• Jean

BF maj 2011

Therre skrev 2010-09-12 10:06:25 följande:
    Jodå de får man äta, enligt de källor som jag har kollat upp både på internett och i böcker.. så de ska nog inte vara några problem, man får väl kolla lite extra på förpackningen om man är osäker bara...

ang stress, så har jag ett ganska stressigt jobb jobbar på en lunchrestaurang och de är spring hit och spring dit, och man stressar på, men jag försöker ta de lugnare och inte stressa så mycket efter som att i samband med att man stressar så ökar pulsen och när din puls ökar ökar även fostrets puls vilket i långa loppet kanske inte är så bra, så de gäller nog att man sätter sig emellan åt och pustar ut och lugnar ner sig lite och försöker att minsak på tempot lite och då ska de nog inte vara några problem..:D
    Da maste jag kolla up mozzarellan for jag ALSKAR de!!! =)

Tack for infon om att barnets puls ocksa okar. Ska nog ta och varva ner lite mer pa jobbet! Ar kanske lite val nojjig men "better safe than sorry"...... Vecka 12 kom!!!!
  • Jean

Som manga sakert redan last sa bor jag i australien och vi kopte hus for ett halvar sedan. Maste uppgradera en av vara bilar till familjebil nu, inte sa bra med sportbil som endast har tva dorrar.... Tanker halla mig borta fran "soccer mum cars" dock, stor fyrhjuls driven bil.... Blir kombi istallet, det ar val lite mer svensk el?! =)

Pa tal om bilar sa rekomendera min kusin deras bilbarnstol, den har tydligen en san funktion att man kan svanga den ut mot dorren nar man satter bebben pa plats och sedan svanga in den at ratt hall nar alla balten ar knappta. Later ju ganska smart, men dyrt! 

Bor i mjukisbyxor och tights hemma, magen kanns sa uppblast och stor for de mesta. Kanns lite pinsmat att ga in i mamma butikerna och kopa lite klader att vaxa i nar man annu bara ar 7 veckor, far nog vanta 5 veckor till minst. Kan inte vanta tills man kan borja handla till bebben!!! =)

• Jean
    Milli10 skrev 2010-09-13 10:52:32 följande:
    Hej på er.

Jag har precis fått veta att jag är gravid och går in i vecka 7 idag Skrattande

En fråga till alla er som är här, är det fler än jag som inte har så mkt symptom och att de varierar från dag till dag??
    Tex i början av förra veckan var jag helt slut några dagar men nu har jag känt mig mkt piggare under några dagar. Sen har jag molvärk till och från någon dag och sen nästa dag känner jag inget. Lite ont i bröstvårtorna, spända bröst, svullen mage och lätt illamående efter jag har ätit. Men inga sådär jättestarka symptom som är jobbiga och som gör att jag verkligen känner mig gravid.

Jag nojjar jättemycket eftersom jag har lite symptom en dag och sen är de mindre nästa dag, så det hade varit skönt att får höra om fler upplever samma sak.
    Grattis!!! Verkar som om vi alla har bade symptom fria dagar och vissa da man har massor med symptom sa du behover nog inte oroa dig. Jag var hel nojjig igar da jag madde nastan som vanligt hela dan. Men sa mar man lite varre idag och onskar att man madde som igar istallet... Antar att vi maste lara oss slappna av och bara vara gravida med eller utan symptom!!! =)
  • Jean
    natalieh skrev 2010-09-14 09:46:05 följande:
    Jag plussade igår:) längtan har varit låååång men äntligen!! BF 20 maj :)
    Grattis!!! =) Visst kanns de saa harligt!!
  • Jean
    Misswiren skrev 2010-09-14 12:50:18 följande:
    Hej alla.

Idag fick vi se vår plutt och ett hjärta som slog så fint!! Allting såg jättebra ut och beräkningen kastade mig tillbax 2 dagar. Så ska ändra BF när jag kommer hem, sitter med iphone på Ikea nu. Ska äta en bit god mat med sonen, syster och hennes barn.
    Är sååå lycklig just nu.

Va skont!!! Skrattande
  • Jean

For mig blir de en flicka med pa testet. Jag tror vi kommer fa flicka pga min mans familj. Han ar femte barnen efter fyra tjejer. Hans tre systrar som har barn har bara tjejer. Vi far val se vad hans fjarde syster far i februari... Men man vet ju inte vi kanske blir trend brytarna. Spelar ingen roll va de blir bara bebben far va frisk! Jag ar sa nyfiken att jag vill veta sa snart jag kan va de blir, sa fargerna blir ratt i barn rummet. =)

Idag har jag tjej traff med tva av mina vanner som vet att vi forsoker... En av dom ar gravid och den andra har just fatt sitt andra. Och jag mar skit illa....! Tankte skylla pa IVF att dom dragit upp min pergo dos som gor att jag mar jatte illa. Hoppas den funkar... Allt for maga pa jobbet vet redan, sa de vore ju kul om jag kunde undhalla de for vannerna.

• Jean
    frau M skrev 2010-09-15 10:53:03 följande:
    När börjar fostret höra?
    Oronen ar inte fardig utvecklade forran vecka 24. Sa efter de antar jag!
  • Jean
    emeliemarietherese skrev 2010-09-15 16:40:18 följande:
    Upptäckte nyss när jag gick på toa att jag fått ljusrosa flytningar..ömheten i brösten har också börjat avta men jag trodde att det inte var ngn fara..
    Nu är jag så rädd att jag ska förlora min lilla bebis :( Hoppas på att det inte kommer ngt mer!!!
    Hoppas du far behalla den lilla! Att de bara ar en helt vanlig "flytning".
  • Jean
    Lovelyness skrev 2010-09-16 10:33:19 följande:
    Jag är precis likadan, blir som ett litet barn och vill lägga mig ner och gråta så fort jag mår pyttelite illa. Vet inte hur det här ska gå riktigt... Vilken vecka är du i?
    Mar inge vidare har heller... Kanner mig illamaende mest hela dagarna, blir aven yr sa de kanns som jag ska tuppa av. Min man ar borta och jobbar sa jag mast laga all mat sjalv sa vissa dagar blir de inge vidare halsokost cirkel... Yoghurt, mackor, frukt, keso, smoothies och likande. Och forsker verkligen att dricka massor med vatten. Forstunden sa hjalper ginger ale eller typ socker dricka, gillar bubblorna nar jag mar illa. Vill inte hinka i mig massa socker bara. Forsokt med ingefara i vatten ikvall oxa kanske hjalper pytte.
    Jag ar i vecka 8, 7+2 onskar de kunde lugna ner sig, kanns som de blir varre och varre.... Rynkar på näsan Blir ju sa orolig med nar minin dubblas i storlek denna vecka om man inte ater ratt...
Svar på tråden BF maj 2011