• TheLove

BF maj 2011

Men har ni inte hört? "graviditet är ingen sjukdom" *suck* Nej det är ingen sjukdom men det är ibland mycket värre än att vara sjuk!

När jag väntade sonen hade jag blödningar, illamående, foglossning och sov typ dygnet runt en period. Fick höra det av min arbetsgivare när jag skulle bli sjukskriven och fick då sparken! Men samma lön som när man jobbar/pluggar och sen få vara hemma skulle vara skönt :P

Idag mår jag illa, känns som jag kommer spy... :( Säkert bara för jag satt uppe så länge igår för att kolla resultatet från valet :/ Nu ville sonen upp *suck* så det var bara att pallra sig upp ur sängen :(

• TheLove

haha jag mår illa när jag dricker det men dricker det ändå... Men tar bara någon kopp ytterst sällan... :P Det funkar inte med någon annan sort? Jag kan verkligen inte dricka kaffe nu, får typ ångest och blir yr och så känns det jättekonstigt i magen :P Mjölk gåre ju inte dricka på morgonen för det mår jag med illa av

• TheLove
    minya skrev 2010-09-20 09:08:00 följande:
    haha då har vi verkligen samma i-landsproblem. Kaffe dricker jag visserligen inte men de andra Ska testa  rött té tänkte jag, de är ju lite mildare i smaken. 
    Så du får också sån konstig känsla i magen, började tro jag inbillade mig, känns helknepigt.

haha jag trodde detsamma...

Nått jag stör mig på (jag dricker inte mycket alkohol men gärna nått glas vin till maten på helgen) är att jag jobbar som servitris och hela tiden blir jag sugen på alla drinkarna som folk dricker och blir skit sugen på vin och öl. Det måste ju vara för att jag inte får dricka det... *suck och stön* Måste man få dessa sug? Idag ska jag köpa alkoholfri öl, för har jag det kommer jag säkert inte bli sugen (dock är carlsbergs alkoholfria väldigt gott så det kommer det få bli till maten i fortsättningen om jag inte vill dricka vatten :P

Ännu ett i-landsproblm haha

jag kommer vara i V.7+2 när jag ska på inskrivning den 28/9.

• TheLove
    Moi Mokulat skrev 2010-09-20 11:23:52 följande:
    Ringde precis och fick inskrivning 2 november <3
    Jipiiiee men det är så länge till dess.
    oj vad sent eller när har du bf? Vilken vecka kommer du vara i?
  • TheLove
    Moi Mokulat skrev 2010-09-20 12:25:57 följande:
    jag är i vecka 5+2
    Jag är i V.6+1 och ska till bm den 28/9 alltså en månad innan dig typ... Tycker det verkar konstigt med så sen inskrivning. Min blir en vecka sen eftersom bm och jag inte kunde samma tider veckan innan...
  • TheLove
    minya skrev 2010-09-20 14:08:07 följande:
    Jag dricker ibland, men under graviditeten så är det noll tolerans för mig som gäller. Även alkoholfri innehåller en liten mängd alkohol ironiskt nog, under en viss % så räknas det som alkoholfritt, hur de nu kommer sig. Jag ser ingen anledning till att ge mig in i det sålänge det finns andra val.
    Samma som att jag dricker aldrig en droppe i närheten av min dotter, aldrig gjort, kommer väl hända någon gång i framtiden men det är då hon vet vad det är och innebär, vi har ju vart på familjefester och så där de runt henne druckit men det är ju såklart deras val som jag respekterar, lite det jag vill lära henne  
    carwho skrev 2010-09-20 13:24:45 följande:
    Jag har inskrivning den 14 okt Kommer vara i v 8 då.

Hörni jag älskar mat o allt som har med kost och göra, så jag undrar lite så här: Hur/Vad äter ni en normal dag så här i början av graviditeten??
    ingen skillnad på vad jag äter faktiskt,  tar mindre portioner bara men det är också allt då jag har lätt att lägga på mig under graviditeterna så äter inte över portionsmängd som jag kunde göra förutär man flerföderska så brukar dom här skriva in en på en tid när man är runt vecka 10, innan dess brukar de inte se någon anledning att skriva in en. Förra gången ringde jag när jag var i vecka 17, haha då fick dom lite panik men kände ingen anledning till att gå dit, känner inte de nu heller egentligen , ska till inskrivningen sen så blir de nog inge mer än 1-2 ggr till fram tills RUL, efter de kommer jag nog inte gå alls dit

Jag dricker det som är klassat som alkoholfritt då det innehåller mindre alkohol än jordgubbar och filmjölk tex... Mindre än 0,5% alkohol betyder att det inte är mer alkohol i det än en vanlig vara i livsmedelsaffären och det är helt okej för barn att få i sig så lite alkohol med... För mig är det också nolltolerans men jag anser att det är lika med noll! (det gör min bm med)

Jag kan dricka nått glas vin/öl när sonen är med men det är inget jag blir berusad av utan dricker för det är gott och kan säga att jag oftare väljer alkoholfri öl än stakt, mellan eller lättöl då jag tycker det smakar bäst så...

