BF maj 2011
Maggan 08
har du lågt järnvärde redan?
vilka tabletter tål du inte?
för det finns olika sorter
niferex tål jag inte, men jag tål duroferon.
mår fortfarande mycket illa hela tiden, någon mera?
Imorgon kl 14:30 är det dags för RUL :D Ska bli så spännande!!! :D LÄNGTAR!
Var på RUL idag och fick se vårat hjärta <3 Fick en super bra barnmorska som förklarade allt och gick igenom hela bebben från topp till tå :D SÅ HÄRLIGT! Skruttisen var inte så pigg idag så det var inte så mycket sprattel men det var så MYS att bara ligga där och titta på vårat hjärta.. LÄNGTAR SÅ! Fick BF 18 Maj istället för 19 så det var ganska korrekt ändå :) En frisk och fin bebis ligger i min mage enligt barnmorskan vilket kändes underbart att höra!
Här kommer en bild när bebis vinkar till oss :)

Jag får inte heller så mycket pengar får 10 800kr om jag tar ut 7 dagar, men jag har pratat en del med sambon om gemensam ekonomi tror det kommer bli mycket lättare nu när vi ska ha barn och planerar även att köpa en bostadsrätt..
Jag har en liten fråga :)
Jag fick veta att jag har moderkakan i framkant och förmodligen därför jag inte känner bebis där inne ännu.. Men ni som har erfarenhet av att ha det med ert första barn hur lång tid tog det för er att känna första rörelserna?!?
Halloj alla fina :)
Jo jag tänkte höra hur ni som är runt v 19-20 mår? Själv är jag i v 19+2 och har en del molvärk men sover som en kratta!!!! Vaknar felra ggr per natt och har svårt att somna.. Hur mår ni? Någon annnan som också har rätt mkt molvärk??
Halloj :)
Idag åker jag till thailand och går in i v 20 imorgon :) Någon som har tips på vad jag bör tänka på där nere osv? Eller någon som varit i thailand som gravid hur tyckte ni att det funkade där nere? :P Är lite orolig men tror att allt ska gå bra!
Kände föresten bebis första rörelser den 24 :D Sen dess har det blivit starkare å starkare å nu buffar det en hel del där inne :D UNDERBART! Svårt att beskriva den lyckan att känna bebben röra sig ni förstår nog vad jag menar :D
Måste fråga er :) Ni som känner sparkar vilket jag tror dom flesta har börjat göra nu :) Vart känns dom för er? Min bebbe sparkar ganska långt ner precis ovanför blygdbenet ungefär känns det en hel del och ganska så starka sparkar :P Så ibladn kan det kännas lite neråt till underlivet haha eller ja ni förstår.. Är det något konstigt att det är så långt ner? Blir lite orolig ibland sparkar den ju även högt upp på sidorna men mest där nere under naveln :P
kram på er!
Tack för era svar :)
Skönt att jag inte är ensam om att känna sparkarna där nere och ja urinblåsan e ju en klar favorit måste jag säga :P Hur ska detta sluta undrar jag. Min kille har kännt sparkarna ett par ggr och dom syns även utanpå magen om det blir en hård en :) Men tycker ibland att sparkarna kan kittlas när bebben kommer åt tex urinblåsan haha känns super mysigt :D