barbabelle skrev 2011-04-07 12:48:02 följande:
Igår v.36 (35+5) var jag hos BM för kontroll
SF måttet lågg på 33,5 (senaste var 32 - för 2 veckor sen)
Blodtrycket: 105/60
Vikt: 68 (samma för 2 veckor sen), så ser det likadant ut, 10 kg sedan inskrivningen
Fosterljudet lät fint och bra
Huvudet nere och är ruckbar. Rumpan på samma ställe - högra sidan och fötterna på vänstra.
Mår finfint. Men har känt av molvärk därnere - som mensvärk, och även stickningar sedan 1-2 veckor, när det värker så går det över efter 2-5 minuter. Sover betydligt bättre nu på nätterna än tidigare, vilket är skumt, borde vara tvärtom, eller? Vaknar emellan också - bara för att gå på toa, har vant mig vid det
Imorgon går jag in i vecka 37 (36+0)! Längtan är så stoooor!
Dock börjar jag ibland känna nervositeten, den går upp och ner... när jag inser att det faktiskt närmar sig och under helgen har jag tänkt packa BB-väskan. Förresten, har tvättat alla bebiskläder för första gången för ett par dagar sen och ja, vad hjärtat smälte över hur små och söta kläderna är!
Vagnen har inte kommit ännu, kommer nog nästa vecka, hoppas jag....
Nä, nu ska jag fortsätta och virka mormorsrutor (filt)!
Jag har också börjat sova bättre, för några veckor sen var min sömn katastrof. Mina besvär verkar komma och gå lite, det har varit så hela graviditeten.
Vad roligt att du virkar en mormorsrutorfilt, det gör jag också! Har du kommit långt? Det känns som att jag har mormorsrutor i hela hjärnan...