Oj! Inte förrän V.17 Fick du göra rul då? Jag är för nojjig för att inte ha en bm! Skulle inte klara mig utan men då tillhör ju jag ändå dem som hade blödniongar och mycket komplikationer som gravid förra gången!

• TheLove
    minya skrev 2010-09-20 15:25:45 följande:
    ja nej barn skulle jag aldrig ge alkohol, inte ens en halv %, vet vänner som låter sina små provsmaka på öl etc men då kan jag ärligt inte låta bli att rynka på näsan. 
    Ne berusad behöver man ju inte bli, de är mer  principsak för min del att jag inte tar en droppe nära henne, växte upp med alkoholister och minns lite för väl att jag såg direkt när mina hade druckit, även när de bara tagit en öl så märktes det, sättet de liksom var på. men det är stooor skillnad på alkisar och normala människor, det vet jag ju
    Samtidigt så är de ju bra att de ser att ens föräldrar kan dricka med måtta, att ett eller två räcker och sen är de bra, rätt kluven där Skitsvårt att veta om man gör rätt eller fel, ser man väl när de är vuxna men den delen får hennes släkt stå för tänker jag så blir det en gott och blandad kompott  

Ja jag gjorde RUl i vecka 18 som vanligt, alla är berättigad till att få det eftersom de är ett medicinskt syfte att se så allt står rätt till. Nu föddes hon ju med ett handikapp som inte syndes på RUL, där är också en anledning till att jag nu är supernoga med vad jag stoppar i mig, alla säger att det bara var ren otur, men samtidigt kan de vara nått litet som gjort det, nått i maten, nått man fått i sig på annat, de kan ingen svara på men jag vill inte öka den lilla microrisken som finns och undviker allt onödigt som inte hör till att jag måste få för att överleva och må bra även om jag finner det bara extra speciellt med min tös som få andra barn har Så vill man ju inte försvåra det för dom i livet

För att förtydliga så låter jag inte min son smaka på alkohol heller... Jag förstår dig helt om du vuxit upp i ett alkoholisthem jag är det inte och har sett mina föräldrar dricka med måtta och aldrig drabbats av det, lika så min man är uppvuxen så.

Förstår även att du är extra försiktig efter vad som hänt med din dotter! :)

Moi Mokulat skrev 2010-09-20 15:26:46 följande:
    Har kanske med att göra att de är mitt andra barn?
    Mitt andra barn med, men jag går på en privat mottagning i Linköping, det kanske är det som är skillnaden?

talare skrev 2010-09-20 15:35:21 följande:
    är det bara jag som är orolig för att få en barnmorska som man inte trivs med?
    ska på mitt första samtal redan imorgon!
    Jag har träffat min bm jag ska ha ett par gånger i min förra graviditet. Första två gångerna ogillade jag henne skarpt men hon har vuxit i mina ögon och jag vet att hon är den mest kompetenta på den mottagningen, henne alla frågar om de undrar nått och jag hade en proiblemgraviditet förra gången så det känns tryggt att ha henne (min bm är tjänstledig men kommer hon tillbaka kommer jag nog byta tillbaka till henne) Får dessutom byta om jag inte känner mig nöjd!  Vad spännande :)
    minya skrev 2010-09-20 17:10:57 följande:
    usch ja finnar, jag hade äntligen hittat en kräm som funkade tokbra för min hy, vart jämn fin och finnfri, då jag hade rätt finnig och pormaskar innan, och så kom en bebis och den ser ut som fan igen haha 
    men de är ju för något gott tänker jag men efter flera år äntligen hittat den perfekta krämen för hyn som faktiskt funkar så är de ju lite surt
    haha jag har också finnar i hela ansiktet och på axlarna, lagom roligt :S
    2barnsmammaaa skrev 2010-09-20 17:16:31 följande:
    Det är så sjukt, för på rutinUL så har jag blivit flyttade åt fel håll med båda barnen.

