• Hiavatha

BF maj 2011

Fröken Löken skrev 2010-12-24 09:06:20 följande:
    God jul till er alla!!! Hoppas maten smakar bra och att tomten kommer med massa fina paket!
    Förresten har ni tänkt på en sak alla ni som precis som jag väntar nr 1!! Vi får fira vår första mors dag när bebisen är alldeles alldeles ny!! Kanske på bebisens födelsedag tom!?
    Åh va coolt det vore! Kul att du kom på det! BF 11 maj, så det borde ju funka. {#emotions_dlg.flower}

Jag har iofs varit bonusmamma ca 5 år, så några små morsdag grattis har jag fått från bonusarna, men det är ju inte RIKTIGT samma sak Drömmer
  • Hiavatha

Här är en till med nästäppa plus antagligen en förkylning på G, usch! Och magen växer och frodas, men idag har den gjort lite ont under flera timmar, vet inte om det är något jag ätit eller om han bara håller på och växer där inne, för magen är inte direkt hård så då borde det väl inte vara sammandragningar, eller? Nån mer som känt samma?

• Hiavatha
    morotsland skrev 2011-01-06 14:57:07 följande:
    Alla med nästäppa: Skaffa en nässkölj! Jag är helt frälst, den är fantastisk. En enorm plastspruta man kan köpa på apoteket och fylla med koksaltlösning (enkelt att tillreda själv) och som man sprutar upp i ena näsborren så att vattnet går igenom hela systemet och ut genom andra. Rensar ut snor, förebygger allvarligare förkylningar och bihåleinflammationer och förstör inte systemet som nässprej gör.
    Jag har en sån, men har glömt att använda den... Skäms Kunde ju vart bra att göra i förebyggande syfte, när man redan är täppt så är det ju svårare, men efter en varm dusch kanske... Tack för påminnelsen! Glad
  • Hiavatha

Apropå att sova. Jag brukar somna gott på kvällen, men så gott som varje natt de senaste veckorna har jag vaknat någon gång mellan kl 03 och 04, för att gå upp och kissa och sedan i princip somna om. Visst har jag vaknat tidigare under graviditeten många gånger på nätterna, men inte så här - samma tid varje natt... Obestämd Funderar på om det är någon granne som börjat jobba nattskift, eller så kanske killen i magen har börjat få rutiner redan. Glad Vore ju bra  så fall om han fortsätter med det sen - att han är hungrig varje natt klockan 03 för då är jag ju redan van vid det, hi hi. ...som om det kommer hända Drömmer

• Hiavatha
    Sofi 79 skrev 2011-01-26 12:44:38 följande:
    Det finns också en liten muskel djupt inne i skinkan som kan bli lite ledsen ibland. Lägg upp onda benet över andra knäet när du sitter och luta dig framåt. Se om det kan stretcha ut det lite. Då kommer man åt att massera det onda också.
    he he det låter svårt att luta sig fram då, för då är ju magen i vägen Men min BM sa också det att det kan vara någon muskel i skinkan som helt enkelt inte är van vid att bli använd, eftersom nu kroppen förändras en del och man kanske går lite annorlunda mot vanligt... Så det måste inte vara ischias eller foglossning som man lätt tror. Jag får t ex lättare ont i (ena) skinkan när det är riktigt kallt och jag går lite för fort utan att vara uppvärmd i musklerna först.
  • Hiavatha
    Ellenkicki skrev 2011-01-27 08:40:31 följande:
    Hej på er! Är det någon som någonsin hört något om att öronen kan påverkas under graviditeten? Jag har lite lätt panik för jag vaknade i morse av ett väldigt sus/tjut i det ena örat och det har fortfarande (5 timmar senare) inte gått över... Hjälp! Kan inte låta bli att få ångest över detta? Jag har inte utsatta för höga ljud eller något så jag förstår verkligen inte vad detta kommer av? Tacksam för råd. Kram på er
    Hej! Jag fick riktigt pip i ena örat förra veckan, när jag låg ner med det örat nedåt. Kan ju hoppas att det är gravidrelaterat och försvinner sen (har inte känt av det sen dess dock) för jag sjunger i ett rockband, så det finns ju andra anledningar för min del med, tyvärr.
  • Hiavatha
    Kottemor skrev 2011-01-28 15:36:49 följande:
    Någon som har några trevliga planer för helgen?
    Här ska vi på dop på söndag, min systerdotter som ska döpas och jag ska vara gudmor. Så idag har jag varit iväg och köpt present till henne, och lite nya kläder till mig och barnen.
    Annars så ska vi till babyproffsen imorgon och köpa nya hjul till barnvagnen, och vem vet vad som mer slinker ner i varukorgen Oooh, jag har sånt "boa-behov" så det är knappt sant Och är bara i v. 24, hur ska detta sluta, haha!
    Hoppas det löser sig med dina händer, nästan svårt att sätta sig in i hur svårt det måste vara när man inte kan använda dem fullt ut... Jag som har hållit på mycket med hantverk (trä)...

Så till helgen, jag har ett gig med bandet imorgon. Har börjat kännas ganska flåsigt att sjunga nu. Magmusklerna blir trötta ganska snabbt Men idag köpte jag ett magband som kanske kan hjälpa till att stödja lite, får se hur det går. Ska bli kul i alla fall. Men det här blir sista giget innan födelsen.
  • Hiavatha

Ang. säng o vagn... Beroende på vad vi kommer ha för tak om vi flyttar om ca en månad (vilket inte är klart än) så blir det nog en tak-vagga som vi får låna av makens bror - passar från nyfödd till ca 6 mån. Så blir det en spjälsäng senare, skulle vara ganska skönt att inte behöva skaffa säng redan nu i så fall

Vagn beställde vi igår, en X-Lander (se bild) som vi ska pröva hemma och se, har inte hittat någon affär där man kan prova den så detta blev postorder Men den verkar bra, kan sätta på babyskyddet med, vilket känns praktiskt.

• Hiavatha

Just det ja, igår fick jag ett tips från en 6-barns-mamma, att om man blir nervös för att man inte känner av sparkar o rörelser i magen på ett par dagar (vilket väl iofs är ganska normalt) så tipsade hon om att äta något sött men snabba kolhydrater så bör man kunna känna rörelser ganska snart efter Glad Åtminstone funkade det för henne, för att lugna nerverna lite...

Svar på tråden BF maj 2011