• Friida11

BF maj 2011

Någon mer som känner att kroppen har sagt upp sig ? :P

Fy fanken e helt slut.. Går in i 30 fulla veckor idag och känner mig som en zombie, trött, yrsel, ont i höft och rygg och bara helt SLUUT! Blir orolig över hur jag ska orka 10 veckor TILL :P

• Friida11

skönt att det finns fler :P
    Illamående är också något som börjar komma smått för mig vissa stunder :( Men jag mår nästan VÄRRE nu än vad jag gjorde det första veckorna av grav.. Fyfanken vad hormoner jag har nu HELT otroligt, grinar för minsta lilla och allt känns sjukt jobbigt å så att kroppen lägger av mitt i allt är itne detl ättaste :P

ska till BM imorgon och ta upp allt med henne får vi se vad som sägs.. blä säger jag bara :P vill bara att dessa 10 veckor ska springa förbi :P

• Friida11

Hej tjejer :)

Hur är det med er bebis å hicka? Min hickar flera ggr per dag :)
    Det är mysigt men ibland hickar den jätte länge, det är väll ingen fara med bebbo om den hickar för mkt :P ?

• Friida11

Hej tjejer..
    Är det någon mer än jag som känner av att bebben trycker sig ner med huvudet? Har molvärk i magen hela tiden och en del sammandragningar men det känns verkligen som den lilla där inne trycker sig neråt med huvudet liksom har borrat in sig där :P Det känns rätt obehagligt.. nån annan ?

• Friida11

Imorgon ska vi på TUL :D Ska bli så mysigt att se den lilla igen även fast jag inte har så stora förhoppningar på att man kommer se så mkt då dom e så stora nu :) Men spännande det ska bli å se vad den lilla väger och hur lång han/hon är..  Går in i vecka 34+6 imorgon, ni som gjort TUL runt denna vecka vad vägde er bebbe då ?

• Friida11
    Charlott29 skrev 2011-04-12 15:39:08 följande:
    Hej,

Det är ju alltid spännande med TUL.

Jag gjorde TUL idag, i v 34+2.
    Förväntad vikt på bebis är 2438 gram i v 34+2 och min bebis uppskattades till 2511 gram så hon ligger i dagsläget på +3%. För tre veckor sedan låg hon på -2,2 % så hon har "deffat" på sig lite runt lilla magen, men i gram mätt är det ju inte så mycket

Min bebis förväntas väga 3350 gram när hon plockas ut i v 38+3 om hon följer sin egen kurva.

Jag har gjort några TUL vid det här laget och de sista tre gångerna har jag varit helt lost, BM har fått förklara vad allting är för mig, en fot tar ju upp en halv UL-bild typ :)
    Det som var extra kul vid detta TUL var att BM sa att bebis ser ut att ha mycket hår, det stack ut små hår vid nacken
    Hehe vad mysigt :) Jag kan tänka mig att det knappt syns vad som är vad men vi får se hur det går, ska ändå bli mysigt att se så att bebis mår bra å så där inne.
  • Friida11

Jisses jag har börjat sova som en STOCK jag sover så djupt så det känns som att ajg nästan inte sover alls haha ne men det låter jätte skumt men det känns så.. Förvärkarna är mildare under natten så det är skönt men på dagen så är dom igång igen.. :( Jobbigt! Jag är så extremt trött om dagarna och har även börjat märka av att jag är jätte törstig ganska ska ta å kolla sockret? :S

Igår när jag torka mig så fick jag en ganska tjock slem rand på pappret tror det var en bit av slemmisen men har inte kommit nå mer än får se om det blir värre.. haha mysig information ni fick sådär på morgon kvisten :P Nån annan som märkt av sin slemmis?

• Friida11

Var hos BM idag och hade kanon värden som vanligt :) Bebis huvud är äntligen helt fixerat och jag känner verkligen i hela kroppen att det snart är dags.. TROTS att jag har BF 18/5 så tror jag ganska starkt på att bebis kommer komma tidigare.. :) En känsla jag har bara går ju in i vecka 36+0 idag så känns LITE tidigt än men tror att bebben skulle klara det galant ändå om han/hon kom nu.. Har fått mer förvärkar och en del av slemmisen har släppt så vi får väll se hur det slutar.. kanske blir en april bebbe vem vet :) Hoppas allt är bra med er! Kul att bebisar börjar titta ut nu! MYS! Ska snart få besök av killens kusin med hennes 2 månaders gammla dotter så jag ska minsann MYSA me bebis ikväll! :)

GLAD PÅSK på er!

• Friida11

Imorse vaknade jag av en KRAFTIG mensliknade värk + SD och kände att hjälp nu händer det :S Jag väckte inte min sambo först men efter ett tag blev det värre så jag tänkte att ne nu måste jag väcka han.. Men han lugnade mig lite och massera lite så kunde jag somna om igen men efter det så känns det som att det börjat sippra ut lite fostervatten men vet inte om det är det jag har ju liksom ingen aning.. hur vet man det? Borde jag ringa förlossningen å höra eller ska jag bara avvakta.. Dagen har varit rätt bra men nu mot kvällskvisten har ajg fått ännu kraftigare menssmärtor eller va ma nska kalla dom haha :P Kallar dom så för det passar så bar in på känsla.. Molvärk i rygg och fram i magen är det jag menar iaf.. fast KRAFTIG!

Är idag i vecka 36+1 tror ni dom stoppar förlossningen om det är så att den kommer igång nu? Är rädd att jag ringer försent om jag väntar så kan dom itne stoppa den.. ja jag vet inte riktigt..

Svar på tråden BF maj 2011