Barn 1 flyttades jag 11 dagar längre, trodde jag var i v.17+? och var bara i 15+?.
    Barn 2 flyttades jag 15 dagar!! trodde jag var i v.17 nånting och var bara typ i v.14 nånting,

Och då har jag superregelbunden mens på 28 dagar. Och plussat innan BIM. Så jag har plussat då när jag inte ens varit gravid eller vad? ;)

Sen går jag över 7-9 dagar också, så räknar kallt med att BF 28 maj blir typ att bebisen kommer typ 18 juni??
    Fler som blivit flyttade?
    Jag blev flyttad 12 dagar med sonen och då skulle jag ha plusat innan jag ens blivit gravid vilket inte känns så troligt. Men det finns ju forskning på att barn växer olika snabbt i magen också vilket de inte kunde erkänna när jag väntade sonen (visste liksom exakt på dagen han blev till) Sen gick vattnet i V.34 och då stanna de av det i två veckor med bricanyl och sen föddes han i V.36 och var en liten men stark kille som åt jättebra och gick ned 50g bara så han liten till växten men enligt mig född i V.38 :P Min bm och jag diskuterade dagen innan mitt vatten gick att det troligtvis var sista gången vi sågs då Elliot var helt fixerad, jag hade massa förvärkar och hon kunde tydligen se att det var på gång. På morgonen efter gick mitt vatten :)

Tror helt enkelt vissa barn växer lite långsammare än andra :)

Denna gång hade jag typ gett upp på att bli gravid, vet inte ens vilken min första mensdag var så jag känner mig väldigt beroende av dem för att räkna ut när mini ska kika ut, men troligtvis kommer jag föda "tidigt" även denna gång!

• TheLove
    minya skrev 2010-09-20 19:02:23 följande:
    ja det förstod jag Jag är bara en sån typ som älskar att diskutera  Bara hojta om jag springer iväg för mycket i diskunionerna, menar aldrig nått illa, väldigt intresserad av vad andra tycker, tänker och känner, varför sen de leder till det dom gör. Arbetsskada haha
    TheLove skrev 2010-09-20 18:51:01 följande:
    haha jag har också finnar i hela ansiktet och på axlarna, lagom roligt :S
    Inge skoj de ju, fann på benet idag, aldrig haft förut, men någon gång ska väll vara den första haha.
    axlarna måste göra ont :/ 

haha det är inte någon fara... Jag gillar med att diskutera, dock är det lite svårt att läsa av en text och veta hur personen i fråga menar det den skriver. En positiv text kan låta negativ när man läser den likväl som den kan låta positiv. :)

Det gör dock inte så fasligt ont :) Tråkigt att ha linnen på sig bara... Men jag som är så frusen ska väl ta det positivt och klä på mig lite extra då bara :) Finnar på benen hihi vet inte om jag hört talas om det, hårsäcksinflamationer har jag haft på benen men inte finnar :) Tur att du kan gömma dig under byxor :)

Åh jag vill köpa mammakläder nu :) Hittar inte alla mina gamla och har hittat så fina på nätet :)

• TheLove
    minya skrev 2010-09-20 19:29:43 följande:
    ja det är det dumma med text, de tolkas ju helt olika, kroppspsråket består ju ändå över 60% eller nått sånt av all kommunikation. Kanske därför de är så livet på FL  
    Ja de är fördelen ju, tur de inte är sommar Vill inte ens gå en sommar till gravid, fy det var hemskt.

Jag hittade en byxa bara sen förra, men har köpt ett par jeans och en mammatröja. Hade en byxa sen en graviditet som inte gick vägen också. Blir nog inte mycket mammakläder känner jag, går ju ändå bara i mjukisar haha

haha ja :) Och rösten har så många tonlägen också! Jag är som sagt frusen så det hade varit skönt att få svettas lite en sommar :P

Åh mjukisar :( Lånade ut mina mjukisar till min syster en gång och hon har tappat bort dem :( Mina älskade mjukisar som jag använde även efter graviditeten *lite ledsen* Så lånade jag ut ett foglossningsbälte till min svägerska men hon har tappat bort det :( Vill inte behöva köpa nytt foglossningsbälte ju... :( Jag tycker mamalishios elller vad det heter har riktigt snygga tröjor, men byxor tänker jag köpa i butik så jag kan prova dem :)

• TheLove
    minya skrev 2010-09-20 20:03:08 följande:
    nä tråkigt när de händer ju, skulle jag tappa bort nått så skulle jag ta för givet att köpa nytt istället. 
    9fashion har också lite roliga kläder, ska kika in  mamalishios , den sidan hade jag missat. Tycker de mesta mammakläderna i butikerna är sån tantvarning på man vill ju fortfarande se fin ut trots man har en stor mage

Det är bara ett märke det finns bla på nelly.com och många andra sidor...  har inte kollat den sidan så det ska jag göra nu :)

Ska även in och kika på länken du skickade :)

Svar på tråden BF maj 2011