minya skrev 2010-09-20 15:25:45 följande:
ja nej barn skulle jag aldrig ge alkohol, inte ens en halv %, vet vänner som låter sina små provsmaka på öl etc men då kan jag ärligt inte låta bli att rynka på näsan.
Ne berusad behöver man ju inte bli, de är mer principsak för min del att jag inte tar en droppe nära henne, växte upp med alkoholister och minns lite för väl att jag såg direkt när mina hade druckit, även när de bara tagit en öl så märktes det, sättet de liksom var på. men det är stooor skillnad på alkisar och normala människor, det vet jag ju
Samtidigt så är de ju bra att de ser att ens föräldrar kan dricka med måtta, att ett eller två räcker och sen är de bra, rätt kluven där

Skitsvårt att veta om man gör rätt eller fel, ser man väl när de är vuxna

men den delen får hennes släkt stå för tänker jag så blir det en gott och blandad kompott
Ja jag gjorde RUl i vecka 18 som vanligt, alla är berättigad till att få det eftersom de är ett medicinskt syfte att se så allt står rätt till. Nu föddes hon ju med ett handikapp som inte syndes på RUL, där är också en anledning till att jag nu är supernoga med vad jag stoppar i mig, alla säger att det bara var ren otur, men samtidigt kan de vara nått litet som gjort det, nått i maten, nått man fått i sig på annat, de kan ingen svara på men jag vill inte öka den lilla microrisken som finns och undviker allt onödigt som inte hör till att jag måste få för att överleva och må bra även om jag finner det bara extra speciellt med min tös som få andra barn har

Så vill man ju inte försvåra det för dom i livet
För att förtydliga så låter jag inte min son smaka på alkohol heller... Jag förstår dig helt om du vuxit upp i ett alkoholisthem jag är det inte och har sett mina föräldrar dricka med måtta och aldrig drabbats av det, lika så min man är uppvuxen så.
Förstår även att du är extra försiktig efter vad som hänt med din dotter! :)
Moi Mokulat skrev 2010-09-20 15:26:46 följande:
Har kanske med att göra att de är mitt andra barn?
Mitt andra barn med, men jag går på en privat mottagning i Linköping, det kanske är det som är skillnaden?
talare skrev 2010-09-20 15:35:21 följande:
är det bara jag som är orolig för att få en barnmorska som man inte trivs med?
ska på mitt första samtal redan imorgon!
Jag har träffat min bm jag ska ha ett par gånger i min förra graviditet. Första två gångerna ogillade jag henne skarpt men hon har vuxit i mina ögon och jag vet att hon är den mest kompetenta på den mottagningen, henne alla frågar om de undrar nått och jag hade en proiblemgraviditet förra gången så det känns tryggt att ha henne (min bm är tjänstledig men kommer hon tillbaka kommer jag nog byta tillbaka till henne) Får dessutom byta om jag inte känner mig nöjd! Vad spännande :)
minya skrev 2010-09-20 17:10:57 följande:
usch ja finnar, jag hade äntligen hittat en kräm som funkade tokbra för min hy, vart jämn fin och finnfri, då jag hade rätt finnig och pormaskar innan, och så kom en bebis och den ser ut som fan igen haha
men de är ju för något gott tänker jag men efter flera år äntligen hittat den perfekta krämen för hyn som faktiskt funkar så är de ju lite surt

haha jag har också finnar i hela ansiktet och på axlarna, lagom roligt :S
2barnsmammaaa skrev 2010-09-20 17:16:31 följande:
Det är så sjukt, för på rutinUL så har jag blivit flyttade åt fel håll med båda barnen.
Barn 1 flyttades jag 11 dagar längre, trodde jag var i v.17+? och var bara i 15+?.
Barn 2 flyttades jag 15 dagar!! trodde jag var i v.17 nånting och var bara typ i v.14 nånting,
Och då har jag superregelbunden mens på 28 dagar. Och plussat innan BIM. Så jag har plussat då när jag inte ens varit gravid eller vad? ;)
Sen går jag över 7-9 dagar också, så räknar kallt med att BF 28 maj blir typ att bebisen kommer typ 18 juni??
Fler som blivit flyttade?
Jag blev flyttad 12 dagar med sonen och då skulle jag ha plusat innan jag ens blivit gravid vilket inte känns så troligt. Men det finns ju forskning på att barn växer olika snabbt i magen också vilket de inte kunde erkänna när jag väntade sonen (visste liksom exakt på dagen han blev till) Sen gick vattnet i V.34 och då stanna de av det i två veckor med bricanyl och sen föddes han i V.36 och var en liten men stark kille som åt jättebra och gick ned 50g bara så han liten till växten men enligt mig född i V.38 :P Min bm och jag diskuterade dagen innan mitt vatten gick att det troligtvis var sista gången vi sågs då Elliot var helt fixerad, jag hade massa förvärkar och hon kunde tydligen se att det var på gång. På morgonen efter gick mitt vatten :)
Tror helt enkelt vissa barn växer lite långsammare än andra :)
Denna gång hade jag typ gett upp på att bli gravid, vet inte ens vilken min första mensdag var så jag känner mig väldigt beroende av dem för att räkna ut när mini ska kika ut, men troligtvis kommer jag föda "tidigt" även denna gång!