Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Charlott29 skrev 2011-05-03 09:02:38 följande:
    Å vilka söta bebbar som kommer ut! Helt otroligt att det ligger sådana där färdiga små varelser i magarna

Var på TUL igår i v 37+1.
    Bebisen beräknas väga 3250 gram mot förväntade 3027 gram, vilket var +7,5%, dvs helt inom "normal-kurvan". Skönt! Minns inte vilket TUL i ordningen detta var men hon lägger på sig, den saken är klar

Mitt blodtryck som var lite i högsta laget i förra veckan hade gått ner lite, 145/85. Inte jättebra men godkänt, ska dock fortsätta hålla koll på symtomen för havandeskapsförgiftning.

Inte långt kvar nu... 8 dagar för min del
    Åh vilken perfekt information för mig som glömde att fråga hur många procent plus mina bebis var. Jag var också på TUL igår i vecka 37+1 och vår bebis vägde 3200 så jag antar att han var runt +7,5% också. Då slapp jag fundera mer på det!
  • Lovelyness
    MissSindra skrev 2011-05-03 11:58:47 följande:
    Hmm då borde min nu väga typ 3650g något sånt..ojoj kom ut nu lilla bebis....
    Ja man blir ju lite nojjig när man börjar räkna ut födelsevikten, särskilt om man går över tiden.

Är det någon som dricker hallonbladste? Vet att det var prat om det förrut i tråden. Jag tänkte börja ikväll
  • Lovelyness

God morgon!

Undrar hur långt ner bebisen kan ligga utan att vara fixerad? Jag vet inte om min bebis är fixerad men vid ultraljudet var hon liksom nere i dom privata regionerna och tittade när hon skulle se huvudet, så han verkar ju ligga väldigt långt ner.

Annars har bebisen fått för sig att placerat sina knän under mitt vänstra revben sen någon vecka tillbaka, det är INTE så skönt...

• Lovelyness
    jakeline skrev 2011-05-04 10:38:31 följande:
    jag vet faktiskt inte. Min ligger långt ner men är rörlig. jag känner när den trycker sig nedåt det ilar något så i h-vete. Min BM lät inte direkt orolig iaf... 
    Det där låter precis som min, jag vill typ krypa ur mitt skinn ibland när han trycker neråt.
  • Lovelyness
    VillHaLiten skrev 2011-05-04 10:48:38 följande:
    Hej allihopa!
    Usch allt känns så jobbigt just nu, fick igår riktigt tråkiga nyheter. Min pappa har en hjärtumör sen 2008, som har är godartad och inte växt, den har dock suttit vid talcentret så han har haft svårt att kommunicera. De senaste månaderna har han blivit mkt sämre, hamnat på hem och får nu hjälp med allt. Igår fick vi svar från hans magnetröntgen att hans befintliga tumör har växt och att det kommit en ny, aggresiv och han har inte länge kvar leva.
    Vet inte alls hur jag ska reagera, min familj säger åt mig att inte stressa upp mig nu med bebis i magen och allt men hur lätt är det när man får ett sånt besked! Bebis är beräknad till den 25:e och just nu hoppas jag att h*n verkligen inte kommer tidigare, jag vill kunna njuta när bebisen väl kommer ju. Får så dåligt samvete för såklart vill jag att bebis ska komma när den är redo och vill kunna ge all min tid åt den lill* krabaten, men samtidigt vill jag ju lägga all min tid till pappa nu när han inte har så lång tid kvar.
    Usch, jag beklagar verkligen. Jag förstår ditt tankesätt med bebisen, hoppas den väntar lite så du kan ta till vara på tiden med din pappa nu. Jag tycker absolut inte du ha någonting att ha dåligt samvete för {#emotions_dlg.flower}
  • Lovelyness
    Nojnen skrev 2011-05-05 06:54:34 följande:
    Godmorgon alla morgonpigga!! Kunde inte sova längre, bakar kanelbullar! Det var nån som sa att det kommer ingen bebis förrän du bakat kanelbullar som du kan bjuda dina gäster på....
    Vad bra, jag bakade ju kanelbullar igår! Då är det nog dags idag Flört
  • Lovelyness
    mammaE2011 skrev 2011-05-06 11:38:52 följande:
    3 maj kom vår bebis och det blev en flicka :) kom hem igår. uppdaterar bara här nu, får läsa igenom det jag missat när jag har mer tid :) kan skriva attt trotts hon var fullgången, vecka 38+6 så vägde hon bara 2425g så nu är det ersättning var 3dje timme dygnet runt plus amning däremellan. men hon är pigg och äter bra :) hon vägdes igår och hade endast gått ner 25g :) Hade en fruktansvärd förlossning som jag kan återkomma med...
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}

Jag vill nog inte höra din förlossningsberättelse innan jag fött...
  • Lovelyness

Jag försökte med ICA maxiknäppen igår, fungerade inte så bra Flört

Jag har läst om det där med ärftlighet och när man föder men min mamma gick över två veckor med mig så jag väljer att tro att det inte är ärftligt...

• Lovelyness

grattis Neith!

På tal om skor så känns det som ett lite trist kapitel just nu, jag går nog över till flipflops väldigt snart. Måste bara måla mina tånaglar först, något jag insåg idag var jättesvårt. Jag når väl fan inte mina tår!!

Svar på tråden BF maj 2011