Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Då förstår jag! Jag begärde för en längre tid, får väl hoppas att det går att gå in och ändra sen om man vill ha färre eller fler dagar.

• Lovelyness
    Madeleinelouise: Varken jag eller min man dricker, vilket känns rätt skönt när man är i den här situationen. Ingen av oss hade däremot körkort för någon månad sen och då var planen att vi skulle ta en taxi till sjukhuset. Nu ordnade det upp sig eftersom min man fixade sitt körkort, men om han nu verkligen inte vill sluta dricka så är väl taxi ett bra alternativ? Ni kanske får åka lite tidigare bara så taxichaffören slipper vara barnmorska Flört
  • Lovelyness
    mammaE2011 skrev 2011-04-29 13:51:17 följande:
    Hittade en tidning från januari detta året, igår när jag städade, med en artikel om en forskning på foster och deras påverkan av om mamman bantar. Enligt den studien (USA) stämmer inte det att barnet alltid får vad den behöver från mamman. Den visade att om mamman bantar/ går hungrig tar fostrets hjärna skada av det direkt och risken för ADHD är stor. Aptiten är extremt viktig enligt dem.

De 3 första månaderna av min graviditet mådde jag kräkilla från morgon till kväll vilket gjorde att jag inte åt ordenligt, var hungrig ofta men kunde knappt äta samt jag var så trött så jag sov större delen av dagarna. Sedan har jag sedan många år tillbaka haft dåliga matrutiner (har aldrig bantat medvetet) och det har ju hänt under denna graviditet att jag gått hungrig en längre tid på dagarna innan jag tillslut har fått i mig något att äta. Mitt barn ligger på normalkurvan och väger som den ska och jag har gått upp 11-12kg nu i vecka 39. Nu är jag helt nojjig att mitt dåliga matintag kommer göra att mitt barns hjärna är skadat och jag vill absolut inte vara orsak till om den får ADHD. :( Önskar att jag aldrig hittat den där j*vla tidningen. 
    Om det var så att fostrets hjärna tog skada direkt av att mamman gick hungrig så skulle nog betydligt fler barn ha såna skador.  Det är ju ändå rätt vanligt med blivande mammor som inte kan äta ordentligt när dom är gravida. Jag har förstått det som att bebisar är experter på att sno till sig det dom behöver från mamman och att det isåfall är du som blir lidande i första hand.

Skulle man läsa all forskning som finns om olika saker som kan hända under graviditeten skulle det säkert vara 500 olika saker man skulle vara orolig för. Jag vet att det är skitsvårt men försök strunta i det du läste och googla absolut inte i ämnet. Google is not your friend! Flört
  • Lovelyness
    eelliinnaa skrev 2011-04-29 15:47:01 följande:
    skalbagge: lycka till=)

Ladylovelylocks: jag känner oxå just nu att jag kan haka på i din "nya" tråd. jag som kännt hela tiden att jag ska få innan har ju helt plötsligt fått känslan att jag kommer gå över så det skriker om det. men samtidigt har jag ju lite mer än 2 veckor kvar så mycker hinner hända.hoppas!!!!(bf 15)

Jag har också hela tiden haft känslan av att jag ska föda tidigare och den har nu bytts ut mot att jag kommer gå över tiden två veckor. Jag har ändå 22 dagar kvar så jag vet inte riktigt vad min hjärna håller på med Glad
  • Lovelyness

Här är man borta några timmar och vad gör ni? Föder massa barn!! Jättegrattis till alla nyblivna mammor! Än så länge verkar det vara väldigt mycket pojkar precis som vi trodde!

Vilka jättesöta bilder skalbagge och la vie en rose {#emotions_dlg.flower}

Imorse var vi på TUL igen och vår bebis väger 3200 gr just nu vilket skulle vara normalt. Efter ultraljudet fick jag jätteont i mitt bäcken och var tvungen att gå hem och lägga mig, jag antar att det berodde på att dom rörde magen så mycket. Nu är det iallafall bättre Glad

Svar på tråden BF maj 2011