• jakeline

BF maj 2011

mammaE2011 skrev 2011-03-07 18:40:54 följande:
    Maruid skrev 2011-03-07 14:23:31 följande:
    Jo, tyvärr händer det då och då. Sprallar bebisen mycket med benen så kan det lätt hända att oturen är framme någon gång ibland. För att inte tala om i fall man får en kräkbebis. Då har man fullt upp med byte av kläder dagarna i ända ; )
    Aha okej :s Ja min brorson var stor så blöjjan kanske satt bättre på honom. Och han var motsatsen till kräkbebis!. Min bror har haft tur! Jag är då beredd på både massa bajs och kräk med min bebis :D Men det hade varit skönt om det blev lite lagom med det dära...
    man vet ju aldrig innan. :P Jag hade inga jätteproblem med kräkbebis eller bajsbebis, men visst har det läckt några gånger... Även nu när han är större... :P lite värre då kan jag lova... 

jag ser med skräckblandad förtjusning på förlossningprogram... Såg dock inte En unge i minuten, för jag vet hur jag blir... Grinar som en toka och så där... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2011-03-08 11:10:03 följande:
    Kul att första programmet började med min största rädsla, urakutsnitt. Preciiis vad jag behövde se Flört Jag är inte rädd för själva snittet men för maktlösheten och för att bli sövd. Aja nu lär jag väl kunna fortsätta titta iallafall eftersom det antagligen inte blir fler.
    Vi får hoppas att du slipper! Min förlossning slutade i akutsnitt, men jag var vaken, jätteläskigt och jobbigt, men det bästa för sonen. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Maruid skrev 2011-03-08 16:05:20 följande:
    Precis samma för mig ; )

Usch, jag vet inte vad det är med mig men jag tror att graviditeten sannerligen börjar ta ut sin rätt. Jag ha sovit ganska dåligt rätt länge men så igår gick jag in i något übersömn tillstånd, satt nästan och sov i soffan innan jag gick och la mig och sedan sov jag som en sten hela natten.

Idag tog jag en promenad för att köpa saker på apoteket och ordna lite och nu är jag supertrött, igen. Fattar ingenting, tycker att tiden går långsamt och vill bara att det ska bli Maj nu. Kan någon ordna det tack?
    helt ärligt är det inte lika magiskt den här gången... :P Känner liksom lite "Been there, done this" kan det vara slut nu? :P Jag mår förvisso bra, har inga jobbiga krämpor förutom lite halsbränna och foglossning när jag sitter dumt... Är relativt pigg så länge sonen itne väcker mig förtidigt... Men maj känns ändå alldeles för långt bort... 
  • jakeline
    Mary skrev 2011-03-08 16:20:49 följande:
    Jag tycker tiden går så fort! Bara drygt fem veckor tills jag går på ledighet och sedan ca tre veckor till BF. Enda gången jag har tid att förbereda saker är på helgerna när vi ofta träffar vänner, så jag känner mig snarare stressad... Olika det kan vara :)
    Det tyckte jag också förra gången. :P Nu har vi ju allt klart i princip. lite nya kläder som ska shoppas bara, resten är klart... 
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-10 12:07:40 följande:
    Therre
    vad roligt att hon hört av sig och hoppas du snart får vagnen.

maj 09
    känner igen det där med bröstens storlek och mjölk som rinner och blöter ner tröjan, och att jag fick köpa större bh efter förlossningen.

har gått upp ca 9 kg, och är i v.29.
    bebis sparkar ganska mycket varje dag.

läste om jobbiga förlossningar i tidningen här i helsingborg. varnar känliga för att inte läsa detta, ofta så går ju förlossningen bra i de fllesta fallen.

stora bebisar som väger  5,6 kg som föddes vanilga vägen och då de nekats kejsarsnitt, de fick bryta armen på ena bebisen och nyckelbenet på en annan bebis för de skulle kunna komma ut...Rynkar på näsan
    ena mamman hade gått sönder i bäckenbotten och hade svårt att gå och fick bestående skada av detta.Rynkar på näsan

sätesförlossningar där mamman övertalats till normal förlossning där bebis vägde 4 kg, och bebis kom ut med hängande huvud och utan att andas och sen lägger BM bebisen till mamman utan att upptäcka detta.Rynkar på näsan
    3 minuter innan de får igång andningen på bebisen, som kan ha fått hjärnskador av detta och svårt att gå i framtiden....lex maria anmält!

blir ju rädd när man läser sånt och det hänt på helsingborgs sjukhus där jag ska föda, men jag brukar ju ha lätta förlossningar så hoppas det denna gången med.
    men fyyy... usch vad hemskt... ibland undrar man ju hur de tänker... Borde det inte vara säkrare att snitta istället för att bryta av en arm på en stackars nyföding?! Herreguuud! Jag är inget fan av snitt, men i vissa fall är det en väldans bra utväg! 

Själv knatar man in i v 31 på lördag. bebisen försöker köra alienstuket för det mesta och det känns som den vill ta sig ut genom magen då och då. En hel del "mensvärk" just nu... Kommer inte ihåg om det är förvärkar eller så... men inte några direkt sammandragningar att tala om. 
  • jakeline

Jag tuggade gaviscon förra graviditeten, men har klarat mig rätt bra den här gången. har samarin tugg i väskan ifall det skulle krisa, men det var visst någon som sa att det inte var så lämpligt? Men på bipackssedeln står det inget om att det ska vara farligt för gravida... 

• jakeline
    JosefineK skrev 2011-03-11 16:01:12 följande:
    Jamen visst var det, nàr hon fràgade nàr man hade tànkt packa sin vàska svarade jag 2-3 veckor innan och dà fick jag bassning Glad Alla hade typ redan packat sina vàskor och jag har BF fòrst av alla i hela gruppen (1 maj) sà jag kànde min lite utstirrad Flört
    haha stackare. jag packade min två veckor innan förra gången och det bara för att vi skulle åka bort över julen... 
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-03-11 16:05:48 följande:
    Har fått papper från Försäkringskassan nu där de räknat ut min SGI.
    Får man papper från dom sen som man ska fylla i för hur många dagar per vecka man vill ta ut? Eller är det något man fixar själv på hemsidan och skickar in?
    Nån som vet?
    du kan göra antingen via papper eller hemsidan. jag gjorde via hemsidan och tyckte det var smidigt. 
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-03-12 09:26:25 följande:
    Okej, tack. Ska gå in på deras hemsida och kolla då Glad
    Men får man någon bekräftelse sen eller får man bara pengar och utbetalningsavi när det är dags?
    på dina sidor kommer du se när du får nästa utbetalning och vad som händer i ditt ärende. Du får även en utbetalningsspec när pengarna kommit. 

Wohoo v 31! nya magbilder i magtråden och i bloggen:  jagochbonan.blogspot.com/2011/03/v-31.html
Svar på tråden BF maj 2011