Inlägg från: TeosMamma |Visa alla inlägg
  • TeosMamma

BF maj 2011

Maruid skrev 2010-12-20 21:17:23 följande:

Idag blev inte riktigt som jag tänkt, hamnade på kvinnoklinikens akut under eftermiddagen då jag börjat misstänka urinvägsinfektion.

Mycket riktigt stämde misstankarna så nu blir det en antibiotikakur på en vecka. Men allt såg bra ut med mini där inne och jag fick ju en extra titt på en liten som låg där inne och mös i värmen Skrattande 

Usch, jag vet hur det är, hoppas din PC hjälper så du blir kvitt det fort. Jag har ätit 3 kurer och är måttligt less på UVI!
    Krya på dig!!! Hjärta  
  • TeosMamma
    Phobic skrev 2010-12-21 11:55:38 följande:
    Hoppar in här jag också! (Bättre sent än aldrig) Flört

Är 25 år, har ett barn på 6 år sedan ett tidigare förhållande och är nu gravid i v.19.

Var på UL i v.16 och allting såg bra ut. BF blir den 24 maj!
    Nu inväntar vi UL i v.20 (går på spec. mödra). Då får vi även veta om det är en pojke eller flicka, om lillhjärtat vill sammarbeta. Flört
    Välkommen!!! {#emotions_dlg.flower}
  • TeosMamma
    Hiavatha skrev 2010-12-22 09:39:30 följande:
    God Jul från Lill-Tomten! Trespråkig redan i magen Tomte

Hur gulligt som helst, vad duktig du är! Kanske man skulle göra ett sånt kort till familjen ;)
    Har du gjort det i Photoshop?  
  • TeosMamma

Jag har ingen aning om hur mycket jag gått upp eftersom jag inte vägt mig på ett halvår innan graviditeten. Sedan sitter jag ju i rullstol och BM hade ingen sådan våg så då kunde hon inte väga mig Rynkar på näsan  Hemma kan jag inte väga mig eftersom jag inte är så vig längre att jag kan krypa ihop på den vanliga badrumsvågen Foten i munnen

Vill dock gärna veta vad jag väger så ska försöka få väga mig någonstans. Jag småäter mycket mer än förr pga magkatarr, illamående och sug men tror nog inte jag gått upp mer än bebismagen. 
    Håller med om att man blir mer och mer hungrig nu Förvånad 

MadeleineLouise, Ladylovelylocks; hoppas ni får känna mer hårda sparkar snart! {#emotions_dlg.flower} 

• TeosMamma

Amningskudde måste jag verkligen skaffa mig, får googla lite Skrattande

I natt hade jag massor av krypningar i benen, ja hela kroppen känns det som, man blir ju nästan tokig av det Skrikandes
    Tillsammans med krampen i fötter och tår tar det effektivt bort alla försök att somna... Får nog titta lite på vad man ska göra för att lindra.

Nästäppa har jag nästan haft hela graviditeten och det jobbigaste tycker jag är att jag blöder så mycket ur näsan, Någon som testat Nozoil eller dylikt mot det?  Jag använder inget nässpray utan försöker bara stå ut... 

• TeosMamma

Kottemor, Jag bor i Katrineholm Skrattande  Är också sjukskriven, sitter hemma hela dagarna så då har man gott om tid att älta alla graviditetsproblem och glädjeämnen Flört

En fråga; tidigare har en del av er skrivit om molvärk och dylikt, hur känner ni det då? Jag får ont ibland typ som mensvärk längst ner, typ nästan under bebismagen, är det samma sak som ni pratat om? 

• TeosMamma
    Angie07; HjärtaStackars dig, det är ju mardrömmen att börja blöda därnere nu. Hoppas din UVI ger med sig, jag är inne på fjärde PC-kuren nu, har aldrig blött, men du ska se att det kommer att bli bra.

Oj, vad mycket och intressant ni alla har skrivit, kul läsning!!! 

Jag har också haft ont imagen inatt, men tror att det beror på förstoppning, känns som magknip ungefär. 
    Sammandragningar vet jag inte hur de ska kännas...

