det är helt uppåt väggarna för tidigt... Har inte haft några såna här konstiga flytningar alls genom hela graviditeten..
Gàr pà mammaledighet den 1 mars, jippi!