BF maj 2011
Jag har åkt utomlands många gånger med sonen.. första gången när han var 4 1/2 månad. Inga problem alls! Lite mer packning och planering bara!
Det är lättare när dom e så små, blir värre när dom börjar gå!
Jag har åkt utomlands många gånger med sonen.. första gången när han var 4 1/2 månad. Inga problem alls! Lite mer packning och planering bara!
Det är lättare när dom e så små, blir värre när dom börjar gå!
Nu när han är över 2 år så har han egen stol vilket gör allt lite enklare men han vill fortfarande inte sitta still och uppföra sig!
Nästa år kanske!
Vi reste dit ofta när han var under 2, nu kostar hans biljett lika mycket som min så har inte riktigt råd att åka nu.
I sommar så kommer hans pappa och farmor o farfar till sverige och hälsar på, dom har varit här en gång tidigare. Jobbigt för alla när släkten bor så långt bort.
Vi får se hur det blir nu i framtiden när lilltjejen föds..blir ju inte lika lätt att bara sticka iväg hur som helst när man har nytt barn med annan partner..
Jobbigt med splittrade familjer!
Så jag hoppas på en flicka.
Colin är jättefint! Min sons farfar heter det så vi kunde inte ta det o denna gång e det ju en tjej.. mycket svårare att komma på bra namn denna gång!
Alltid bra att ta en första hjälpenkurs med inriktning småbarn, det kan jag rekommendera!
Men min son har satt i halsen flera gånger och man får lika mycket panik ändå! Man får typ hjärnsläpp ett tag sen slläpper det och man gör allt man kan för att få ut föremålet i fråga.. men usch vad det e otäckt!
Dom lär även ut hur man ska göra på bvc, iaf där vi bodde.
Jag hade jobbat innan förlossningen med min son men i Australien och då räknades inte det eftersom det inte var inom eu så istället för att få en bra fp som jag "förtjänade" så blev det minimibeloppet på 180kr/dan för mig!
Inte så kul kan jag ju tala om när man var ensamstående med så lite pengar... men det gick och det kommer att gå för er med! Speciellt när ni har 2 inkomster..
Denna gång har jag jobbat i Sverige plus att sambon jobbar så det känns som man kommer att ha massor av pengar nu om man jämför!