Jag tror jag haft en väldigt förskönad bild av hur det är att vara gravid, jag har tänkt precis som någon tidigare här att vad skönt att vara utan mens i 9 månader!!! Hahaha, mens är ju a piece of cake jämfört med detta. 
    Kom nyss på att enda stället jag ej har problem eller haft problem med är öronen!!! SJUKT!!!Skrikandes Har inte varit pigg sedan grav heller och det börjar sätta sig på humöret rejält, trots att jag är en sån optimistisk person.

Slutgnällt, det är ju mindre än 4 månader kvar Skrattande 

Min bebis har party vissa dagar och verkar vila upp sig andra dagar, man blir lite nojjig när det blir så lugnt men min BM sa att den ska röra sig 8 ggr/dygn och det gör den ju, sen kan det ju bli 108 ggr vissa dagar Förvånad
    Sparkar också mycket längst, längst ned men ibland får man riktiga kickar ovanför naveln och i magen ja runt om, så det är mysigt. längtar så tills min man kan känna det men det tar visst tid. 

Ni som känt den hicka, hur kändes det?
    Någon som vet den smidigaste barnvagnen för en som sitter i rullstol?

Ha en underbar dag allihop!
  • TeosMamma
    JosefineK skrev 2011-01-12 13:05:18 följande:
    Har hòrt att Emmaljunga nitro city ska passa fòr de som sitter i rullstol, kan vara vàrt att kolla upp den kanske?
    Tack, ska kolla direkt!!! Skrattande

Kottemor & MadeleineLouise, ligg kvar på soffan!!! Hoppas det blir bättre imorgon! {#emotions_dlg.flower}
  • TeosMamma
    JosefineK skrev 2011-01-12 16:29:46 följande:
    Tjejer, àr det nàgon mer àn jag som bòrjat fà ont i ryggen eller under revbenen?

Sitter och liiider pà jobbet fòr de senaste dagarna har jag jàtteont i hògra sidan av ryggen, precis under skulderbladet/bh-bandet och under sista revbenet pà hòger sida. Det àr en molande och brànnande vàrk liksom. Sjukt obehagligt. Det àr bara nàr jag sitter ner en làngre stund (vilket jag gòr pà jobbet typ heeela dagen tyvàrr) Kànner i princip inget alls nàr jag stàr, gàr eller ligger ner. Det spelar ingen roll hur jag sitter, testat med kuddar bakom ryggen, justera ryggstòdet etc. men det hjàlper inte alls...

Nu fàr jag igen fòr alla gànger jag skrutit om att jag màr sà braaaa och har iiiiiinga graviditetsymptom alls... Rynkar på näsan
    Jag har haft ont i revbenen, bröstkorgen och musklerna på var sida om ryggraden i några månader. Det kommer och går, vissa dagar är bättre, vissa är outhärdliga. Massage av maken ger bra lindring, men jag kan ju inte be om det jämt Flört Jag sitter ju hela dagarna praktiskt taget förutom när jag gåtränar så kanske kan det bero på det? Maken tror att det är för att melonerna blivit så stora!!! Hahaha Skrattande
  • TeosMamma
    skalbagge skrev 2011-01-19 16:43:46 följande:
    var hos barnmorskan idag och fick lyssna på lillens hjärta och mäta magen.
    Hjärtljud var 153 och SF mått 23.
    Jag är i vecka 26, hur har det sett ut för er andra?
    Jag var hos BM igår, äntligen!!! Lyssnade på sprattelKnyttet som hade perfekt hjärtrytm som pendlade mellan 140-146 som den ska. Den passade på att sparka mellan varven också.
    SF-Mått som du kallar det antar jag är magmåttet hon tog? Där hade jag också 23.
    Alla värden var bra, blodtryck, etc, HB hade bara sjunkit lite, till 117, men jag har små järndepåer så nu blir det Niferex...fattar inte hur det ska funka då jag redan knappt får gå på toa men, men...
    Äntligen en ren sticka på UVI-testet, tyckte väl att jag för första gången sedan grav varit lite piggare FlörtKändes gott att allt var bra! 
    Vecka 25 (24+2)

Jag fick veta att jag är RH negativ, någon fler som är det? Det är ju inte farligt för mig eller denna bebisen, men lite att tänka på... Någon som har erfarenhet? Min man är tyvärr RH positiv (de flesta är ju det) så antagligen blir väl Knyttet det också...  Foten i munnen
Svar på tråden BF maj 2011